MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

[Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3094
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   ma jan 04 2010, 11:06

Je begint een toernooi thuis! Je stelt je deck samen, bekijkt of je nou 13 of 14 islands nodig hebt om consistent 2 blauwe mana te hebben op beurt 3 en je houdt rekening met je eigen creatures, drawspells en of je wel genoeg removal hebt om die vervelende beesten van je tegenstander ver van je bed te houden. Je bent bezig om je eigen deck zo soepel mogelijk te laten lopen. Maar houd je wel rekening met je tegenstander? Of liever gezegd, tegenstanders! Een deck is namelijk zo goed als de decks die je tegen kan komen in een toernooi. Zo kan je met zoo heel goed winnen in een, met merfolk geïnfecteerd toernooi, maar zal je verliezen in een toernooi waarin combo de lakens uitdeelt.

Aan het begin van een toernooi moet je een keuze maken: kies ik een deck wat ik lekker vind spelen, of kies ik een deck waarmee ik zeker ben van een plek in de hogere regionen van de eindstand.
Al met al is het een kwestie van meta-gamen. Hiermee wordt bedoeld dat je je deck en je sideboard dusdanig vormt dat het gebouwd is om de verwachte opkomst aan decks te kunnen verslaan.

Afgelopen legacytoernooi waren 4 spelers die betrekkelijk nieuw waren met magic in Groningen en legacy in het algemeen. Ik probeer met dit stuk tegemoet te komen aan de nieuwere legacyspeler in Groningen en een stuk metagame informatie te geven aan de gevestigde orde. Hierbij stel ik mezelf de vraag of meta-gamen zin heeft en wat de beste decks zijn waar je mee kan komen.

Ik heb hiervoor de gegevens van een 10tal toernooien van het afgelopen jaar, gehouden in Groningen (waarvoor hulde Bart!).

Hiermee kom ik op deze aantallen. (De decknamen zijn over het algemeen verzamelnamen, of het nou mono blauw merfolk is, of merfolk met een splash, neem ik even voor lief. Ik ben mij er wel bewust van dat dit verschillende matchups anders kan beïnvloeden).

Merfolk: 11
Threshold: 11
Ichorid: 9
The Rock: 9
Zoo: 9
Aggro Loam: 7
Goblins: 7
Pikula: 7
Fish: 4
TES/ANT: 4
Survival: 4
Landstill: 3
Burn: 3
MUC: 3
Enchantress: 3
Dragon Stompy: 3
Aluren: 3
43land: 2
Quinn, the Eskimo: 2
Pox: 2
Countertop: 2
White Weenie: 2
Affinity: 2
Dreadstill: 2
Team America: 1
Eva Green: 1
Rogue (Decks van Allard en random deelnemers met decks zonder naam): 18

De rogue decks variëren van grote-groene-gevaren stompy varianten,tot mogg maniac combo decks. Het bevat voornamelijk random aggrodecks en langzame homebrew combodecks.

De opkomst van de verschillende decks zegt alleen iets over hoe vaak het deck play gezien heeft in Groningen. Dit kan een vertekend beeld geven aangezien AggroLoam bijvoorbeeld bijna elk toernooi play ziet en 7 opkomsten telt en threshold wel liefst 11 opkomsten heeft, maar dan ook over 7 toernooien.

Wat opvalt is het hoge aantal rogue decks die we zien in Groningen. Vooral omdat het gros van de roguedecks aggrodecks bevat. Men zou enkel om het hoge aantal rogue kunnen stellen dat de keuze voor een combodeck a la ANT of TES een goede zou zijn.

Naast het hoge aantal rogue decks kan er een splitsing gemaakt worden vanaf  de decks die 7 of meer keer aanwezig zijn geweest. De decks die je dan overhoudt zijn: Merfolk, Threshold, Zoo, Ichorid, the Rock, Aggro Loam, Goblins en Pikula. Van deze decks heeft AggroLoam het het afgelopen jaar het beste gedaan. Dit kan komen door de speler die het deck speelde of door het gebrek aan tegenstand van de decks die het tegen kwam. Als we kijken naar de goede en de slechte matchups van de verschillende decks, dan komen we hier op uit.

Merfolk:
Goede matchups: Landstill, ANT/TES, Threshold, Countertop (the aggrolight blue field)
Slechte matchups: Goblins, Zoo/Goyfsligh (aggrodecks met rood)

Merfolk is een tempodeck, bedacht om de ten eerste de zwakke manabases van de verscheidene legacydecks aan te pakken en ten tweede met ‘gratis’ kaarten als daze en force of will i.c.m. aether vial en de kaartvoordeel van standstill je tegenstander te overrompelen. Het deck heeft voornamelijk moeite met decks die rood spelen omdat je afhankelijk bent van je lords om je folk sterk te maken. Wanneer je een thresh en CB/Top heavy meta verwacht, dan is dit deck je vriend.

Threshold:
Goede matchups: Een goede aggromatchup. Zoo vanwege de manabasedisruptie en goblins vanwege de burn. Voor de rest is het overall een deck met redelijke stats vs. combo. Vooral ANT is goed te disrupten met stifle, wasteland en counters.
Slechte Matchups: Merfolk*, The Rock, Ichorid, decks die zich concentreren op landdestruction/disruption zoals Pox, Pikula, Dragon Stompy en het voorheen genoemde merfolk.  

Threshold komt er in vele varianten en met vele splashes van kleuren naast de basis Groen/Blauw. Een veel gespeelde variant is de UGR Tempo of Canadian threshold die, evenals merfolk, tracht de manabase van de tegenstander in de eerste beurt te vernielen, om daarna met een voordelige boardpositie sneller uit te kunnen halen (Tempothresh heb ik dan ook als referentiekader gebruikt in de matchupanalyse).
Tempothresh pakt de tegenstander zijn deck op de zwakke manabase. Dat is ook precies waar je dit deck op kan pakken.
* De rode variant van thresh maakt de matchup tegen merfolk erg 50/50. Burn is relevant tegen merfolk. Uitgaande van een merfolkdeck met de landdisruptie package met stifle en wasteland, geeft merfolk een lichte voordeel.

Zoo:
Goede matchup: Merfolk, goblins ofwel, al het andere aggro.
Slechte matchup: combo! UGW Countertop, Dragon Stompy (in principe).

Zoo is een grote contender in de huidige meta. Ik schaar onder Zoo WRG Zoo, Domain Zoo en Goyf Sligh.  Het deck werkt op pure snelheid met goedkope, sterke beaters, leuke utilitycreatures als qasali pridemage en burn om het af te maken. Het deck heeft maindeck geen antwoorden op combo en komt niet snel af van een Counterbalance. Aan de andere kant is het een monsterdeck tegen tribalaggro decks. Jouw creatures zijn stuk voor stuk groter dan de individuele beestjes die zowel merfolks als goblins spelen. De mogelijkheid om sweepers a la pyroclasm te spelen, maakt dit deck tot een beest in de juiste meta.

Ichorid:
Goede matchups: Aggrodecks a la Zoo en Goblins, threshold, AggroLoam.
Slechte matchups: merfolk, storm-combo en staxx/stompy decks

Dit deck heeft de gewoonte om standaard game 1 te winnen. Game 2 kom je pas de haat tegen die dit deck stoppen kan. Het deck werkt puur en alleen op de GY. Alles draait om het trekken van kaarten, in plaats van het kaarten trekken je beesten terug te dredgen om allerlei kaarten met flashback te spelen, nog meer kaarten te spelen en uiteindelijk mogelijk met een horde zombies door bridge from below en een flame-kin zealot de game te winnen. Je hebt zowel de versie zonder als met Lion’s Eye Diamond. Met is een stuk sneller, echter minder sterk tegen control daar je je helemaal overgeeft aan het discarden van je hand, terwijl de versie zonder minder snel is maar niet zo snel stuk gaat aan een force of will.
Het deck is, naast dat het goed is, erg moeilijk om te spelen en vooral het sideboarden vergt nogal wat hersenkrakers.

The Rock:
Goede matchups: threshold, countertop (blauwe aggro-control decks), Zoo
Slechte matchups: ANT/TES, Ichorid, en control a la Landstill.

The Rock is een deck met louter goede kaarten. Het deck draait om een paar undercosted beaters en probeert voor de rest de tegenstander te disrupten met kaarten als thoughtseize en cabal therapy tegen te houden met goede removal in de vorm van swords to plowshares, pernicious deed en vindicate en doet t dan allemaal nog een keer via eternal witness. The Rock is als een pitbull; wanneer boardpositie gestabiliseerd is, dan laat ie niet meer los. The Rock komt in de aggrovorm en een wat meer controlerende vorm. Lifegain in de vorm van kitchen finks geeft het een goede matchup tegen decks met burn.

Aggro Loam:
Goede matchups: aggrocontrol decks als threshold, controldecks als Landstill, merfolk (alhoewel Back to basics wel een bitch is), pox, pikula,
Slechte matchups: Combo (zowel storm als ichorid), op the source spreken ze van een deck wat elk ander deck omver walst (op combo na). Dragon Stompy, Zoo en CounterTop zijn ook lastig voor dit deck…

In de huidige meta zou dit deck het niet zo goed moeten doen. Zoo, ANT en Countertop zijn decks die geen verkeerde matchup hebben tegen AggroLoam. Aggroloam heeft echter een paar resetbuttons in de vorm van firespout en volcanic fallout en uiteraard MVP devastating dreams. Aan de andere kant heeft Loam een drawengine die dit deck zoveel cardadvantage geeft dat, wanneer het de kans krijgt, het overal een antwoord op kan vinden.

Goblins:
Goede matchups: Control met blauw (landstill) threshold, merfolk, CounterTop  
Slechte matchups: Combo (ANT en ichorid), Zoo

Goblins is al jaren een grote contender in de top van legacy. Het deck werd voornamelijk gezien als een blind beatdown-deck, maar er zit een hoop synnergie en gedachtegang in schuil. Het deck drijft, net als merfolk, op vroege manadisruptie met wasteland en rishadan port en speelt voor de rest tempo met aether vial. Het kan ongelooflijk snel uit de startblokken komen met lackey into goblin matron en/of goblin ringleader. Voorheen werd het gespeeld met wit, maar onlangs wordt er meer met een zwarte splash gespeeld. Dat geeft meer opties op het sideboard en warren weirding. Ook zie je vaak groene splashes voor krosan grip.

Pikula:
Goede matchups: Threshold en andere aggrocontrol decks.
Slechte matchups: Dragon Stompy, Goblins, Merfolk, CounterTop, Zoo, AggroLoam

Pikula (naam van de bedenker), beter bekend als Deadguy Ale of B/W Confidant, streeft er naar om de manabase van de tegenstander te vernielen met kaarten als sinkhole, wasteland, vindicate en evt. smallpox. Hierbij wordt het ondersteund door handdisruptie in de vorm van duress/thoughtseize en hymn to tourach. Door middel van Dark confidant blijft de eigen hand gevuld en kun je uiteindelijk door cardadvantage je goedkope sterke beaters uitspelen en de winst naar binnen harken. Door de komst van tarmogoyf is dit deck wat afgezwakt omdat je eigen beesten zwakker zijn dan tarmogoyf en waarom zou je zwakke beesten spelen? Eva Green is de opvolger van dit deck en heeft wit opgegeven ten faveure van groen voor diezelfde tarmogoyf.
Door de heftige hand en land disruptie is de matchup tegen combo niet slecht. Zolang je goed weet te mulligannen is hij best te doen. Goed is het echter ook niet te noemen. Het deck is sterk tegen aggrocontrol, aggro zelf is wat moeilijker.

Hierop volgend geef ik een lijstje van de kaarten die overall het meeste gespeeld worden over deze 8 decks. Ik gebruik hiervoor wederom standaardlijsten. Eventuele aanpassingen, persoonlijke voorkeuren en fouten, die waarschijnlijk aanwezig zijn, voorbehouden.

Wasteland: 24
Tarmogoyf: 16
Swords to plowshares: 12 (Zoo speelt over het algemeen path to exile en goblins speelde in de witte variant wel 4. In de zwarte en groene uiteraard niet)
Dark confidant: 12 ( Naya Zoo speelt geen confidant. Domain Zoo, die alle 5 de kleuren speelt, wel.)
Thoughtseize: 12
Force of Will: 8
Vindicate: 8
Aether Vial: 8

Hier komen de standard fetchland uit onslaught en het onlangs verschenen Zendikar bij. Die worden gevolgd door de duallanden zoals tropical island en scrubland uit revised (of oudere sets).

Wat uiteindelijk blijkt, is dat in Groningen een meta heerst die over het algemeen als aggrocontrol/aggro bestempeld kan worden. Vele van deze decks hebben een mindere matchup tegen combo en ondanks dat veel mensen dit toch wel blijken te weten, speelt praktisch niemand het. De Groninger meta valt, gezien de variëteit aan decks, te bestempelen als onvoorspelbaar. Op een enkeling na, zijn vele mensen geneigd om een ander deck te pakken dan waar ze het toernooi daarvoor gespeeld hebben. Ook het komen en gaan van verschillende gezichten maakt dat er, qua aanwezigheid van decks, geen rechte pijl getrokken kan worden. De enige zekerheid die er zo goed als is, is dat het deck dat het het beste zou moeten doen, niet op komt dagen.

En laten we dat mooi zo houden. Moosebite ANT klinkt voor geen reet!

Arne

***Pauper to the People***
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2045
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   ma jan 04 2010, 11:25

Allereerst, top Arne! cheers

Schitterend hoe Allard specifiek wordt genoemd onder de rogue decks, hahahahaha.

"The Rock is een deck met louter goede kaarten." Heeft vast niets te maken met je huidige deckkeuze.. Ben het er overigens wel mee eens hoor Wink

Wat betreft het gemis aan combo. THANK GOD! Ik ga altijd met plezier naar de Groninger toernooitjes. Nu Ichorid nog weghaten Very Happy

Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 34
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   ma jan 04 2010, 12:18

Heeee, beetje FEB onder survival gooien. Dat kan niet hoor.

En volgende keer kom ik met ANT. Kondig het nu al aan. Smile

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   ma jan 04 2010, 13:47

Het feit dat aggro loam 7 keer play ziet komt doordat ik er 7 keer ben geweest (en 5 keer ongedeeld 1e en 1x op weerstand 2e ben geworden. Very Happy )

Ik vind dan ook dat mijn naam , net zoals Allard genoemd dient te worden.

Tevens vind ik na sb Countertop niet zo heel erg aangezien Countertop zonder 1 van de 2 bestandsdelen een matig deck is tegen Aggro loam.

ook is zoo een prima matchup voor loam
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   di jan 05 2010, 11:22

Alle berichten die niet inhoudelijk met het artikel te maken hebben, zijn verwijderd.

Graag alleen inhoudelijk reageren!

greetzz

Jasper
https://magicgroningen.editboard.com
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   wo jan 06 2010, 14:48

Misschien ook eens interessant om te kijken welke decks hoe vaak top3 hebben gehaald. Mocht die data nog ergens zijn.. Ben wel benieuwd hoe veel van de 18 rogue decks dit hebben gehaald.

Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   wo jan 06 2010, 15:14

afgaand op wat ik me nog herinner en de spaarzame gegevens daarover, kan ik zeggen dat rogue altijd de onderste regionen van de standings gedomineerd heeft.

Voor de rest kwam het AggroLoam van Pannekoek altijd hoog en voor de rest zou ik de top8 standings topic op benelegacy even afstruinen.

Hoe dan ook, de waarde van zo'n top3 komt pas goed naar voren als je ziet in wat voor meta die top3 tot stand is gekomen.

Guus
Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten : 660
Leeftijd : 29
Registration date : 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   wo jan 06 2010, 19:01

Ik vnod het een leuk informatief artikel!
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   wo jan 06 2010, 20:28

@Guus schreef:
Ik vnod het een leuk informatief artikel!

Dank je Guus!

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 07:35

Merfolk ging ook altijd wel goed
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 08:53

Groningen 11-01
10 man
1. Survival
2. UGr Thresh
3. Holkie's Fish (met Painterstone)

Groningen 15-02
12 man
1. Goblins
2. Ichorid
3. Doran Rock

Groningen 01-03
12 man
1. UGr Thresh
2. UGr Thresh
3. Pikula

Groningen 5 april
13 man
1. Aggro Loam
2. UWb Landstill
3. Elves (met Survival)

Groningen 10 Mei
18 man
1. RGb Aggro Loam
2. Mono-U Merfolk
3. The Rock

Groningen 14-06
17 spelers
1. WGB TopRock
2. WinterOrb AggroControl (Countertop)
3. TES

Groningen 19-07
14 man
1. RGb Aggro Loam
2. Quinn the Mighty Eskimo
3. Gargadon Staxx Homebrew (hé, allard's deck!)

Groningen 23-08
13 spelers
1. TopRock(ish)
2. Mono-U Merfolk
3. Ichorid

Groningen 13-09
14 spelers
1. UWBG Countertop met painter/stone
2. RGb AggroLoam
3. Merfolk

Groningen ??-10
9 spelers
1. RGb Loam
2. Merfolk
3. Rb Goblins

Groningen 13-12
12 spelers
1. Naya Zoo
2. Merfolk
3. UWr Landstill

Door de ontbrekende gegevens die ik recentelijk heb gevonden krijgt Threshold er 3 bij, ichorid 2 en goblins, pikula en the Rock 1

Dat brengt de 8 meest gespeelde decks op:
Threshold: 14
Merfolk: 11
Ichorid: 11
The Rock: 10
Zoo: 9
Goblins: 8
Pikula: 8
Aggro Loam: 7

Dit is alleen gebasseerd op de top3's die ik van januari, februari en juni 2009 heb weten te vinden...

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 13:06

En we kunnen ook nog bij het merendeel van de spelers aangeven welk archetype ze het liefst spelen en welke decks ze vaak oppakken.

Als je het niet eens bent met mijn keuzes laat het horen dan pas ik het aan.

Niels: Aggro; Zoo, white weenie
Pannekoek: Aggro control/control; Aggro Loam, Treshold
Bart: Control/Aggro control; Landstill, Merfolk
Martijn: Aggro control; Merfolk
Jasper: Control; Countertop varianten
Anne: Control; Survivalvarianten
Arne: Vanalles; The Rock, Mighty Quinn, Merfolk
Guus: Aggrocontrol; U/b countertop
Douwe: Aggro; Goblins
Rob: Aggro(control); Pikula, Dragon Stompy
Maarten: Combo(control); Dredge, Dragon Stompy
Bastiaan:Control; UGr Thresh en WGB TopRock
Jacob: Control; UGr Thresh
Oswin: Aggro control; Merfolk
Gijsbert: Combo; Aluren, Dredge
Michiel:
Aggro Vanalles; Zoo

Laatst aangepast door Callahan op do jan 07 2010, 18:10; in totaal 4 keer bewerkt
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 13:28

Callahan schreef:
En we kunnen ook nog bij het merendeel van de spelers aangeven welk archetype ze het liefst spelen en welke decks ze vaak oppakken.

Jasper: Control; vanalles
Anne: Control; Survival, Bant
Guus: Aggro; The Rock, Elves
Rob: Aggro(control); Mono black, Dragon Stompy
Bastiaan:Control; Tresh, Death and Taxes
Jacob: Control; Tresh, Death and Taxes
Michiel:
???

Guus speelt meer aggrocontrol decks met counterbalance en zwart voor Bob en blauw voor countershizzle

Rob speelt geen monoblack maar pikula (vandaar de hoge opkomst)

Dragon Stompy is geen control, maar meer een splits tussen een Tempo en Prison deck

Bastiaan speelt geen death and taxes maar enkel UGr Thresh en WGB TopRock (met flickerwisp)
Jacob speelt ook geen Death and Taxes (dat deck is zo goed als dood) Die speelt enkel UGr Thresh en is een blauwe maandag met TES gekomen

Michiel is ook een van alles speler, maar over het algemeen speelt hij aggro (zoo)

Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 14:49

Heerlijk, zo'n voorspelbare meta Smile

Je kan je sideboard idd aanpassen op wie er wel/niet komen Smile

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 14:54

Ja, dat heb ik al meerdere keren gedaan, de afgelopen toernooien.

@Arne schreef:

Dragon Stompy is geen control, maar meer een splits tussen een Tempo en Prison deck

Ik dacht het onder de noemer aggrocontrol te kunnen laten vallen.

Laatst aangepast door Callahan op do jan 07 2010, 14:55; in totaal 1 keer bewerkt
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 16:21

Tweede keer dat ik alle onzin posts heb kunnen verwijderen.. Laatste keer ook meteen!!
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 16:32

Dus kunnen we nu spammen zonder dat je het steeds verwijderd Jasper? Beetje zonde van de moeite van een goede spam zo.

Callahan schreef:

Jasper: Control; vanalles
Anne: Control; Survival, Bant
Guus: Aggrocontrol; U/b countertop
Rob: Aggro(control); Pikula, Dragon Stompy
Bastiaan:Control; UGr Thresh en WGB TopRock
Jacob: Control; UGr Thresh
Michiel:
Aggro Vanalles; Zoo

Ik heb nog nooit met Bant gespeeld.

Ik meen dat dit mijn laatste decks waren die ik gespeeld heb:
4x Full English Breakfast
3x 5c Survival (Tricks)
1x RecSur
1x Welder Survival
1x Zoo
1x Merfolk
1x Goblins

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 16:58

Wat ik zelf gespeeld heb afgelopen jaar:

Dreadstill
UGr Treshold
UGw Treshold
Merfolk
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 17:40

ik heb:

Merfolk
The Rock
Quinn the Mighty Eskimo
Trainwreck
Dreadstill
MUC

en zelfs een keer met TES

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   do jan 07 2010, 18:10

@Anne schreef:

3x 5c Survival (Tricks)
1x RecSur
1x Welder Survival
1x Zoo
1x Merfolk
1x Goblins

Dat kan kloppen maar ik heb je er laatst mee zien spelen bij Jasper (toen we gingen testen voor het NK) en ik dacht slim te zijn om dat er alvast maar neer te zetten. Smile

Willen jullie dat ik alle decks die je ooit gespeeld heb erbij noem? Ik dacht ik geef wat voorbeelden (van de laatste tijd)zodat we ons een algemeen beeld kunnen schetsen.
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   vr jan 08 2010, 00:37

Callahan schreef:
@Anne schreef:

3x 5c Survival (Tricks)
1x RecSur
1x Welder Survival
1x Zoo
1x Merfolk
1x Goblins

Dat kan kloppen maar ik heb je er laatst mee zien spelen bij Jasper (toen we gingen testen voor het NK) en ik dacht slim te zijn om dat er alvast maar neer te zetten. Smile

Willen jullie dat ik alle decks die je ooit gespeeld heb erbij noem? Ik dacht ik geef wat voorbeelden (van de laatste tijd)zodat we ons een algemeen beeld kunnen schetsen.

Nelis, dit valt duidelijk onder onzin en dat mag niet van Jasper.

Als ik overigens een Bant lijst zou gaan spelen binnenkort dan zou het deze zijn:

http://www.deckcheck.net/deck.php?id=31378

Wat een mooie lijst, volgens mij is Meddling Mage ook echt weer goed,

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   vr jan 08 2010, 07:46

Ik heb het afgelopen jaar gespeeld:

Aggro Loam
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   vr jan 08 2010, 10:21

Ik heb het afgelopen jaar gespeeld Pox, of was dat al weer twee jaar geleden? Very Happy

Tja, Legacy is een leuk formaat, maar ik steek mijn geld liever in bordspellen...

BerichtOnderwerp: Re: [Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!   

[Artikel] MetaGaming; a Groninger lovestory!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: ALGEMENE INFORMATIE :: Artikelen-
Ga naar: