MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Legacy GPT madrid 20-12 te utrecht

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3504
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Legacy GPT madrid 20-12 te utrecht   ma 21 dec - 12:51

Het toernooiverslag van Bart laatst vond ik leuk om te lezen, dus ik dacht laat ik ook maar eens een poging wagen.
Gisteren naar Utrecht geweest voor de gpt trial voor Madrid. De winnaar zou een vliegticket + hotel in madrid krijgen, dus dat was wel de moeite waard. Niet dat ik er vanuit ging dat ik zou winnen, maar ik had toch niets te doen deze zondag. Dus waarom niet om 6 uur opstaan en door de snijdende kou naar het station wandelen, om vervolgens op hoop van zege de trein te pakken met al die sneeuwbende.
De treinreis liep wonderbaarlijk soepel, en we waren ruim op tijd in Utrecht. Na een half uur gewacht te hebben op Niels, die zich goed had voorbereid op zijn reis naar München en zijn kaartje niet kon krijgen, op naar het NDC.

Ik speelde Dragon stompy (durf ik het moosebite stompy te noemen?), een deck wat ik net heb en wat ik ontzettend leuk vind om te spelen. Het mist echter wel consistentie, soms heb je beurt 1 een mooie lock liggen, chalice op 1 en blood moon/magus bv, maar dan is je hand wel leeg. Schiet iemand je magus af kan je het haast al wel vergeten.
Als je geen goede beginhand hebt (dwz je kan geen 3 mana maken en iets vervelends opgooien), wordt het ook al lastig, ook omdat je 0 removal speelt, dus een beetje een lock is wel noodzakelijk.

Mijn lijst:
4 rakdos pit dragon
4 taurean mauler
4 magus of the moon
4 gathan raiders
2 arc-slogger
4 simian spirit guide

4 chalice of the void
3 blood moon
3 trinisphere
2 umezawa’s jitte
4 seething song
4 chrome mox

4 ancient tomb
4 city of traitors
10 mountain

Sideboard

2 boil
2 earthquake
3 relic of progenitus
2 volcanic fallout
2 ingot chewer
3 pithing needle
1 trinisphere

Het toernooi begon een goed uur later door alle sneeuwpret, uiteindelijk kwamen de pairings voor ronde 1 en ik moest tegen Robert van Medevoort. Maar in ronde 1 moet ik meestal vooral tegen mezelf, omdat ik altijd ontzettend aan het prutsen ben, het is ook al heel lang geleden dat ik een eerste ronde won.

Hij wint de die-roll, en begint. Ik kijk naar mn hand en zie oa (weet het niet allemaal meer uit mn hoofd, geld ook voor de rest van het verslag) 1 mountain, 1 chrome mox en 1 chalice. De rest was niet zo best dus ik besluit de mullen. Helaas zaten er geen landjes in hand 2 en 3, dus ik eindig met 4 kaarten in mijn hand. Ik zie de bui al hangen....

Hij begint met een forest en nettle sentinel, speelt daarna nog wat goedkope groene beestjes, rancors, en eindigt in stijl met een beta berserk om mij de grond in te trappelen met een 14/5 slippery bogle.

Ik weet in ieder geval wat hij nu speelt (8-land stompy) en dat ik eigenlijk wel een goede matchup heb. ik side 3 blood moons uit en 1 trinisphere en 2 volcanic fallout in.

Pot 2 begin ik met een chalice op 1, maar op een gegeven moment heeft hij toch 2 beestjes liggen, kavu predator en een 2/2 man. Hij wil de 2/2 man invigoraten, wat mij een goed moment lijkt om mijn volcanic fallout te spelen. Al zijn beesten dood, en in de beurten daarna schop ik hem naar beneden met een 5/5 gathan raiders.

Pot 3 gooi ik beurt 1 een trinisphere op, hij vind maar 2 forests en gaat vrij snel dood.

1-0! De eerste ronde gewonnen, wat een opluchting.

Ronde 2 mag ik tegen Steven Velthuijsen.

Ik win de die roll, en open met een magus of the moon, waar hij veel last van heeft. Daarna komt een trinisphere en ondertussen schop ik hem wat met mn magus. Als ik een rakdos pit dragon speel besluit hij de boel maar op te blazen met een day of judgment. De beurt daarna leg ik een mountain op, hij wijst mij op mijn 2 city of traitors die nu wel stuk gaan (doh!), maar ik houd genoeg mana over om een arc-slogger te spelen.
Hij speelt in zijn beurt een thopter foundry, en ineens weet ik wat hij dus speelt (sword of the meek combo). Helaas voor hem vind hij zijn sword niet en schop ik hem langzaam dood.

Ik weet niet meer wat ik side, in ieder geval mn pithing needles erin.
Pot 2 fetcht hij naar basics, ik speel pithing needle op thopter foundry, een chalice op 1, en later een gathan raiders. Hiermee schop ik hem een paar keer (als 3/3), terwijl hij naar oplossingen zoekt voor de peedle en ondertussen weer een magus of the moon.
We lopen beiden in deze pot ontzettend te prutsen, dus ik merk het niet op als hij met een tropical island en ancient den een thopter foundry speelt. Gelukkig stond Kevin Grove ernaast om aan de judge op te merken dat dat 2 mountains waren en kregen we beide een warning.
Later weet hij wel een plains te vinden en speelt hij hem alsnog. Hij echoing trutht mijn peedle (heb nu 2 peedles op hand en een chalice op 1 liggen...) en geeft de beurt door.
Hij staat op 1 leven, dus ik besluit aan te vallen met mijn magus en 2 gathan raiders, hij maakt 2 tokens (gaat naar 3), blokt mijn magus en 1 gathan raiders en speelt een stp op mijn andere raiders. Ik wijs hem op mijn chalice en hij scoopt.

2-0! gaat lekker

Ronde 3 tegen Jeffrey Geilen (reanimate)

Dit is een beroerde matchup, 1 iona en ik kan inpakken.
Hij wint de dieroll en opent met een u. Sea en thoughtseize. Hij pakt mijn blood moon (geloof ik). Ik topdeck een magus of the moon en speel die. Hij vind geen land meer en ik schop hem dood.

De 2e pot gooit hij een iona en empyrial archangel in zijn graf en ik vrees het ergste. Ik heb hem ondertussen wel naar 10 geschopt met mijn 2/2 taurean mauler en 5/5 raiders. Als ik een chalice pak, besluit ik die dom genoeg op 1 te leggen, terwijl ik hem op 2 had moeten leggen. Dan had hij wel reanimate kunnen spelen, maar was hij naar 1 of 2 levens gegaan en had ik wel gewonnen. Maar hij ligt dus op 1, en natuurlijk topdeckt hij een exhume en speelt deze. Tot mijn verbazing haalt hij de empyrial archangel uit zijn graf (iona was game geweest). Ik heb ondertussen 8 power liggen omdat mijn mauler nu 3/3 is, dus ik val aan, mijn raiders en zijn angel gaan dood, en in de beurten daarna schop ik hem dood.

3-0! Nog 1 rondje winnen en de top 8 lijkt wel erg dichtbij.

Ronde 4 mag ik (aan tafel 1) tegen Joran Menger met belcher.

Ik win de dieroll en ik houd een prima hand (maar niet tegen belcher, wist ik nog niet) met oa een chalice en blood moon. T1 speel ik chalice op 1, hij daarna een bayou, en land grant. In zijn hand oa een ritual, rite of flame, en tinder wall. T2 gooi ik maar mn blood moon op (moet toch wat). In zijn 2e beurt imprint hij 2 1-mana spells op chrome moxen en speelt een belcher, welke beurt 3 mij doodschiet.

Opzich is dit ook geen verkeerde matchup, ik side ingot chewers, peedles en mijn 4e trinisphere in.

Pot 2 moet ik mullen naar 5, een beroerde hand zonder land, maar wel een chrome mox en een peedle, dus die speel ik en zeg belcher.
Hij topdeckt een ingot chewer, schiet mijn peedle stuk en gaat af....
Ik heb het toch al gauw 10 minuten vol gehouden op tafel 1.

3-1! nog 2 rondes te gaan, gewoon 1 winnen.

Ronde 5 mag ik tegen merfolk. Een beetje een angstgegner, ook omdat ik laatst in de pan werd gehakt door Arne met zijn merfolk. Maar dat was in de 1e ronde dus nu heb ik meer kans.

Hij wint de dieroll, begint met vial, t2 weer vial, countert wat van mij, vialt wat beesten in en schopt me dood.

Ik side peedles en volcanic fallouts in.
Ik begin met een peedle op vial, later een trinisphere en toen was het wel game met wat beestjes.

Pot 3 vind ik jammer genoeg geen peedle, maar het gaat wel redelijk gelijk op. We schoppen elkaar wat, op een gegeven moment valt hij mij aan met een mutavault en silvergill adept+jitte. Ik speel mijn volcanic fallout en win de game.

4-1! top 8?
Toen de standings kwamen stond ik op plek 6 met 12 pt. Op plek 9 en 10 stonden helaas 2 mensen met 10 punten, en 1 daarvan had hogere weerstand. Ik kan niet zeggen dat ik er veel van begrijp, van al die procenten enzo, maar mijn tegenstander wilde geloof ik toch niet id-en, en aangezien ik niet zeker was of het kon, gingen we maar spelen.

Ronde 6 tegen Jelmer Zeilstra met Eva green.

Hij begint met ritual, hymn, thoughtseize, waste daarna mn city of traitors en wint.

pot 2 kan ik ook geen drol en hij wint.
Beetje jammer om dan de ronde waar het om gaat kansloos te verliezen.

Toen de standings kwamen bleek de match tussen de nr 9 en 10 door degene met de lagere weerstand te zijn gewonnen (ofzo?), maar het kwam er in ieder geval op neer dat ik had kunnen id-en en dan was ik rustig top 8 gegaan. Nu was ik 9e.
Nouja, in ieder geval een leuk toernooi gehad, en als het goed was gegaan in de top 8 was ik waarschijnlijk niet meer thuis gekomen.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy GPT madrid 20-12 te utrecht   ma 21 dec - 13:49

Hey Rob,

Goed verslag en een mooi resultaat voor Moosbite Stompy.. Jammer dat je tegenstander niet wilde ID'en in de laatste ronde.

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2032
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Legacy GPT madrid 20-12 te utrecht   ma 21 dec - 14:04

Leuk verslagje! Zul je net zien he, dat het net in die ene ronde niet wil lukken Wink

Vallum schreef:
Ronde 5 mag ik tegen merfolk. Een beetje een angstgegner, ook omdat ik laatst in de pan werd gehakt door Arne met zijn merfolk. Maar dat was in de 1e ronde dus nu heb ik meer kans.

Dit vind ik wel wat dubieus, hoezo nu meer kans?

Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3504
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy GPT madrid 20-12 te utrecht   ma 21 dec - 14:17

Bart schreef:
Leuk verslagje! Zul je net zien he, dat het net in die ene ronde niet wil lukken Wink

Vallum schreef:

Dit vind ik wel wat dubieus, hoezo nu meer kans?

Omdat het niet de 1e ronde was, en ik dus minder pruts.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3076
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Legacy GPT madrid 20-12 te utrecht   ma 21 dec - 19:59

en omdat ik de tegenstander niet was! mwoehahahaha!!!

Moosebite Stompy for the win... laten we voor elk maicgrunn deck gewoon moosebite plakken!! gewoon standaard lijsten en dan mensen laten gissen over onze special super secret tech! Wink

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy GPT madrid 20-12 te utrecht   ma 21 dec - 21:10

Arne schreef:
en omdat ik de tegenstander niet was! mwoehahahaha!!!

Moosebite Stompy for the win... laten we voor elk maicgrunn deck gewoon moosebite plakken!! gewoon standaard lijsten en dan mensen laten gissen over onze special super secret tech! Wink

En vervolgens weigeren deze supert secret tech prijs te geven op publieke fora!!

Legacy GPT madrid 20-12 te utrecht
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy 29 maart in Utrecht
» Legacy (GPT) Chicago Toernooi in Utrecht op 18 januari
» Utrecht 1/3 the Quest for more players!
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: