MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

"NK deel 2" door Douwe van Noordenburg

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: "NK deel 2" door Douwe van Noordenburg   wo aug 23 2006, 19:58

Deel 2

DAG 2:
Ik had om 8:30 met Stefan afgesproken op Amsterdam Centraal. Om 8:33 belde ik maar eens. Meneer bleek zich te hebben verslapen. Om nog mee te mogen doen moest Stefan vervolgens met de intercity naar Utrecht en daarna met een taxi van 13 of 14 euro naar Maarssen. Mijn verbazing was dan ook nogal groot toen Stefan het na twee rondes voor gezien hield. Blijf dan in je bed liggen zou ik zeggen.

Anyway mijn deck voor standard

4 BoP
4 Wild Mongrel
4 Merfolk Looter
1 Aquamoeba
4 Arrogant Wurm
3 Circular Logic
4 Violent Eruption
2 Fire/Ice
4 Call of the Herd
4 Flametongue Kavu
3 Fact or Fiction
1 Might of Oaks

4 Yavimaya Coast
4 Shivan Reef
2 Karplusan Forest
1 Shivan Oasis
1 Mossfire Valley
1 City of Brass
6 Forests
4 Mountains
totaal 61

SB:
3 Compost
3 Gainsay
3 Spellbane Centaur
3 Roar of the Wurm
2 Hull Breach
1 Upheaval

Ronde 7 vs de enige vrouw (Marte) van het toernooi met aggro-Enforcer

Game one gaat tamelijk langzaam. In totaal hebben we ongeveer 6 keer olifant geruild. Calls trekken waren we erg goed in. In de loop van het spel trek ik twee Facts die het verschil maken. Op een zeker moment liggen er aan haar kant 2 mongrels en aan mijn kant een arrogant wurm en een looter. Ik val aan met de worm. Zij blokt met beide mongrels. Plotseling verandert de worm op mysterieuze wijze in een 11/11 trample monster. Ik was wel de enige die dat grappig vond.

Het tweede potje ging een stuk sneller. Dit kwam voornamelijk door het hoge gehalte Flametongues en Violent Eruptions in mijn hand

2-0 (toernooi 3 uit 7)

Ronde 8 vs Frits van Varik G/U eigen creatie

Hij speelde met mongrels, looters rootwallas wormen en squirrelnests en een maindeck Unnatural Selection die tamelijk vervelend was omdat we veel dezelfde beesten hadden. Redelijk in het begin van game one hadden we beiden een Arrogant Wurm en verder niet veel. Toen kwam hij met dat ding aanzetten, waarbij hij het theatraal deed voorkomen of hij de uitvinding van de eeuw had gedaan. Hij veranderde zijn worm in een legend en daarna die van mij. Ik verkeerde in de stellige overtuiging dat beide wormen dood zouden gaan, de judge vond van niet, omdat de timestamp in de onderstaande regel blijkbaar slaat op het moment dat zo'n worm een legend is geworden.

420.5e If two or more legends or legendary permanents with the same name are in play, all except the one with the earliest timestamp are put into in their owners' graveyards. This is called the "legend rule." In the event of a tie, each legend with the same name is put into its owner's graveyard.

Nou ja, worm dood, het leven gaat verder. Een flametongue rekent af met zijn worm. In de rest van potje trekt hij nooit beesten die ik ook heb. Ik trek op een gegeven moment 5x achter elkaar land en heb slechts een BoP en een mongrel met een stupefying touch erop. Hij lootert er flink op los en verstopt zich achter een squirrelnest. Hij staat op 4. Ik trek een kaart en val aan met de mongrel en de BoP. Wederom vond er een spontane mutatie plaats, waarbij dit keer het kleine vogeltje verandert in een monster van het formaat van een Elder Dragon Legend. Best goed die ene Might of Oaks.

Game twee bouwt hij snel twee grote wormen. Mijn beestjes krijgen geen assistentie van flametongue en/of vuur om van die dingen af te komen en ik blaas snel mijn laatste adem uit.

Het derde potje is nogal suf. Hij gaat dood aan zijn eigenYavimaya Coasts omdat hij nooit een forest trekt en beklaagt zich hevig over zijn ongeluk. Mensen die Frits ooit hebben ontmoet op een toernooi of dat nog gaan doen zullen weten dat Frits dit vaker overkomt. Het is namelijk zo dat elk potje dat hij ooit heeft verloren te wijten was aan de onrechtvaardigheid van zijn deck jegens hem.

2-1 (toernooi 4 uit 8)

Ronde 9 vs Robert Smink Zevatog

Game 1 krijg ik geen poot aan de grond. Een maindeck Engineered Plague maakt en einde aan de levensvatbaarheid van mijn merfolkmannetjes. Bij 9 mana vindt er een ritueel plaats waaraan men meestal dood gaat. Zo ook ik de volgende beurt.

Game twee is een ander verhaal. Ik mulligan en trek BoP en een Spellbane Centaur. Die dan ook op beurt 2 ligt. Vanaf hier gaat het snel bergafwaarts met hem. In beurt 7 staat hij op zes. Hij speelt Upheaval met twee kaarten in zijn hand, wat ik niet zo erg vind omdat ik nog een BoP heb en een zooi beesten om te spelen. Dus hij speelt island, ik forest bop, hij island, ik mountain CotH (Counterpell), hij swamp, ik land random beest (die op een cirkelredenering wordt betrapt) hij land Psychatog, ik land en Flametongue (Die ook op een cirkelredenering wordt betrapt) en ik sterf. Na de Upheaval bleek hij nog een counterspell en een logic te hebben en trok hij in de volgende drie kaarten een psychatog en een logic, niet erg rechtvaardig vond ik.

0-2 (toernooi 4 uit 9)

Ronde 10 Jarno Spijker met Frog-in-a-Blender

Game 1 trek ik veel kleine blauwe en hier volstrekt waardeloze beestjes en bovendien heel veel pijnland. Probleemloos maakt hij me hartstikke dood. Game twee gaat wat rustiger. Op beurt zeven komt Brul van de Worm vanuit mijn hand en op beurt acht zijn broer en ik win met nog 4 levens. Het derde potje heeft mijn rechtvaardigheidsgevoel zeer aangetast. Na twee mulligans van mijn kant (2x nul land) zeg ik dat ik wel veel Calls moet trekken, wil ik überhaupt een kans hebben. Ik trek Shivan Oasis, BoP, Call, Call, FTK. Proberen dan maar.

Beurt 1:
Hij legt een forest.
Ik trek mountain, speel Shivan Oasis
Beurt 2:
Hij legt mountain en Yavimaya Barbarian
Ik trek derde Call, speel mountain en BoP
Beurt 3:
Hij speelt land, firebolt op de Bop, bouwt nog een barbarian en valt aan(18)
Ik trek Fire/Ice
Beurt 4
Hij speelt geen land, valt aan en verliest een barbaar aan de fire (16) en speelt een mongrel
Ik trek land, leg land en speel Call
Beurt 5:
Fiery Temper op olifant, val aan voor 5 (11)
Ik trek iets blauws of zo en speel Call.
Beurt 6:
Violent Eruption op olifant (10), val aan voor 5 (5)
Ik trek nog steeds geen vierde land en speel Call.
Beurt 7:
Violent Eruption op olifant (4), val aan voor vijf (-1)
Wat een kutspel!
1-2 (toernooi 4 uit 10)

Ronde 11 Erik-Jan nogwat met Psychatog

Game 1 loop ik volledig over hem heen, terwijl hij wanhopig kaarten trekt op zoek naar bounce en counters.
Game 2 krijg ik hem laag maar er komt toch een Upheaval met een Psychatog erachter aan. Daarna ik forest BoP, chumpblock. Volgende beurt island, looter en weer chumpblock de nogal enge atog. Volgende beurt land BoP en Mongrel, derde maal chumpblock met de BoP, hij bouwt een familiar. Volgende beurt land, flametongue op de familiar en val aan voor de kill met de mongrel. Zo kan het dus ook in tegenstelling tot ronde 9.

2-0 (toernooi 5 uit 11)

Ronde 12 Bart nogwat met een tamelijk willekeurige collectie groene, rode en zwarte kaarten

Game one: hij begint met een forest en geeft de beurt door, ik speel een BoP, Hij trekt een kaart en legt geen land op!!! Hij beklaagt zich erover dat hij in de laatste paar ronden eigenlijk niets anders trok dan land en vogeltjes, maar nu dus blijkbaar niet. Een redenering waar ik eigenlijk alleen Jasper B. ooit op heb betrapt. Ik wijs Bart op de gaten in zijn redenering en loop uiteraard volledig over hem heen.

Het tweede potje duurt een stuk langer. Er komen Edicts, Terminates en Ghitu Fires langs die mijn beesten opruimen. Voor de derde keer in het toernooi heb ik veel plezier van de Might of Oaks wanneer hij met twee olifanten een trampleworm blokt. De volgende beurt bouwt hij een Spiritmonger. Ik heb inmiddels negen mana en speel mijn enige Upheaval en een olifantenbouwding.

2-0 (toernooi 6 uit 12)

Tot zover het toernooi. Uit de einduitslag blijkt dat ik 38ste ben geworden van de 102 oorspronkelijk deelnemers, 1 plek hoger dan Bram Snepvangers. Ik zal wel gewoon een betere speler zijn, denk ik. Ik ben wel tevreden over het eindresultaat. Ik denk alleen met enige pijn terug aan de tweede draft. Als die wat beter was gegaan, was ik geheid Nederlands kampioen geworden!!!!!

Bij deze ook alle lof aan Stefan die 97ste werd of zoiets met 2 uit 8 en drop. In ieder geval ruimte voor progressie zullen we maar zeggen.

Na de kwartfinales te hebben aangekeken (een boel gedoe, maar eigenlijk alleen maar mannetjes met psychatogs. Vooral Noah Boeken was weer eens het vervelendste jongetje van de klas. "Wat ben jij een nare vervelende judge" sprak het mannetje gedurende de kwartfinale tegen Jaap Brouwer, de head-judge. Goddank is hij geen kampioen geworden.) kwam ik doodmoe en een beetje ziek zondagavond weer thuis. Verder wil ik alleen Lennart, Marco en Stefan nog bedanken voor de verhoging van het sociale karakter van dit NK.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com

"NK deel 2" door Douwe van Noordenburg
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Artikel] Story : "Search for Thelion"
» "Piccadilly" door Rene Wiersma
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» "PTQ Zwolle" door Jasper Boelens
» Het grote "Ik vind dit over magic in Groningen' topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: