MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Johnny Niemeijer wint de dondermodern van 29 juni **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

Toernooiverslag OFK

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Toernooiverslag OFK   wo nov 15 2006, 15:50

Ik ga een verslag schrijven van alle gebeurtenissen van het OFK 2006.. Wie doet er mee??

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Marky Mark
N00b
N00b

Aantal berichten : 17
Leeftijd : 36
Registration date : 28-08-06

BerichtOnderwerp: Puik plan   do nov 16 2006, 12:39

Hey Jaspie,

Puik plan, ik doe het ook wel. Iets van 'Western eye for the Friese guy'.
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 266
Leeftijd : 29

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   za nov 18 2006, 23:25

Dan kunnen jullie mooi schrijven over al die groningers die het zo goed deden tijdens dag 1.tongue
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1699
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   ma nov 20 2006, 18:29

@Walter schreef:
Dan kunnen jullie mooi schrijven over al die groningers die het zo goed deden tijdens dag 1.tongue

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   di nov 21 2006, 01:36

@Walter schreef:
Ach, ik hoorde dat tenminste de enige noorderling in de t8 een Groninger was, da's tenminste iets! (correct me if I'm wrong btw)
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   wo nov 22 2006, 18:26

STOER!!!

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   wo nov 22 2006, 19:54

Reaver schreef:
STOER!!!

waarschijnlijk krijg ik nu een gigantische draai om mijn oren, maar.....wies da? Embarassed
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   wo nov 22 2006, 20:00

Barbaar!!.. Das onze eigen Wally Walter Fuglistanter...
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Toernooiverslag   wo nov 22 2006, 20:32

OFK 2006 DAG 1

08:50 Tringggg, telefoon Hijger: “oowwwh jaa heheheh…” Ik: “Hallo Andre” …
09:00 Auto met daarin Martijn Labohm en Andre ‘the pancake’ himself zijn gearriveerd.

10:05 Op de scene. Zo tegen 10:45 was de zaal redelijk vol. Voor mij een heleboel bekenden. Dat komt omdat er veel Groningers waren : Douwe, Arjan, Siebe , Lotte, Johan, Willem, Andre en ik. Verder een heleboel bekenden van lang geleden of iets korter: Mark, Niels (helemaal uit Ierland) Alexander, Marcel, etc etc. Leuk om zoveel mensen weer eens tegen het lijf te lopen. Het bewijs dat het OFK zonder meer het leukste toernooi is van het jaar.

SERIOUS BUSINESS..

Mijn deck:

4 Birds Of Paradise
4 Coiling Oracle
2 Llanowar Elves
4 Loxodon Hierarch
4 Mystic Snake
3 Selesnya Guildmage
3 Yavimaya Dryad

Enchantments
3 Glare Of Subdual

Instants
3 Chord Of Calling
4 Momentary Blink

Legendary Creatures
1 Mangara Of Corondor

Sorceries
3 Call Of The Herd

Basic Lands
2 Forest
1 Island

Lands
3 Breeding Pool
2 Brushland
2 Hallowed Fountain
4 Temple Garden
3 Vitu-ghazi, The City-tree
4 Yavimaya Coast

Legendary Lands
1 Pendelhaven

Sideboard:
2 Loaming Shaman
1 Azorius Guildmage
4 Serrated Arrows
1 Indrik Stomphowler
1 Fortune Thief
4 Mana Leak
1 Call of the Herd
1 Jolrael, Empress Of Beasts

Het deck is helaas een beetje ingeburgerd dus redelijk bekend bij de spelers. Op zich niet zo’n ramp want het deck heeft een aantal goede matchups.

Ronde 1 Joost van de Mandele met Solar Flare

Solar Flare is juist 1 van die decks die redelijk eenvoudig te verslaan zijn met Blinking Snake. En dat bleek ook waar te zijn beide potjes. Potje 1 heb ik een aantal kleine beestjes liggen die hem langzaam maar zeker naar 0 brengen. Hij speelt in beurt 6 een WoG (Wrath of God) Ik heb daarvoor een Mystic Snake. Beurt 7 van hem nog een WoG, ik momentary blink mijn Mystic Snake. Beurt 8 de 3e Wog en een geflashbackte Momentary Blink van mijn kant zorgen voor een 1-0 voorsprong.

Het tweede potje heeft Joost mana problemen. 1 swamp, 1 plains en 2 Ghost Quarters zorgen ervoor dat hij totaal geen druk kan uitoefenen op mij. Hij sact zijn ene Ghost Quarters aan zijn andere om maar aan blauwe mana te komen. Vervolgens loopt een compulsive research van hem tegen een Mana Leak aan van mij. De beurt erna trekt Joost zijn tweede plains voor een Wog, dat resulteert in de tweede Mana Leak van mij. Ik val aan met dubbele Call of the Herd tokens en breng hem op 3 levens. Hij moet nog een WoG spelen om in de game te blijven en verhip daar is ie al. Helaas ik heb ook een 3e Mana Leak voor hem. Daarnaast kon ik nog een Mystic Snake casten.

3 punten 2-0 in games

Ronde 2 Johan nog iets

Johan komt uit Alkmaar. Ik ken hem verder niet, maar het is een aardige kerel waar ik 2 leuke potjes tegen gespeeld heb.

Johan speelt een variant van mijn deck alleen met saffi (ik was even bang voor de combo van Johan en Siebe) en met de Saproling Hermit. Beide potjes verlies ik door de Hermit. Het tweede potje trek ik niet mijn Serrated Arrows om de Hermit een kopje kleiner te maken. Hij maakt nog wel een speelfout wat hem de game had kunnen kosten als ik een topdeck had gemaakt. Nadat damage geresolved is, wil hij naar zijn tweede mainphase gaan. Ik ga accoord en zeg dat hij zijn Saffi die geblocked is door een saproling van mij, naar de graveyard moet plaatsen. Hij zegt vervolgens dat het token maar 1/1 is en Saffi 2/2. Ik wijs hem erop dat hij een unmorphte Hermit heeft liggen die zegt “All Saprolings get +1/+1” Dus ook die van mij.. Jammer voor je joh.. Hij wil zijn Saffi dan graag nog saccen, wat ik mij kan voorstellen. Maar dat zit er helaas niet voor hem in. Helaas topdeck ik de volgende beurt niet, dus verlies ook het tweede potje.

3 punten 2-2 in games

Ronde 3 Piet Marbus met White Infinite Life Storm herd combo

Piet is een lokale speler uit Leeuwarden en we hebben wel eens tegen elkaar gespeeld. Dat was toen mijn eerste kennismaking met Snakes en de laatste keer dat ik gelachen heb om een Coat of Arms.. Ai.. pijnlijk 24 schade in 1 beurt.

Goed, potje 1. Hij heeft een tweetal Wild Cantors en een Enduring Renewal op tafel. Als meneer een grapeshot pakt is het 1-0 voor hem. Hij geeft de beurt door en ik speel een Chord of Calling voor een Managara of Corondor. Heerlijk die kaart met een momentary blink in je handen. Zeg maar dag dag tegen je Enduring Renewal. Ik speel twee Yavimaya Dryads waarbij eentje Piet een forest geeft. Deze twee dryads doen 20 damage dat potje

Potje 2. Piet heeft al snel een Howling Mine in het spel gelegd. Ik krijg een Glare of Subdual door en tap met mijn beestjes zijn signetten. Hij speelt een tweetal Fireman Angels die ik beide counter met Mystic Snake en Mana leaks. De beurt erna heeft hij zijn volledige tron liggen en kan in principe om mijn Mana Leaks heen spelen. Ik heb echter zoveel Mystic Snakes en Momentary Blinks gepakt dankzij zijn Howling Mine dat ik verder alles counter. Helaas krijg ik hem niet snel dood vanweg die twee Firemane Angels in zijn graveyard. Per beurt krijg hij twee levens erbij, en hij speelt zo nu en dan een Lighning Helix om mijn beesten te slopen en zijn levenstotaal op de vijzelen. Loxodon Hyrachs zij met z’n 4/4 te groot om af te schieten , dus die sluiten het potje af. Piet heeft wel het hele potje genoeg mana om z’n combo in 1 keer af te laten gaan, zelfs de laatste beurt nog. Helaas voor hem zitten de 4 grapeshots bij de laatste 7 kaarten. That’s what I call dumb luck.

6 punten 4-2 in games

Ronde 4 Job Meertens

Job speelt hetzelfde deck als Johan twee ronden eerder. Dat beloofd niet veel goeds. Stonewood Evocation op een Yavimaya Dryad is beide potje dodelijk. Ik krijg het tweede potje nog wel een Glare of Subdual in het spel die zijn beesten kan afhouden en zorgen dat de mijne doorkomen. Ik sta nog op 7 levens als hij wil aanvallen. Ik tap z’n beesten 1 voor 1 via de Glare of Subdual. Als ik aankom bij zijn Yavimaya Dryad cast hij een Stonewood Evocation erop. Dankzij ‘split second’ mag ik niet reageren en daarom valt de Dryad gewoon aan. Dankzij Forestwalk moet ik 7 schade nemen en is het potje zo maar voorbij.

6 punten 4-4 in games

Ronde 5 Niels Gramser met Zoo

Potje 1 is een brute slachting van zijn kant. Ik word totaal onder de voeten gelopen door 2/3 beesten, 3/3 beesten en 5/5 beesten (Rumbling Slum). Zonder Glare of Subdual en veel Loxodon Hierachs is deze matchup best lastig.

Potje 2 Krijgt Niels mij op twee levens als ik control overneem met Mystic Snake voor zijn laatste burn spel, gevolgd door Call of the Herd, Call of the Herd, Call of the Herd en je raad het al Call of the Herd. Deze 4 olifanten maken korte metten met zijn ‘getopdeckte’ kird apes.

Potje 3 heb ik een openingshand van 2 x Hierach, 2 x Forest, 2 x Vitugazi tokenbouw landje en een Llanoware Elves. Ik dacht bij mijzelf “Gewoon iets van wit pakken en ik maak een kans” dus ik hield deze hand. Helaas geen wit voor mij in mijn eerste draw. Geen probleem gewoon de Llanware Elves spelen. Tweede draw ook geen wit en mijn Llanowar Elves ben ik kwijt dankzij een Seal of Fire. Ahh daar komen de watchwolfs en de 2/3 kird apes al. En geen wit voor mij… End of turn Char tegen mijn bakkes.. hmmzz ik ga wel snel naar beneden. Hij speelt nog een rumbling Slum om het wat erger te maken. Mijn draw.. Hey een chord of Calling, maar dat is geen wit. Ik kan wel een Yavimaya Dryad ermee opzoeken die een Temple garden getapt in het spel kan brengen. Niels zijn beurt bestaat uit: val aan met watchwolf, kird ape, kird ape en rumbling slum. Char jou, Char jou. Hmz that’s game. Na dit potje laat Niels zien dat hij nog DRIE Giant Solifuges in zijn hand heeft. Geen beginnen aan.

6 punten 5-6 in games

Ronde 6 Tegen Sander met Izzettron.

Het eerste potje is heel spannend. Op een gegeven moment staat hij nog op 5 levens dankzij mijn beesten en ik op 7 levens. Hij cast Wildfire, ai alles kwijt en geen counterspell vast. Beurt erna een hele dikke demonfire die het potje meteen beëindigd.

Het twee potje is saai als hij begint met Urza’s tower, Urza’s tower en Izzet Signet. De signet krijgt een mana leak van mij. En meer blauwe en/of rode mana sources krijgt Sander dat potje niet. Hij heeft wel een volledig tron liggen als ik hem naar 0 weet te brengen.

Het derde potje heb ik een insane openingshand met birds of paradise en Call of the Herd. Hij heeft snel Tron, maar staat dan al laag wegens veel beesten van mijn kant waaronder 2 olifanten. Hij cast Wildfire ik heb een Mystic snake. Ik val in mij beurt weer aan en breng hem op 4 levens. Hij cast in zijn eigen beurt een Bogardan Hellkite via een Shivan Reef en neemt 1 schade. Hij sloopt al mijn beesten behalve 2 olifanten en ziet dan ook meteen de ernst van de situatie. Hij kan volgende beurt 1 olifant blocken, maar de tweede komt door. Als hij zijn fout inziet scoopt hij vakkundig

9 punten 7-7 in games

Ronde 7 Eelco van Ruth Solar Blink.

Solar Blink lijkt op Solarflare, echter speelt het momentary blinks voor Angels of Despair en Skeletal Vampire.
Potje 1 is een beetje eenzijdig. Ik cast een beurt twee Call of the Herd en vervolgs flashback ik deze in beurt 3. Hij trekt land na land na land. Als hij in beurt zeven dood is heeft hij nog 4 land in hand en 7 in het spel. Toppertje..

Het tweede potje is precies omgekeerd. Door versnelling via signetten heeft hij een Wrath of God voor mijn beesten en begint dan hele grote Angels of Despair en Skeletal Vampires te casten. Het maakt op dat punt niet zoveel meer uit wat ik pak, dit ga ik niet meer winnen.

Het derde potje heeft een grote gelijkenis met het eerste potje. Call of the Herds en Mystic Snakes voor zijn Wrath of Gods zorgen ervoor dat dit potje snel in de pocket is. Hij tapt uit voor zijn 2e en 3e wrath of god die een Mystic Snake en een Mana Leak tegen komen. 2-1 voor mij

12 punten 9-7 in games

Nou dat was dag 1. Als ik nu terug kijk op deze dag dan zijn de verliespotten tegen Job en Johan meer dan terecht. Hun decks zaten goed in elkaar en waren hevig in het voordeel voor deze matchup. Dat ik van Niels heb verloren steekt wel een beetje vooral vanwege dat derde potje. Als ik een witte mana had getrokken dan had ik het potje zo met 3 a 4 beurten kunnen verlengen. Dat is geen garantie voor winst, maar hoe langer een potje tegen Zoo duurt hoe groter de kans is dat Blinking Snake gaat winnen.

Ik wilde ook nog uitgebreid een verhaal gaan vertellen over dag twee. Maar die dag is in een 1-2 drop verlopen. Ik had een prima cardpool, een prima deck, alleen het kwam er helaas niet uit. Ronde twee moest ik tegen Gideon (de latere winnaar van het sealed gedeelte) en hij heeft mijn plezier wel een beetje bedorven door zijn houding en mentaliteit. Hij heef terecht gewonnen vind ik, zijn deck was beter en ik maakte iets te veel fouten. Maar mijn hemel wat een figuur.

’s Avonds heerlijk gegeten bij Douwe’s ouders in Frencher (Franeker voor de niet Friezen onder ons). Daarna een potje poker waarbij zowel Martijn als Mark een fiks aantal crap rares hebben gewonnen van Douwe en mij. Daarna een Timespiral draft waarbij ik geschopt wordt door Martijn zijn slivers en door Mark zijn inzicht (zit ik al tot mijn elleboog erin Mark???)
Daarna nog een potje multiplayer BigBox Chaos. Dat weer eens erg grappig om te doen. Vooral toen Mark en Douwe gingen samenwerken om Martijn en mij te verslaan. Twee beurten erna waren beide heren geëlimineerd, om het maar netjes te zeggen.

Lekker geslapen en prima Suske en Wiske gelezen (De speelgoedzaaier)

Jeuh’s voor dit weekend
- Douwe’s ouders voor hun gastvrije instelling en beschikbaar stellen van hun huis voor een stelletje nerds.
- Douwe zelf natuurlijk voor het regelen van bovenstaande en zijn eeuwige glimlach als we zijn studietempo weer eens onder de loep namen
- Martijn, omdat hij ons overal naar toe heeft willen rijden
- Pannekoek, omdat hij.. nou ja. Pannekoek is
- Arjan, omdat hij mijn pokerset incompleet heeft gemaakt. –x-je
- Ofk organisatie, voor wederom het vlekkeloos laten verlopen van alweer het 10e Ofk.

Boo’s voor dit weekend
- Gideon, je bent misschien een hele aardige kerel en je kunt prima magic spelen. Maar houd je mond eens dicht als je aan het spelen bent. Je arrogante houding t.o.v spelers en scheidsrechters wordt je niet in dank afgenomen.

Tot volgend jaar.

Laatst aangepast door op do nov 23 2006, 08:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Bomus Materiaal...   wo nov 22 2006, 20:36

Tokens.. Onderstaande tokens waren mijn bijdrage aan het OFK. Ze hebben mij nog een chocolade letter opgeleverd, die ik vervolgens gedoneerd heb aan pannekoek. Wat is nou lekkerder dan een pannekoek met chocola?? Niets toch??

Van links naar rechts
- Robert Smink
- Richard D
- Arjanus Struik
- Marcel Kremer
- Angelique
- Andre the Pancake
- Jan de Vries
- Douwe 'double d' van Noordenburg
- Ivo (where the fuck are you??) Douwe en Andre
- et Moi.

-x-je
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5764
Leeftijd : 35

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   do nov 23 2006, 01:05

Cool verslag, jammer dat Blinking Snake niet meer doet tegen Saffi-Hermit, wat klinkt als best een vaag deck. Ik ben wel benieuwd wie er met welke decks dag 1 hebben getop8.
Terug naar boven Go down
Onzin
Legendary Creature

Aantal berichten : 646
Leeftijd : 36
Registration date : 01-09-06

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   do nov 23 2006, 14:18

Mooi toernooiverslag Jasper!
Terug naar boven Go down
Lau
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 143
Leeftijd : 28

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   do nov 23 2006, 15:15

Ja heb toch weer wat gemist, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar je hebt me al helemaakt voor volgende keer Wink
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3047
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   zo nov 26 2006, 22:51

haha gave tokens Jasper!

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Reighdar
Captain Ian

Aantal berichten : 389
Leeftijd : 60
Locatie : Wildervank, directly above the center of the Earth.
Registration date : 16-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   vr dec 01 2006, 22:04

Dit is mijn versie van dag twee. Ik schrijf deze verslagen voor mijn broer in england en ben te lui om het te vertalen.....

Tournament report: Open Fries Championship, day 2 (Sealed deck) 15-11-2006

The venue is in a students club in Leeuwarden and has a playing room upstairs and a bar downstairs. People have been here all day yesterday for the Standard part of the tournament, and all through the night – just for fun.

The start was very rowdy – up to 40 young men were very being enthusiastic.

First off is the card pool registration – open the packs and write up what they contain, then check that your table-mate has correctly registered the cards that he had been given. Once that was completed everyone’s cards were collected in and then randomly handed back out – now you had your own cards and could build your deck – 30 mins time was given for deck building.

Laying them out is easy, as they are already sorted into colours, I just separated the creatures from the spells. What was immediately apparent was that I didn’t have a lot of creatures in any one colour. White didn’t have many, (4 or 5) but they were good. Blue was as usual short on good creatures. Black had the most creatures, lots of removal and the biggest creature of the lot in the Evil Eye of Urborg (6/3 – destroys blocking creature), Red had some good removal and about 6 creatures. Green had lots of mana fixing (4 cards) some big creatures and combat instants. The rares included 2 x Candles of Leng, Endrek Sahr, Master Breeder (4B – makes tokens if you cast a creature). Pentarch Paladin (but this costs 2WWW and has an activation of WW) and Coalition Victory.

Getting 17 creatures from 2 colours was not going to happen so I had to take the best that I had. The Paladin was just too heavy in its WWW colour requirements and didn’t have many other creatures to back it up. Endrek Sahr, Master Breeder is great and so is Candles of Leng and so is Evil Eye of Urborg. I built a B/G/r deck with 14 creatures, some of which could be played as instants to surprise my opponent, all the black removal, the red single R removal and green tricks, token generators (Call the herd to make 3/3 tokens), mana fixing and featuring a Strength in numbers to go with my tokens from Endrek Sahr. In hindsight I made a mistake in putting 2 x Pit keepers in (if there are 4 creatures in your graveyard when it comes into play put them into your hand) – I never had 4 creatures in the graveyard all day! I should have played the Deathspore Thallid in the main deck and possibly a red token generator (with Storm).

Doubtfull, I went into the first match – at table 2 – against Jaap, who proceded to tell me in a roundabout way that he had been playing for years and used to organise and partake in tournaments in Enschede.

Match 1 game 1.
This was a long game and we got bogged down. He had the advantage in that he had a shadow guy that was doing 1 point to me each turn and slowly was killing me. I had loads of mana and was using the Candles of Leng to draw an extra card a turn. Eventually I got Endrek Sahr, which costs 4B, and I had a 5R flash creature in my hand, together with Strength in numbers. I cast Endrek Sahr and then waited a turn. Then in his next turn I cast the Bogardan Rager, netting 6 tokens and in my turn attacked with 10 creatures to his 5. After blockers I turned one of the tokens into an 11/11 trampler and stomped him to death from 13 life in one turn.
He told me that I really had to play much faster for the second game and we went at it, but couldn’t finish it .

3 points.

Match 2 against Kevin (half Irish) playing G/U/r.
Kevin told me that he has seen me play before, and that I need to play much faster than I normally do – So I said that I would try.
Game 1.
I can’t remember much about the match, except that I managed to find another gear in my playing speed and we got through 3 games pretty quickly. I won the first the turn before he would have killed me off. He simply smashed me in the second game – saying that his deck could not get a better draw. He did 4 points, then 5, then 7, then killed me. The last game he simply could not get any enough blockers down and I whittled away at his life over 8 turns whilst he just got 4 points in against me.

He couldn’t complain about my speed of play – maybe about how quickly he lost !

6 points. My deck seems pretty good and I’m happy.

Match 3 against Gideon playing W/G.
Game 1. This game played out with him making tokens and me using Weatherseed Totem to trample over and kill tokens on the way, so that he never got too far ahead in creatures. Again I had lots of mana and Candles of Leng. I won this one.

Game 2.
This was different, and it soon became apparent why he was playing green – and it wasn’t just for the tokens he could make. Spectral Force 8/8 trample for 3GG. Hmmmm. I did get my Evil Eye out – but he enchanted it so that I couldn’t block or do damage with it, and because of it’s drawback the rest of my creatures couldn’t attack.

Game 3.
Spectral Force 8/8 trample for 3GG. Hmmmm.
Attack for 2.
Attack for 9.
Attack for 9.
That was quick.

I didn’t do a point of damage to him in the last 2 games. He went on to win the whole thing, both day 1 and day 2 – winning every match on day 2.

Still 6 points. Still it’s not bad and only one more win and I will have met my target for today - to win 3 matches – and I should also win a booster.

Match 4 against Jasper – Who I have previously seen only as a judge at the Dutch championships.
I can’t say much about the games. I lost the first, won the second with the Evil eye and in the third he drew too much land and couldn’t deal with my stuff. I missed ways to kill him off 3 or 4 turns earlier.

9 points.

Match 5 against Mark, playing Slivers.
During this match I entered some of my Tokens into a “Best Token” Competition.

Game 1 was brutal. His first attack was for 11 points. Gulp. I had attacked 3 times for 3 points each to get him to 11. His second attack did 4 points, leaving me on 5, him on 11. I killed him next turn – returning the favour of doing 11 points in one attack.

Game 2.
I sided in some Basal Slivers (2/2, sac to get BB) to take advantage of the boosting effects from his slivers, but it didn’t help much and I lost the game.

Game 3. I think that he only got one Basal sliver out to my 2 Basal slivers. He didn’t play much else and I ran him over.

So, after 5 matches I have won 4 of them and have 12 points. I’m in 4th position leading the group of players on 12 points because I have played players who have done better today, giving me a better resistance figure (don’t ask – I don’t understand how it works either) .

Last match of the day
Match 6 Against Geert from Leiden
Game 1 was going well until he negated my Evil Eye, after which I didn’t stand much of a chance. He was playing white and Slivers, with lots of flanking, flying and tricky creatures.

For Game 2 I added some of my own white cards to try to get some life gain of my own.

When I drew my opening hand I realised that I had not removed any cards to compensate for the extra ones I had added as The Evil eye stared up at me from my hand. He got a lifegain sliver out, to add to a couple of others. I played 4 forests and nothing else. He ended up on 30+ life, I ended up with a handfull of black, white and red cards.

Disappointing. Even though that was a hard lesson, it is still a pretty good one to learn.

On to the prize giving.

I won a Chocolate letter for my tokens, and 2 boosters for finishing 6th, still top of the players with 12 points. Geert came second on the day and Gideon won the whole thing, meaning that I had only lost to the players who finshed first and second on the day. Not bad at all, considering that the level of the players is much higher than that of a normal pre-release where I do most of my competition playing.

It was fun as well.

I’ll be interested to see what has happened to my rating !

Note from 1 december – Rating went up from 1531 to 1607. I’m a Happy Man!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Toernooiverslag OFK   ma dec 18 2006, 16:17

He Man,

Wat is precies mijn (kuch) flavourtext santa

(via Google hier gekomen)

LAterz,

mvg Smink
Terug naar boven Go down

Toernooiverslag OFK
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: