MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Artikel] The Future of Peasant - Worldwake

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: [Artikel] The Future of Peasant - Worldwake   ma feb 01 2010, 23:08

Ik heb een nieuw artikel op mijn blog gezet. Ik liep al een poosje te denken aan een alternatief formaat voor mijn set reviews, aangezien de oude manier wel errug veel tijd kostte. Voor de eerste keer presenteer ik U daarom, the Future of Peasant, de Worldwake editie!

Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] The Future of Peasant - Worldwake   ma feb 01 2010, 23:53

Ik vind het erg leuk om dit te lezen, maar ben het uiteraard niet met alles eens Smile
1. Pilgrim's Eye hoort niet op de lijst.
Groen is in Urzatron al een goed speelbare kleur (Moment's Peace?) en zie geen ander deck dat deze kaart graag zou willen spelen.
2. Treasure hunt staat te hoog.
Hij valt mij wat tegen in testen (Standard). Probleem zit hem vooral in het feit dat je tegenstander ziet wat je pakt, die kan daar (Gemakkelijk) op anticiperen.
En erg goede abuse zit er volgens mij niet in peasant om deze te breken. Kan wel op de lijst, maar niet op 1 naar mijn mening. Er is volgens mij betere carddraw.
3. Dead Reckoning is een twijfelgeval
Staat of wel te hoog, of hoort niet op de lijst. Deze kaart zal vaak vies tegen vallen, daar hij ten alle tijden 2 targets nodig heeft (Graveyard en Play). Verdwijnt het in play zijnde beestje, dan heb je 3 mana uitgegeven aan niks.
4. Quicksand
Al krijgt hij van mij wel een honorary mention. Kaart gaat vast wel play zien nu hij common is, maar desert maakte ook al niet het verschil, waarom deze dan wel?

Mijn Top10 voor peasant is als volgt:
10. Roiling Terrain
Kaart is gewoon super tof ontworpen en ik verwacht dat hij wel play ziet. RB or RG landdestruction met deze? Yes please!
9. Explore
Cantrip en extra landje. Beter dan Rampant Growth? Soms wel, soms niet... Het idee bij een beurt 3 alle urza landjes klinkt toch wel eng (T1 forest, T2 Urza's Mine + Explore + Urza's Power Plant. T3 Urza's Tower. Auch?).
8. Join the Ranks
Ik denk dat ik hem wellicht iets te veel credits geef dan hij daadwerkelijk verdiend. Maar volgens mij maakt deze kaart Allies playable in peasant. Time will tell
7. Treasure Hunt
Reden staat hierboven. Leuke kaart, maar er is betere carddraw in mijn ogen.
7. Searing Blaze
Kaart is fijn en gaat volgens mij heel veel play zien.
5. Groundswell
+4/+4 in mono groen stompy of R/G Aggro is gewoon erg goed... Vooral voor maar 1 mana. Gaat (veel) play zien.
4. Rest for the Weary
+8 leven voor 2 mana. Dit kon nog wel eens de kaart zijn voor heel veel decks die (inderdaad Martijn...) Nourish niet konden spelen.
3. Halimar Depths
Enige wat mij tegen staat van deze kaart, is dat hij getapped in het spel komt, voor de rest gewoon een erg fijne kaart die je toekomstige beurten toch op een fijne manier kan aanpassen. 'Bijna' auto-include in blauwe control decks.
2. Calcite Snapper
1/4 Shroud is al eng... 1/4 Shroud die 4/1 Shroud kan worden is nog veel enger. I like this en ik wil hem ook erg graag spelen!
1. Tomb Hex
-4/-4 op instant speed voor 3 mana (1 gekleurd). I like it en ik denk dat deze ook zeker weten wel play gaat zien. Killed bijna alles wel in het formaat. Kaart die nu nog in standard onderschat wordt, ik denk dat men hem hier ook onderschat. Natuurlijk kan ik het mis hebben, maar vind hem gewoon erg fijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] The Future of Peasant - Worldwake   di feb 02 2010, 09:08

Magno schreef:
3. Dead Reckoning is een twijfelgeval
Staat of wel te hoog, of hoort niet op de lijst. Deze kaart zal vaak vies tegen vallen, daar hij ten alle tijden 2 targets nodig heeft (Graveyard en Play). Verdwijnt het in play zijnde beestje, dan heb je 3 mana uitgegeven aan niks.
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Er wordt een "you may ... target, if you do ... target" constructie gebruikt. Het aanwijzen van een tweede target is dus dependent op het aanwezig zijn van de eerste target. Ik vraag me af of je wel gelijk een target creature voor de damage moet aanwijzen.

Bovendien geldt de wet van meerdere targets. Als een spell meer dan één target heeft en één van de targets verdwijnt, dan doet de spell zoveel mogelijk. Ook als het creature waar de damage naar zou gaan verdwijnt komt de card uit je graveyard gewoon op top van je library.

Hij is dus beter dan je denkt!

Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] The Future of Peasant - Worldwake   di feb 02 2010, 10:06

Hmm, je hebt helemaal gelijk. Als 1 van de 2 targets verdwijnt, dan zal de 1e clausule nog wel door gaan. Waarom ik het anders zei weet ik niet Ram hoofd tegen muur

Maar het punt waarom ik hem minder vind (Dat je 2 targets moet aanwijzen) is nog altijd wel zo.
Citaat :
* You must choose two targets as you cast Dead Reckoning: a creature card in your graveyard and a creature on the battlefield. If you can't, then you can't cast the spell.

Dat maakt hem imho gewoon minder goed Smile
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] The Future of Peasant - Worldwake   

[Artikel] The Future of Peasant - Worldwake
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: