MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Jss finals 4 november 2006

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Walter
Kletskous
Kletskous

Aantal berichten : 266
Leeftijd : 29
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Jss finals 4 november 2006   di nov 07 2006, 22:49

Even een korte samenvatting van de Jss finale ronde.

Het deck:
3 vitu-ghazi the city tree
2 brushland
1 island
1 pendelhaven
2 hallowed fountain
4 yavimaya coasts
3 breeding pool
2 forest
4 temple garden
4 mystic snake
3 glare of subdual
4 birds op paradise
1 mangara of corondor
3 yavimaya dryad
3 call of the herd
4 coiling oracle
2 Llanowar elves
4 loxodon hierach
3 selesnya guildmage
3 chord of calling
4 momentary blink

ronde 1: Firemane control

deze ronde had ik snel gewonnen. de tegenstander bleef steeds op 2 land en een UW signet zitten. intussen had ik 4 beesten liggen en 2 in mijn hand voor het geval van een WOG. maar dat kwam niet meer. 1-0

ronde 2: fungus fire

Na het eerste potje wist ik het al. dat mijn tegenstander zou winnen want na een behoorlijk lange eerste ronde was er nog maar 10 minuten op de klok. de tegenstander had ook wel een erg lucky hand met 3 wog's, maar ik geef toe dat ik de tweede ronde heb verprutst. 1-1

ronde 3: heezy street

In deze ronde moest ik spelen tegen de meest onderschatte speler van het hele toernooi: de 8 jarige stef. ik had deze ronde makkelijk kunnen winnen vanwege de zeer goeie matchup. maar dan moet je wel goed pakken. eerste ronde redelijke hand maar dan moet je naar 6 beurten wel stoppen met land pakken maar dat gebeurde niet. de tweede ronde was het anders om. mulligan naar 5 en op 2 land blijven. 1-2

ronde 4:orzhov lifedrain

de droom van iedere redelijke magicer op een toernooi als dit. een zeer slechte versie van lifedrain. hoewel deze decks al super slecht zijn, sloeg dit alles. enige lifedrain kaarten waren blindhunter, netherborn phalanx ( die heeft me wel 2 keer 7 levens gekost, AU!) en orzhova, church of deals. zijn doel was niet dood gaan met revanent patriarch en en intussen al mijn levens te drainen opnieuw en opnieuw met bounce kaarten ( ben vergeten hoe die artifact heet). maar het maakte geen kans tegen een deck als dit. 2-2

ronde 5: dragonstorm

nog nooit heb ik zo'n spannende game 3 gespeeld als deze. in game 1, wist ik nog niet hoe zijn deck werkte, omdat hij er een aantal andere rare kaarten heeft ingestopt. 1-0 voor Friso ( een oude bekende). tweede game was zeer makkelijk gewonnnen doordat ik maar controle bleef hebben, veel meer is er niet aan toe te voegen. en dan, de derde game.
in het begin ging het redelijk met mij maar niet toen hij 3 keer achter elkaar bogarden hellkite trok. gelukkig had ik nog 1 faiths fetters in mijn hand en dus was 1 hellkite ongevaarlijk. maar uit eindelijk stond Friso op 5 en ik op 7 leven toen hij aanviel met zijn 2 hellkites voor de win. chord of calling into hierarch brachten mij naar 1 leven dus ik had nog tijd voor 1 topdeck. er waren nog maar 2 mogelijke outs, zijn beide hellkites waren getapt. ik moest nog een faiths fetters pakken, aanvallen met de hierach, dan momentairy blink erop voor 4 levens en faiths fetters zodat ik naar 9 zou gaan en hij maar voor 5 kon schoppen. of selesnya guildmage om aan te vallen met de olifant en dan te pompen. en ik pakte: selsesnya guildmage. hij zag aan mijn smile dat ik 1 van de 2 had gepakt. en BOEM! weg was Friso. 3-2

ronde 6: boros deck wins

de meest grappige ronde ooit. ik speelde slecht, maar mijn tegenstander nog slechter. ronde 1 had ik met de combo momentairy blink en loxodon hierach zeker beide games 20 levens gegaind. game 1 ging zeer snel doordat hij alleen burn pakte en ik creatures die daar tegen bestand waren. ronde 2 had hij een sideboard fout gemaakt, hij dacht dat ik sea stompy speelde. hij speelde ook nog blood moon en legde zijn 2 flagstones neer. toen waren er dus 2 landen van hem weg en mocht hij niks zoeken. ik kon nog van alles spelen vanwege mijn BOP's. dit was het mooiste van allemaal. hij had al zijn burn eruit gehaald!!!!! 4-2

uiteindelijk bleek deze score echt NET NIET GENOEG te zijn. er zat net iets minder dan 1 % verschil in weerstand tussen de 8 en 9. ik had nog 15 pond aan amazon.co.uk tegoed gewonnen en 3 boosters. als ik achtste was zeker 2 keer zoveel.

PS: jasper, nog bedankt voor het idee van dit deck en voor de kaarten.

Edit: Rick! (en dus niet walter, mocht ik nog maar.)
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5786
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   wo nov 08 2006, 01:30

Dit deck was mij ook al opgevallen, het lijkt me echt supergaaf om te spelen. Ik vraag me af of er nog plek is voor de nieuwe Dryad, extra untap uit Mangara met daarna een Blink is echt bruut! Dat artifact wat die kerel speelde was waarschijnlijk Cloudstone Curio?
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   wo nov 08 2006, 17:38

@Hennink schreef:
Dit deck was mij ook al opgevallen, het lijkt me echt supergaaf om te spelen. Ik vraag me af of er nog plek is voor de nieuwe Dryad, extra untap uit Mangara met daarna een Blink is echt bruut! Dat artifact wat die kerel speelde was waarschijnlijk Cloudstone Curio?
dat was hem inderdaad
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1702
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   wo nov 08 2006, 18:22

@Walter schreef:
Edit: Rick! (en dus niet walter, mocht ik nog maar.)

Als je het tegen niemand zegt, zien je ze ook nog wel voor 16 aan Very Happy

Goede prestatie Rick, jammer alleen van die ene procent.
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   wo nov 08 2006, 21:23

Martijn weet wel hoe dat voelt, 9e worden op weerstand.
Of niet? Wink

Als de plannen van Amerika hier ook worden doorgevoerd kan ik volgend jaar wel weer de JSS spelen trouwens...
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1702
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   wo nov 08 2006, 21:45

@Walter schreef:
Martijn weet wel hoe dat voelt, 9e worden op weerstand.
Of niet? Wink

Maar dat lag aan het deck, want Maurice is er ook negende mee geworden. bounce
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   wo nov 08 2006, 22:02

Maar niet op weerstand. Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   di jan 02 2007, 12:51

Ik was je round 1 opponent. wel jammer dat ik die verloor vooral, omdat je geen counters speelt heb ik best wel een goede match-up tegen jou. Maar ja 2 potjes op 3 land blijven haken en dan 3 faith's fetters in je hand hebben is best wel zuur.

Ik werd btw 7de dat tournooi, ik post m'n tournooiverslag nog wel een keer misschien.
Terug naar boven Go down
Walter
Kletskous
Kletskous

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   di jan 02 2007, 16:21

Dat deck speelt gewoon 4 counters main en 4 side hoor.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Jss finals 4 november 2006   

Terug naar boven Go down

Jss finals 4 november 2006
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» GP Brussel 14 en 15 november
» 23-09-2006 Pre-Release Timespiral in Zwolle
» formaten GP's rest van het seizoen bekend
» Open Gronings Kampioenschap Magic the Gathering IV editie 22/23 november
» CONTEST van 01-09-2006 t/m 25-09-2006

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: