MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
John wint de Donderdraft van 26 oktober! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

"NK deel 1" door Douwe van Noordenburg

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: "NK deel 1" door Douwe van Noordenburg   wo aug 23 2006, 19:57

Het NK Magic van Douwe deel 1

Dag 1:
Het NK was dit jaar in the middle of nowhere georganiseerd. Na de trein van 7:18 genomen te hebben op zaterdagochtend kwam ik nog bijna te laat in Maarssen. Groningen was zoals elk jaar weer slecht vertegenwoordigd, alleen ik en Stefan mochten meedoen. De eerste dag was boosterdraft.

DRAFT 1:
De eerste draft had ik de eer met reguliere Pro Tour gangers Jelger W. en Frank Karsten aan de tafel te zitten. In het eerste pakje open ik een Devoted Caretaker, de rest deugde niet echt. Ik pak het 1-mana beest hoewel de kleur wit mij zeker tegenstaat. Het bleek een gouden greep. De drie mensen rechts van mij en de twee links van mij speelden allemaal geen wit. Goede witte kaarten bleven dan ook maar komen in alle drie de boosters. In de eerste booster pik ik ook enkele blauwe kaarten op. De tweede booster die ik openmaak bevat een Overrun. Tot dan toe had ik geen enkele groene kaart gedraft. Nu dus wel. Als tweede pick kreeg ik ook nog eens een Wild Mongrel. Na de draft voelde ik me absoluut niet zeker van mijn zaak, daar ik nooit iemand had horen zeggen dat Groen/Wit goed kon zijn in een draft. Ik hoopte dan ook maar dat ik de Overrrun vaak zou trekken. Op de spirit flare na beschikte ik over geen enkele creature removal.

Draftdeck 1

1 wild mongrel
1 devoted caretaker
1 patrol hound
1 arrogant wurm
1 acorn harvest
3 mystic visionary
1 nantuko calmer
1 metamorphic wurm
1 hallowed healer
2 aven flock
1 aven archer
1 aven cloudchaser
1 blessed orator
1 leaf dancer
2 hypochondria
1 spirit flare
1 overrun
en nog een paar kaarten die ik ben vergeten
9 plains
8 forest

totaal 41

Ronde 1 Jelger W. met iets zwart-wits.
Toen ik een beetje doorkreeg wat iedereen zoal had gedraft, bleek wel dat Jelger tamelijk veel ruzie had gehad met zijn buren. Aan mijn tafel speelden drie mensen wit, ik, Jelger en Frank Karsten die naast Jelger zat. Wat betreft wit had ik zelf nooit enige concurrentie gehad en beurt na beurt kreeg ik goede kaarten. Jelger en Frank zaten allebei ver bij mij vandaan.

Game 1 mag ik beginnen van Jelger, wat ik gezien mijn deck graag doe.
Mijn openingshand met drie land, mongrel en Arrogant Wurm maakt mij al redelijk vrolijk. Op beurt twee leg ik de mongrel neer, die hij vervolgens beantwoordt met een filthy cur. De ontmoeting die dit beest had met mijn worm toen hij er een beurt later mee aanviel, was tamelijk pijnlijk voor Jelger W. In beurt 6 was het wel afgelopen.

Game 2 duurt iets langer (ongeveer 10 minuten) waarin Jelger probeert te racen met een Soul Scourge. Mede dankzij een met madness gespeelde Strenth of Isolation uit mijn sideboard heeft hij geen schijn van kans.
Om in een kwartier Jelger W. te schoppen was een lekker begin van een NK

2-0 (toernooi 1 uit 1)

Ronde 2 vs Rob nogwat met iets U/B/R

Van deze partij kan ik me weinig meer herinneren behalve dat zijn manacurve ongeveer begon hij 4 mana. Mijn 2-mana-beestjes huppelden dan ook vrolijk vele malen naar de overkant om vervolgens die boze tovenaar hard in zijn neus te bijten.

In Game 2 screw ik nog wel hopeloos omdat ik een hand met twee plains/mongrel/wurm niet kan weerstaan. Een forest zie ik nooit. In beurt 10 heb ik precies nul beesten gespeeld, alleen een keer of zes kaarten weggegooid aan een hypochondria om in leven te blijven.

2-1 (toernooi 2 uit 2)

So far so good. Wist ik veel dat de rest van de dag nogal deprimerend zou worden.

Ronde 3 Frank Karsten W/U splash rood

Game 1 speelt Frank in beurt 4 zijn rode splash, een Bomb Squad. Als hij in beurt 4 Aboshan, Cabal Patriarch en Kamahl tegelijk had gespeeld had ik meer kans gehad. Na eens in mijn sideboard gekeken te hebben, bleek dat ik niet beschikte over een kaart die een 1/1 beestje dood kon maken, tenzij deze zou aanvallen of blokken. Krijg je als je wit/groen speelt. Ik kon dan ook alleen maar hopen dat hij het vervelende terroristendwergje niet weer zou trekken. Het tweede potje ging ik snel van start met Devoted Caretaker, Mystic Visionary en Acorn Harvest. Na meerdere massale aanvallen stabiliseert hij op 1 leven. Beurt na beurt smeek ik mijn deck om de Overrun, die nooit kwam, de Bomb Squad van Frank wel trouwens.

0-2 (toernooi 2 uit 3)

In zeven potjes had ik de Overrun drie keer getrokken. Even zovele keren had ik geen 3 forests. Ik heb het ding dus geen enkele keer gespeeld. Bij deze wil ik dan ook iedereen adviseren om gewoon een beestje te pakken over dit waardeloze prul, wanneer je een booster openmaakt in een draft.

DRAFT 2:
Bij de tweede draft kwam ik op tafel 2 terecht samen met mensen die drie uit drie hadden gehaald. Aan mijn rechterzijde zat Kamiel Cornelissen. Nooit heb ik een rampzaliger draft meegemaakt als deze. Ik weet niet meer wat ik in het eerste pakje heb opengemaakt. Ik heb het psychisch uitgeblokt. Het kwam er op neer dat ik Rood/Groen schop ging spelen. Ik heb echter nooit een fatsoenlijk beest gekregen. Mijn linker buurman Rinke Koopman begon met zwart die ik hem netjes aan hem gaf in booster 1 en 3. Nadat hij zelf echter Kamahl openmaakte en in booster 2 (de booster die hij aan mij moest doorgeven) een reeks van Springing Tiger, Springing Tiger, Springing Tiger, Rabid Elephant aangereikt kreeg zoals hij mij later vertelde, eindigde hij met een eng Rood/Groen/Zwart deck, met minstens 10 beesten die ik maar al te graag had willen hebben. Ook van Cornelissen heb ik behalve twee rabid elephants bijna niets goeds gekregen. Later zag ik dat hij iets Blauw/Groens speelde. Als ik er wederom voor had gekozen wit te gaan draften had het er heel anders uitgezien, temeer wederom helemaal niemand in mijn omgeving dat had gedaan.

Draftdeck 2

1 hellbent raider
1 longhorn firebeast
1 elephant ambush
2 rabid elephant
1 pardic lancer
1 engulfing flames
3 blazing salvo
1 skullscorch
1 scorching missile
1 rites of initiation
1 demoralize
1 muscle burst
1 seton's desire
1 refresh
1 thermal blast
1 seize the day
en nog veel meer rotzooi die ik vergeten ben.
9 mountains
7 forests
totaal 40

Hierbij wil ik vooral een ieder opmerkzaam maken op de vijf punisher cards. Aangezien ik een hopeloze stapel kaarten had gedraft (11 beesten), hoopte ik dat wanneer je een heleboel blazing salvos, longhorn firebeasts en skullscorches zou spelen dat ze dan wel goed zouden zijn. Niet dus!!!

Ronde 4 vs Rinke Koopman met zijn R/B/G

De eerste game was de eerste en laatste game die ik zou winnen gedurende de gehele draft. De oorzaak was dat hij vergat de upkeep van zijn Anurid Scavenger te betalen. De andere twee potjes waren een lachertje.

1-2 (toernooi 2 uit 4)

Ronde 5 vs Frank Karsten again met iets wit/roods en een beetje blauw

Hoe slecht mijn deck eigenlijk was, kwam hier perfect naar voren. In beide games kreeg ik Frank op 10 levens. Beide keren kwam dit door de almighty longhorn firebeast en een blazing salvo. Dit keer had hij geen Bomb Squad.

0-2 (toernooi 2 uit 5)

Ronde 6 vs Gijsbert Hoogendijk (beter bekend als level 3 judge) met blauw/zwart feat. 5/5 beest voor 3BBB

Ik weet alleen nog dat ik in het tweede potje zijn Cabal Patriarch 2 maal heb doodgemaakt. Toen het ding voor de derde keer in de in-play-zone verscheen, was het wel afgelopen.

0-2 (toernooi 2 uit 6)

Gelukkig had Stefan 1 uit 6. Was ik toch nog de beste Groninger.
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com

"NK deel 1" door Douwe van Noordenburg
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Artikel] Story : "Search for Thelion"
» "Piccadilly" door Rene Wiersma
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» "PTQ Zwolle" door Jasper Boelens
» Het grote "Ik vind dit over magic in Groningen' topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: