MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Pieter Bruins wint de FNM Modern van 4 augustus! **Gefeliciteerd**
Arjan Boerma wint Legacy op 29 juli **Gefeliciteerd**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jeroen wint de GTMQ Dubbele draft van 6 augustus! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de donderdraft van 10 augustus! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Iemand verstand van computers/internet?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3483
Leeftijd : 32
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Iemand verstand van computers/internet?   vr feb 26 2010, 13:50

Hoi allen,

Ik heb een rare situatie thuis, snap er geen drol meer van en het irriteert me.
Het zit als volgt:

We hadden hier in huis draadloos internet met een goedkope (e-tech) router.
Ontvangst was in 2 vd 3 kamers prima, maar bij mij en mijn vriendin niet al te best. Dus heb ik een nieuwe, iets betere router gekocht. Aangesloten en nu werkt het hier goed. Maar nu is er het volgende aan de hand. Op 1 vd 4 computers die op de router zit aangesloten, doet het internet het niet. Hij geeft wel aan volle ontvangst te hebben, maar als je naar een pagina gaat krijg je error iets.

Ik had het een en ander geprobeerd, en hij werkt wel als je de pc met een kabel aan de router hangt, dus het zal dan aan de draadloos ontvanger van die pc liggen, dacht ik. Toen heb ik het volgende geprobeerd: de oude router met een kabel aan de nieuwe router, en die pc zit nu draadloos aan die ouwe goedkope router, en internet doet het prima!

Dus er is iets aan de hand met de instellingen van die pc denk ik. Nu zijn er 2 problemen, namelijk hij heeft vista, wat ik niet gebruik en dus lastiger mn weg in kan vinden. Bovendien is hij spaans, en zijn computer ook. Ik kan geen woord spaans.

Iemand zo 1,2,3 een idee wat er aan de hand kan zijn?
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   vr feb 26 2010, 16:03

Vallum schreef:
Ik kan geen woord spaans.

Cerveza = bier, das er al eentje!

Enniehoe, wat is het probleem met de huidige situatie?
Goed, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het werkt toch? Draadloze netwerken kunnen om de vreemdste redenen opeens besluiten niet meer te werken, incompatible te zijn enz enz. En de immer groeiende hoeveelheid draadloze routers die allen hetzelfde kanaal gebruiken zorgt ook voor lekker veel interferentie. Ik zou zeggen: lekker zo laten. Maar als je echt iets wilt proberen zou je het kanaal, en de soort versleuteling eens kunnen veranderen.

Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   vr feb 26 2010, 16:09

Ja het werkt inderdaad. Enige probleem is de enorme kabelbende in de gang nu Smile ging me er ook meer om dat ik graag wilde weten wat er aan de hand is. Vind het raar dat het wel op deze manier werkt, terwijl zijn internet nog steeds via dezelfde router loopt, alleen met een extra router ertussen.
Terug naar boven Go down
Guus
Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten : 660
Leeftijd : 28
Registration date : 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   vr feb 26 2010, 19:12

Als je het draadloze netwerk van de nieuwe router dezelfde naam als die van de oude router hebt gegeven heeft vista er geen zin in. Dan komt dat niet overeen met het ntwerk dat reeds opgeslagen zit. En wil die niet internetten. Anders weet ik het ook niet Smile
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 31
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   vr feb 26 2010, 21:48

Koop win 7,
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 33
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   za feb 27 2010, 08:39

Koop een mac cheers

(moest toch echt even, mijn excuses)

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 13:27

Ja betaal 2x zoveel voor je product, heb weinig keuze in applicaties, koop alle software alleen via Istore, verwacht geen garantie als je prul kapot is, betaal je blauw aan randapperatuur. Geef je geld aan een computerproducent die zijn macht nog meer misbruikt dan Microsoft.

Goed plan. Koop een Mac!
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 14:06

Jij snapt er ook niets van he. Jij bent zeker ook zo eentje die niet snapt wat je met een Porsche moet aangezien je toch maar 120 km/u mag en je Peugeot 106 dat ook wel haalt.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 14:33

Nee ik ben het type dat liever een Peugeot 607 koopt met een maximum snelheid van 235 km/u voor €63.770 dan een Porsche Carrera die 302 km/u kan en €131.000 kost, zonder daar verder misplaatst arrogant over te doen. Razz
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 14:57

mensen met peugeots zijn gek
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2028
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 15:14

Daar sluit ik me bij aan.

Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 15:29

Ik niet! Ik heb een peugeot 106.

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 15:31

@Anne schreef:
Ik niet! Ik heb een peugeot 106.

Hoeveel haalt dat ding eigenlijk maximaal?
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 15:36

106 toch? en elke maand valt er iets af en gaat ie weer wat harder.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 15:44

Vallum schreef:
106 toch? en elke maand valt er iets af en gaat ie weer wat harder.

Dat is VOLVO.

VOLVO: Volgende Onderdelen Liggen Verder Op

en

VOLVO: Van Onderen Lekt Veel Olie
VOLVO: Vele Ongevallen Liggen Voor Ogen
VOLVO: Volvo Onderdelen Leveren Veel Oponthoud

PEUGEOT is: Probeer Uw Geluk En Ondervind Trammelant
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2028
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   zo feb 28 2010, 15:54

Heb een Volkswagen Polo, prima autootje Smile

de Bosman
Team Moosebite

Aantal berichten : 293
Leeftijd : 28
Registration date : 13-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   ma maa 01 2010, 00:16

Peugeot 206, haalt makkelijk 180.(ik heb nog niet de neiging gehad om hieroverheen te gaan).

Team Moosebite did your sister in an extremely uncomfortable place.

In the back of a Volkswagen.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   ma maa 01 2010, 10:25

Om maar weer over te gaan op on-topic:

Windows (alle versies) slaat gegevens op over eerder gejoinde netwerken en dus zou ik er in eerste instantie voor zorgen dat je nieuwe router een nieuwe naam (niet de fabrieks standaard) en WPA key heeft. Vervolgens zou ik kijken naar de beschikbare IP-range binnen de DHCP instellingen van de router en vervolgens naar de toegangsregels van de router, deze staan standaard op blanco maar je kunt instellen dat slechts bepaalde MAC adressen (dat zijn de fysieke adressen van de netwerkadaptors) toegang krijgen. Daarna kan het zo voorkomen dat iemand op zijn pc ooit een keer in een applicatie `copy MAC adres' heeft gedrukt waardoor er misschien conflicterende MAC adressen in je netwerk zitten.

Mijn plan van aanpak zou dus zijn:
- bekijk de MAC adressen van alle PCs en kijk of er geen duplicaten in zitten (ook mbt het MAC adres van de router)
- sluit een pc/laptop aan op de nieuwe router met een kabel en verander alle wireless instellingen
- laat alle pcs in huis dit nieuwe wireless kanaal vinden en laat ze hier op aanmelden

Iig succes ermee!

EDIT: Overigens ben ik het met Anne eens wat betreft een MAC. Heb er namelijk onlangs ook eentje mogen ontvangen en die dingen werken zoveel beter dan welke windows bak ik ook gehad heb. Om de auto metafoor compleet te maken: `het is net alsof je een auto rijdt die slechts elke 1000km hoeft te tanken, nooit start problemen heeft, nooit winterbanden nodig heeft, automatisch kostenloze APK verlenging heeft en waarvan je nooit de ramen hoeft te krabben als het gevroren heeft....'
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Iemand verstand van computers/internet?   di maa 02 2010, 11:18

bedankt voor alle tips over het internet en weetjes over macs en peugeots.
Terug naar boven Go down

Iemand verstand van computers/internet?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: NON-MAGIC :: De Huiskamer-
Ga naar: