MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter wint de donderconstructed Modern op 2 november! **Gefeliciteerd**
John wint de Donderdraft van 26 oktober! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   za jan 23 2010, 22:51

@Lermartes schreef:
en heeft er iemand wellicht 2 (of 1) kokusho te leen voor mij?

Ik neem er twee voor je mee..

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Lermartes
Baas

Aantal berichten : 553
Leeftijd : 32
Registration date : 06-02-07

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 00:01

Jasper schreef:
@Lermartes schreef:
en heeft er iemand wellicht 2 (of 1) kokusho te leen voor mij?

Ik neem er twee voor je mee..

greetzz

daank!
Terug naar boven Go down
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1884
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 01:49

Een beetje laat:P maar ik heb nog 2 deelnemers gevonden.
Mathijs komt toch mee:).
En Jaap Louwe wil ook eens meedoen.
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 09:09

@Meddle schreef:
Iemand nog:

1 dryad arbor
2 firesprout
2 hydroblast
1 krosan grip
2 tormod's crypt

Groetjes Johnny

Lekker op tijd weer Johnny, maar ik neem voor je mee:

1x Dryad Arbor
2x Firesprout
1x Krosan Grip
2x Tormod's Crypt

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3082
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 09:13

zo! we zitten vol

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 16:52

Excuses voor het niet afmelden, maar aan opkomst blijkbaar geen gebrek!
Hoe is het gegaan? welke decks waren er?

Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 17:49

Het was echt super gezellig. Lekker lopen millen Smile

ben 3-3 gegaan uiteindelijk

Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2036

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 18:54

Opkomst 21 man. Uitstand na 6 rondes swiss.

1. Arne (18) - Ichorid
2. Andre (13) - Aggro Loam
3. Rob (12) - Dragon Stompy
4. Niels (12) - ? (zal wel Naya Zoo zijn geweest)

Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 18:58

arne (!) Ichorid?!!

Edit Jasper.. beetje letten op je woorden graag.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   zo jan 24 2010, 21:22

@Bart schreef:
Opkomst 21 man. Uitstand na 6 rondes swiss.

1. Arne (18) - Ichorid
2. Andre (13) - Aggro Loam
3. Rob (12) - Dragon Stompy
4. Niels (12) - ? (zal wel Naya Zoo zijn geweest)

Nelis speelde monorood goblins

Arne gefeliciteerd!
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 08:19

dank! afgaande op het artikel en de metagame analyse die bart en ik gedaan hadden, leek Ichorid een goede keuze om te spelen. Daarbij komt dat ik weet dat het kut is om tegenover te zitten (zowel het kutgevoel van tegenover combo zitten als dat mensen niet goed weten hoe er tegen te spelen). Het is is echter ook gewoon leuk om te spelen.

Heb zelf gespeeld tegen:

Desmond Scholtens: - BW Clerics (2-1) zag in game 2 de ensnaring bridge niet aankomen Wink

Koen Peters: - Ichorid Bridge (2-0) Iona op zwart is game voor mij. Ik zou trouwens geen LED's spelen omdat ik zonder consistenter vind, en al helemaal niet wanneer je er maar 1 hebt.

Ayolt Mansholt: - Secret Force v2.0, (2-1) wist wat hij speelde omdat hij een deck van Gijs van de Ven leende (en the secret force speelde Gijs op het MWS toernooi) game 2 wacht ik te lang op het breken van een relic en maak ik een fout door een extra dredger te dissen. Hier komt ik niet bovenop. Game 3 wel voor mij.

Rob de Jonge: - Dragon Stompy (2-0) Dacht dat het heel moeilijk zou zijn. Maar een beetje DDD'en (draw, discard, dredge) naar ichorids en uiteindelijk een Iona wint wel door een chalice op 1 en op 2 heen. Game 2 krijgt hij een trinisphere en als hij uiteindelijk aanvalt met beide magus' of the moon die ik dubbelblcok, kan ik mijn eigen cephalid coliseum gebruiken om de volgende beurt te winnen.

Andre Pannekoek: RGb AggroLoam (2-0) Game 1 wished hij beurt 2 naar een Devatating Dreams. Die laat ik hem de beurt erna dicarden waardoor ik makkelijk naar de winst rijd. Game 2 is hij gemanascrewed waardoor ik het uiteindelijk ook niet moeilijk had. Andre had, maar wat meer mazzel een Xyllid Jailer neer kunnen leggen, daar had ik wat meer moeite mee gehad. Maar met maar 1 mountain kan je die niet casten.

Niels Gramser: Mono-R Gobbo (2-1) Game 2 houdt hij zijn hand, maar legt hij geen crypt of relic neer. Ik proefde al een vage smaak van een trap, maar kon het nog niet plaatsen. Wanneer ik mijn gravetroll wil dredgen en daarna mijn moeba voor een therapy sac, gebruikt hij de trap. Had ik kunnen weten. Game 3 discard ik de trap beurt 1 uit zijn handen, Hier komt hij niet bovenop.

Zie hier: Moose-Bridge

4x Cephalid Coliseum
4x Gemstone Mine
4x City of Brass

4x Tireless Tribe
4x Putrid Imp
4x Narcomoeba
4x Stinkweed Imp
4x Golgari- Grave Troll
3x Golgari Thug
3x Ichorid
1x Flame-Kin Zealot
1x Iona, Shield of Emeria

4x Bridge from Below
4x Breakthrough
4x Careful Study
4x Cabal Therapy (zweer nu bij 4, wat een MVP)
3x Dread Return
1x Deep Analysis (een aantal games toch een oops ik win kaart gebleken)

Sideboard:
4x Pithing Needle
4x Ancient Grudge
3x Chain of Vapor
1x Ancestor's Chosen
1x Wispmare
1x Woodfall Primus
1x Sadistic Hypnotist

Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 09:06

Moose-Bridge..

Mag ik dan Moose-Walkers gespeeld hebben?

lol!

Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3522
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 09:19

@Arne schreef:

Rob de Jonge: - Dragon Stompy (2-0) Dacht dat het heel moeilijk zou zijn. Maar een beetje DDD'en (draw, discard, dredge) naar ichorids en uiteindelijk een Iona wint wel door een chalice op 1 en op 2 heen. Game 2 krijgt hij een trinisphere en als hij uiteindelijk aanvalt met beide magus' of the moon die ik dubbelblcok, kan ik mijn eigen cephalid coliseum gebruiken om de volgende beurt te winnen.

Tegen mij had je geen iona gespeeld. Gewoon een heleboel zombies. En aanvallen met beide magi was idd stom. Was ook de 1e keer dat ik tegen ichorid speelde, wist niet goed wat ik moest doen. Ronde 5 tegen Koen ging een stuk beter.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 09:23

Vallum schreef:
@Arne schreef:

Tegen mij had je geen iona gespeeld. Gewoon een heleboel zombies. En aanvallen met beide magi was idd stom. Was ook de 1e keer dat ik tegen ichorid speelde, wist niet goed wat ik moest doen. Ronde 4 tegen Koen ging een stuk beter.

Okee, nou goed het aanvallen met meerdere ichorids stond me alleen nog goed voor de geest.

En tja, denk trouwens dat ik zonder de coliseum die ronde ook had gewonnen... maar hoopte wel dat je met beide aan zou vallen Wink

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5786
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 10:13

Ik vraag me af of dat nieuwe zwarte landje uit Worldwake een nekslag gaat zijn voor Ichorid...

Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 10:22

een zwart landje, komt getapped into play en is enkel speelbaar voor mensen die zwart spelen... lijkt me niet...

het is namelijk enkel een antwoord in je eigen beurt... Crypt kun je neerleggen en gebnruiken wanneer je wilt, t zelfde geldt voor relic en trap is ook een goed antwoord...

Ik vind hem niet goed genoeg... misschien tegen extended bridge

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5786
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 10:28

True, daar heb je helemaal gelijk in. Maar zwarte builds kunnen hem natuurlijk wel main spelen en daarnaast nog de gebruikelijke hate in hun sideboard stoppen.

Het getapped in het spel komen doet natuurlijk wel zeer in een formaat zo (relatief) snel als Legacy.

Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 10:42

Behalve als je natuurlijk gebruikt

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 11:04

nee, inderdaad michiel... dat maakt het een stuk beter Wink

Ik zie de nutsy hand al voor me... swamp, amulet of vigor, cryptlandje, andere broken shizzle...

Punt is dat hij tapped into play komt, maar je hem niet beurt 1 on the play of on the draw hoeft te spelen omdat Dredge zonder LED dan nog niet genoeg shit in zijn GY heeft liggen.

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 11:05

maar goed, ik probeer wel vaker mensen te weerhouden van het spelen van GY-haat... hè Bart? Wink

Dus, speel die kaart vooral...

Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 11:30

Ik heb een leuk toernooi gehad met in mijn ogen een prima resultaat.. 4-2
Ik speelde Aggro Loam (versie standaard)

Begonnen met een loss tegen Secret Force. Eerste pot was een beurt 3 Progenitus die mij de das om deed. Tweede pot moet ik mulligannen naar 5. Ik hield Land, Mox Mox Burning Wish, beestje. Crappy hand, maar wel een antwoord op Progenitus. (Burning Wish naar Perish) Helaas trek ik in 5 beurten geen tweede landje. Uiteraard had mijn tegenstander weer lekker snel de prognitus.

Tweede ronde gewonnen van B/W clerics. De eerste pot krijg ik hem niet dood omdat hij een cleric heeft die zegt"Tap an untapped creature you control: prevent the next 1 damage to target creature you control" Ik ben druk aan het rekenen met een Seismic Assault, maar kom twee damage te kort om hem dood te krijgen. Gelukkig helpt hij mij om aan het eind van de beur de cleric te tappen die ons beide levens laat verliezen gelijk aan het aantal zombies in het spel. Daardoor komt hij binnen burn range van mijn assault. Tweede pot ben ik hem druk aan het beuken totdat hij een Ensnaring Bridge neerlegt met 0 kaarten vast. Ik blaas al onze landen op met een Devastating Dreams. Daardoor gaat hij weer veel kaarten vasthouden en kunnen met Tarmogoyf's weer aanvallen.

Derde ronde tegen Michiel met z'n Mill deck. Ik weet de eerste pot te winnen op een gigantische Terravore. Zolang ik nog 1 kaart in mijn deck heb is een Terravore in 1 klap lethal. Tweede pot heb ik op een gegeven moment nog 10 kaarten in mijn deck en Michiel cast een Mill 10 kaart. Ik heb een counter hiervoor. Pfff..

Vierde ronde tegen .... met Mogg Maniac deck

Zijn deck wil graag veel mana hebben om rare dingen te doen. Mijn deck is goed in het afhouden van deze wens. Beide potten krijgt hij geen voet aan de grond omdat ik tijdig devastating dreams speels.

Vijfde ronde tegen Niels met Goblins.
Eerste pot houdt hij een 1 land lackey hand. De lackey connect naar een Siege Gang Commander. Daarna nog twee goblins en het lijkt over. Ik speel een devastating dreams voor 2 en blaas het bord op. Ik houd 1 landje over en niels niets (wel een Aether Vial) Hij topdeckt een wasteland en ik krijg nooit meer twee landjes om mijn spells te spelen.
Tweede pot is mulligan 5 naar een hand met 1 landje en 1 mox. Niels heeft de wasteland en ik kan 4 beurten later scoopen zonder ook maar 1 landje verder gezien te hebben.. Crap..

Zesde ronde tegen Bastiaan
Eerste pot ga ik beurt 1 landje, mox tarmogoyf. Beurt twee wasteland en nog een tarmogoyf. Terravore en winnen.
Tweede pot wint Bastiaan om veel recurring removal met Eternal Witness. Derde pot heb ik een Chalice of the Void op 1, dus geen Stp, Aether Vial en Top. Hij moet een vindicate besteden aan de Chalice om zijn dingen te kunnen doen. Ik heb ondertussen een Seimic Assault liggen om zijn beestjes af te houden. Ook deze krijgt een Vindicate. Gelukkig heb ik een tweede vast en kan Bastiaan niet echt doordrukken. Ik kan ondertussen geen beestjes vinden en ben aan het schoppen met een Eternal Witness. Deze doet iets van 14 damage ofzo.. Hij tapt in de laatste beurt uit voor een derde vindicate op mijn assault en een tarmogoyf. Hij staat nog op 2 levens ondertussen. Ik heb een Maelstrom Puls voor de tarmogoyf en de Witness doet de laatste twee damage..

4-2 is prima voor een ongetest deck. Het deck was getuned (zeker qua sideboard) om van Merfolk te kunnen winnen. Wordt het helemaal niet gespeeld..

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Desmond
Judge
Judge

Aantal berichten : 1884
Leeftijd : 28
Registration date : 20-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 11:52

Jasper schreef:

Gelukkig helpt hij mij om aan het eind van de beur de cleric te tappen die ons beide levens laat verliezen gelijk aan het aantal zombies in het spel.

Tweede pot ben ik hem druk aan het beuken totdat hij een Ensnaring Bridge neerlegt met 0 kaarten vast.

2keer stom bezig geweest hier. Ik had met de clerics meer moeten blocken of die shepherd niet moeten gebruiken:/. Bij de 2e pot had ik de verkeerde landjes gesacrificed/destroyed, wat het ook was.:/ Aangezien ik opeens alleen maar wit pakte.

Maar was weer een leuk toernooi:).
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 13:46

Komt er nog een complete uitslag? Rolling Eyes
Tot dusverre iig wel winnende decklijst + top4 op site Wink
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3522
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 13:59

Nou hier heb je mijn lijst alvast:

Dragon Stompy

4 rakdos pit dragon
4 taurean mauler
4 magus of the moon
4 gathan raiders
2 arc-slogger
4 simian spirit guide

4 chalice of the void
3 blood moon
3 trinisphere
2 umezawa’s jitte
4 seething song
4 chrome mox

4 ancient tomb
4 city of traitors
10 mountain

Sideboard

1 anarchy
2 earthquake
3 relic of progenitus
3 volcanic fallout
2 ingot chewer
3 pithing needle
1 trinisphere
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 14:00

heb ik:

1. Arne Haak - 18 pt. - Ichorid
2. Andre Pannekoek - 13 pt. - RGb AggroLoam
3. Rob de Jonge - 12 pt. - Dragon Stompy
4. Niels Gramser - 12 pt. - MonoR Gobbo
5. Bart Holkenborg - 12 pt. - UWr Walkerstill
6. Johhny Niemeyer - 12 pt. - Bant CounterTop w/ NOPRO
7. Jasper Boelens - 12 pt. - RGb AggroLoam
8. Gijsbert Haaksman - 10 pt. - Bant Survival
9. Koen Peters - 9 pt. - Ichorid
10. Michiel Deunk - 9 pt. - UB Mill.dec
11. Bastiaan Boel - 9 pt. - WGB TopRock
12. Patrick van der Wal - 9 pt. - Rb Gobbo
13. Yorben Kamstra - 9 pt. - White Weenie
14. Guus Venhuizen - 8 pt. - BW Confidant
15. Desmond Scholtens - 7 pt. - BW Clerics
16. Oswin ten Brinke - 7 pt. - UW Fish
17. Ayolt Mansholt - 6 pt. - the Secret Force v2.0
18. Thomas Tempel - 6 pt. - BW Pikula
19. Jaap Louwe - 6 pt. - UB mill.dec
20. Matthijs Hoogeveen - 3 pt. - Slivers
21. Leander Letwory - 3 pt. - te-veel-combo's-voor-een.dec

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 14:18

Toppie beide, geupdate!

Nu alleen de decklijsten van André en Niels nog :-) (Bij deze het verzoek!)
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 17:21

Zal ik een Niels doen en klagen dat ik Arne niet voor prostituee uit mag maken, terwijl in zijn post de vagina's je om de oren vliegen?

Of zal ik gewoon balen dat ik er niet bij kon zijn... had je nog wel je sideboard tegen mij getechtd, kom ik gewoon niet opdagen.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 17:29

//Creatures
4 Goblin Lackey
4 Mogg War Marshal
4 Goblin Piledriver
1 Stingscourger
4 Goblin Matron
4 Gempalm Incinerator
4 Goblin Chieftain
2 Goblin Warchief
4 Goblin Ringleader
2 Siege-Gang Commander

//Artifacts
4 AEther Vial

//Lands
4 Wasteland
4 Rishadan Port
15 Mountain

2 Pithing Needle
2 Stingscourger
2 Ravenous Trap
2 Tormod's Crypt
3 Shattering Spree
4 Pyrokinesis
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 17:32

ik zou balen dat je er niet was want het was een erg leuk toernooi!

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 17:38

Toppie Niels!
Nu alleen André nog Smile
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 20:05

@darafayen schreef:
mill.dec

Stomme decklijst

Jij zat niet in de top 4. Weg met dat deck! Razz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 20:11

Callahan schreef:
@darafayen schreef:
mill.dec

Stomme decklijst
Jij zat niet in de top 4. Weg met dat deck! Razz
Hij zat niet eens in de top8... Wink
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 20:18

stelletje *&!#$-ers

wees blij dat sommige mensen een beetje normaal posten hier op het forum en dat ze de moeite nemen om hun decklist over te typen en te posten.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   ma jan 25 2010, 20:22

*&!#$ = wank?

Maar wat hebben we nu aan normale mensen? Die zijn er al genoeg.

Maar zonder gekheid. Ik vind het geweldig dat je dat deck gespeeld hebt. Jammer dat het net te kort kwam.

@Shard schreef:
Zal ik een Niels doen en klagen dat ik Arne niet voor prostituee uit mag maken, terwijl in zijn post de vagina's je om de oren vliegen?

Of zal ik gewoon balen dat ik er niet bij kon zijn... had je nog wel je sideboard tegen mij getechtd, kom ik gewoon niet opdagen.

Hij was niet de enige.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   di jan 26 2010, 11:37

Misschien nog even de lijst van Pannekoek, dan kan ik de top4 op deckcheck zetten...

Of wellicht de top8 als Bart, Johnny, Gijsbert en Jasper hun lijst ook posten...

Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   di jan 26 2010, 11:50

Ik vind niet dat je een top8 moet posten van een toernooi van 20 man. Dat heeft een te hoog 'ik-wil-graag-op-Deckcheck'-gehalte. Top4 is prima. Wat zegt een 8e plaats dan eigenlijk?

Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   di jan 26 2010, 11:52

je hebt gelijk... Dat vind ik ook, maar wilde niemand achterstellen...

Eigenlijk wilde ik in 2010 legacy in Groningen een wat meer uitgesproken karakter geven. Dus ook resultaten posten op allerhande fora en deckcheck... In plaats van dat mensen in NL blind achter 'team nijmegen' en consorten aanlopen, wil ik dat men ziet dat er meer legacy in Nederland plaats vindt.

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   di jan 26 2010, 11:56

@Arne schreef:

Eigenlijk wilde ik in 2010 legacy in Groningen een wat meer uitgesproken karakter geven. Dus ook resultaten posten op allerhande fora en deckcheck... In plaats van dat mensen in NL blind achter 'team nijmegen' en consorten aanlopen, wil ik dat men ziet dat er meer legacy in Nederland plaats vindt.
'

Dan kunnen jullie nu achter Team assen aanlopen
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   di jan 26 2010, 11:57

Mr Pancake schreef:
@Arne schreef:

'

Dan kunnen jullie nu achter Team assen aanlopen

hehe, je decklijst heb ik meer aan schavuit!

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   di jan 26 2010, 12:45

Groningen Metagame Anti -Aggro AggroLoam

4x Tarmagoyf
3x Life from the loam
3x Terravore

3x Devastating Dreams
2x Seismic Assault
4x Lightning Bolt
3x Burning Wish
3x Countryside crusher

4x Dark Confidant

4x Mox Diamond
1x Maelstrom Pulse
1x Firespout

4x Wasteland
4x rood groene fetch
2x rood zwarte fetch
4x rode cycle land
3x groene cycleland
2x forest
2x mountain
1x badlands
3x taiga
1x bayou

SB
1x maelstrom pulse
4x Krosan grip
2x Red Elemental Blast
2x Pyroblast
1x Devastating Dreams
1x Life from the loam
2x Xylid Jayler
2x Ravenous Trap

Laatst aangepast door Mr Pancake op di jan 26 2010, 12:47; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   di jan 26 2010, 13:06

Toppie André! Staat nu ook op de site :-)
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   di jan 26 2010, 13:43

goed bezig ES!

Terug naar boven Go down
Gijsbert
Team Haaksman

Aantal berichten : 1379
Registration date : 13-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   do jan 28 2010, 20:31

Nou dan:

//NAME: Untitled Deck
SB: 3 Tormod's Crypt
SB: 3 Divert
SB: 3 Blue Elemental Blast
SB: 3 Gaddock Teeg
SB: 3 Krosan Grip
1 Trygon Predator
1 Rafiq of the Many
2 Rhox War Monk
3 Spellstutter Sprite
1 Wonder
1 Squee, Goblin Nabob
1 Faerie Macabre
1 Meddling Mage
4 AEther Vial
2 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Swords to Plowshares
3 Spell Snare
4 Force of Will
4 Brainstorm
4 Survival of the Fittest
1 Island
1 Plains
2 Forest
2 Tundra
2 Savannah
4 Tropical Island
3 Wooded Foothills
2 Misty Rainforest
3 Windswept Heath

Opzich een goed deck, al moet je veel lastige keuzes maken. Minder goed tegen Ichorid en combo decks. Je kan er van winnen maar moet dan geluk hebben met het hitten van sideboard kaarten of FoW.

Mogelijke verbeteringen:

Noble hirarch ipv Aether vial om het meer naar argo te tillen want slechts een enkeling speelt counter top in groningen.

Wooded foothills vervangen voor betere fetch zoals misty rainforest, flooded strands, of een extra windswept heath.

Tevens vond ik trygon predator wat traag. Maar soms kan hij retegoed zijn.

Misschien loyal retainers + dikke legend erin ipv rafique zoals sommigen als succes zien, zelf heb ik het niet getest.
Terug naar boven Go down
http://www.travelersintime.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij   do jan 28 2010, 22:56

@Gijsbert schreef:

Misschien loyal retainers + dikke legend erin ipv rafique zoals sommigen als succes zien, zelf heb ik het niet getest.

1 Loyal Retainer + 1 Iona is voldoende.
Terug naar boven Go down

Legacy: 24-01-2010 de Oude Drogisterij
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy: 14-02-2010 de Oude Drogisterij
» FNM Standard 12-08-2011 @ De Oude Drogisterij
» Legacy 04-03-2012 De Oude Drogisterij
» legacy 23-08-09 De oude dogisterij
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Overige toernooien in Groningen-
Ga naar: