MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 21 juni! **Gefeliciteerd**
Rutger wint het Legacytoernooi van 17 juni! **Gefeliciteerd!!!**
Christiaan wint de donderconstructed Modern van 14 juni! **Gefeliciteerd**
Jasper wint de donderdraft van 7 juni! **Gefeliciteerd**
Donald wint de donderconstructed Modern van 31 mei! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

GB Landfall Loam

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Aernout
Wannabe
Wannabe

Aantal berichten : 113
Leeftijd : 30
Registration date : 07-09-09

BerichtOnderwerp: GB Landfall Loam   zo jan 10 2010, 13:56

Hoi allen,

Ik keek voor de grap rond op Benelegacy, en vond daar idee dat ik wel aardig vond. (Had zelf ook al aan iets dergelijks zitten denken.) Na wat nadenken kwam ik op onderstaande lijst.

Het idee is om te beuken met een Vinelasher Kudzu, die snel groot wordt door Life from the Loam, Exploration en Manabond.

Lotus Cobra helpt hierbij door bij dat alles veel mana te produceren zodat je het nog een keer kan doen, of Worm Harvest kan casten.

Exploration en Manabond lijken me duidelijk. Manabond had ik eerst maar 3 keer (want wat heb je aan een tweede?), maar hij beviel me eigenlijk heel goed (vooral als je nog geen Exploration hebt liggen).

Verder zat ik nog te denken aan Dread Return om (een gedredgede) Vinelasher Kudzu te reviven, maar zovaak heb je niet drie creatures volgens mij. (Alleen laat in het spel, maar dan is het juist ook handig om te kunnen reviven. Hmmm. Misschien toch een enkele keer erin?)

Wasteland heb ik al een aantal keer gebruikt om mijn eigen landen kapot te maken, maar een paar extra Wormpjes.

Chainer's Edict twijfel ik nog erg over, maar kon zo niet een ander goed antwoord bedenken op iets simpels als een creature. (Specifiek deze heb ik natuurlijk gekozen om zijn Flashback, die vast werkt in combinatie met de Dredge van Life from the Loam. Ik had namelijk eerst Smallpox, maar die dredgede ik steeds weg.)

Raven's Crime leek me hier vanzelfsprekend ook wel in passen.

Zou er misschien nog een handige instant in kunnen, om in mijn discard phase te spelen met de mana van Manabond en Lotus Cobra?

Een nadeel is misschien wel dat het deck erg gevoelig is voor graveyardhate, wat veel in sideboards lijkt te zitten voor Ichorid. Ook is een Chalice of the Void op 2 of een Engineerd Explosives / Powder Keg op 1 ook wat naar, dus had ik bedacht om Krosan Grip in de sideboard te doen. Verder had ik nog geen flauw idee wat ik daarmee moest doen.

Ik hoor heel graag suggesties en opbouwende kritiek, want zelf kan ik niet zo goed deckbuilden. Een "Het wordt nooit zo goed als AggroLoam" vind ik prima, maar laten we het niet overdrijven. Misschien wordt het nooit heel goed, maar mij lijkt het leuk genoeg om alles eruit proberen te halen. Zien we daarna wel of het wat is.

// Lands
4 Wasteland
4 Bayou
4 Verdant Catacombs
3 Barren Moor
2 Forest
2 Swamp
3 Misty Rainforest
4 Tranquil Thicket

// Creatures
4 Bloodghast BB
4 Lotus Cobra 1G
4 Vinelasher Kudzu 1G

// Spells
4 Manabond G
4 Exploration G
4 Life from the Loam 1G
3 Raven's Crime B
3 Worm Harvest 2%Q%Q%Q
4 Chainer's Edict 1B

// Sideboard
0 Krosan Grip 2G
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GB Landfall Loam   zo jan 10 2010, 14:03

Ik heb ooit een groen blauw horn of greed + vinelashers kudzu deck gespeeld en dat deck kon de kudzu nog beschermen met counters. Hoe wil jij Kudzu beschermen? Daarnaast de graveyard hate tegen worm harvest, deck lijkt me gewoon niet heel erg goed. Maar ik kan er natuurlijk compleet naast zitten Smile
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 34
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: GB Landfall Loam   zo jan 10 2010, 14:21

Waarom Bloodghast? Tarmogoyf lijkt me beter in die slot.

Leuk deck verder.

Aernout
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: GB Landfall Loam   zo jan 10 2010, 17:30

De Bloodghast zit erin omdat ik de Vinelasher Kudzu niet kan beschermen. Razz
Maar ook omdat hij gratis is. Meestal wordt hij gedredged naar de graveyard, en komt hij vanuit daar in het spel. (Heb zelfs een keer Raven's Crime op mezelf gecast in mijn eerste beurt, om de tweede beurt zowel een Bloodghast als een Vinelasher Kudzu te hebben.)

En als mijn Vinelasher Kudzu alsnog dood gaat, heb ik nog Worm Harvest als alternatieve kill. (Al maak je elke beurt maar 4 tokens, uiteindelijk is het genoeg.)

Horn of Greed is ook leuk inderdaad, maar wel weer direct 3 mana. En zou ook niet weten wat ik er dan uit voor zou moeten halen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GB Landfall Loam   zo jan 10 2010, 18:08

Horn of Greed viel me aardig tegen hoor, vaak had mijn tegenstander er sneller voordeel uit dan dat ik het had... Deck was sowieso niet sterk genoeg Smile

Probleem wat jouw deck heeft, is dat het geen enkele manier heeft om je Kudzu of Worm Harvest te beschermen. Tormod's Crypt, STP's e.d. maken je deck kapot. Daarnaast zijn er genoeg Firespouts in mensen hun main of sideboard dat ik de Harvest gewoon wat zwak vind.

En Raven's Crime jezelf om Bloodghast beurt 2 te hebben vind ik een zwakke play eerlijk gezegd. Je Crimed liever je tegenstander zodat hij een kaart minder in handen heeft (Kaartvoordeel voor jou). Tarmogoyf is echt beter dan Bloodghast daar. Of anders Terravore... Maar Bloodghast lijkt me gewoon niet goed genoeg
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: GB Landfall Loam   zo jan 10 2010, 18:29

Bloodghast zou anders niet verkeerd zijn als je ook Cabal Therapy in het deck zou hebben zitten. Daarmee heb je meteen een stok achter de deur tegen control en combo decks.
Aernout
Wannabe
Wannabe

BerichtOnderwerp: Re: GB Landfall Loam   zo jan 10 2010, 20:12

Wat je zegt over Firesprout is alleen waar als mijn graveyard gehate wordt. (Hoewel hij dan sowieso al slecht is.) Al maakt hij mijn tokens dood, dan doe ik het gewoon nog een keer...

En hetzelfde geldt voor Bloodghast, die komt ook weer terug.

Maar het is waar dat het deck zwak is tegen graveyard hate. Misschien moet ik dan inderdaad Cabal Therapy gebruiken om me daartegen te beschermen. Goed idee!

Wat voor andere win-conditions zouden erin kunnen om te winnen ondanks graveyard hate? Of voor als mijn Life from the Loam geextirpate wordt? Terravore en Tarmagoyf worden het dan ook niet.

Of misschien Stinkweed Imp om een Tarmogoyf op afstand te houden en sneller land en Life from the Loam te vinden.

Verder zat ik te denken aan Damnation in mijn sideboard.

Bijna wil ik dan ook Burning Wish erin doen zodat ik 3 extra draws heb voor Life from the Loam, maar ja, dan kan ik beter direct AggroLoam gaan spelen.
Gijs
GMT Champ 2014

Aantal berichten : 1313
Leeftijd : 31
Registration date : 26-08-09

BerichtOnderwerp: Re: GB Landfall Loam   zo jan 10 2010, 22:33

Ziet er wel leuk uit, alleen heb je absoluut geen game tegen combo zoals het er nu uit ziet. Alleen 3 Raven's Crime is niet genoeg, je kunt er natuurlijk flink voor siden of gewoon hopen dat je het niet tegen komt Razz
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: GB Landfall Loam   

GB Landfall Loam
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Decks en discussie-
Ga naar: