MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

"Open Fries Kampioenschap 2002" door Lennart Linde

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: "Open Fries Kampioenschap 2002" door Lennart Linde   wo aug 23 2006, 19:53

Verslag open fries kampioenschap 2002 door Lennart Lindeman

Ok, het is niet het hele OFK, maar alleen dag 1 omdat ik dag 2 moest werken

Ik speelde UZI, in precies dezelfde vorm als in groningen (echt 75 kaarten hetzelfde)

Goed, mijn decklist hoef je dus ook niet meer te hebben. Op naar het toernooi!!!

Ronde 1

Bye bye bye!

Yay, ik kan rustig rondkijken wat er allemaal gespeeld wordt en zie dat VEEL mensen Astroglide spelen en dat blauw groen ook erg populair is, dat eerste is een fijne meevaller, UZI wint zo ongeveer 100% van Astroglide, U/G is voor SB ongeveer 50/50 en na SB 60/40, het deck blijft in staat om je eruit te racen met grote monsters en engineered plague is tegen dit deck lang niet zo goed als tegen sligh.

Er gebeuren nog wat grappige dingen, maar als je die details wilt weten zul je dat gewoon even aan Koos Stolk moeten vragen.

Ronde 2
Koos Stolk
G/U madness
Ok, de lastigste match-up die het deck heeft, maar nog steeds niet onoverkomelijk.

In game 1 houd hij (wist ik achteraf) een hand met 5 land een looter en een arrogant wurm, ik edict zijn looter en hij komt nooit echt terug in het spel.

In game 2 wordt ik platgerost door allerlei lompe grote dieren, het begint met een W en eindigt op URM, hallo WURM!

En in game 3 vergeet hij vrolijk 3 keer een kaart te pakken van zijn compost, dat hielp wel lichtelijk bij het winnen.

2-1

2-0 toernooi

ronde 3
Jasper de Jong
G/W madness

Hij krijgt in game 1 wat early beats door maar ik stabiliseer en kom in de volgende situatie:
Hij heeft een rootwalla op tafel en geen kaarten in zijn hand. Ik heb een edict in mijn Graveyard en kan hem flashbacken, ik heb een logic en een counterspell en een land in mijn hand en een infestation en een 2/2 mannetje op tafel en een compulsion.

Ik kan uittappen voor de edict, en hem een gat van 1 beurt geven om een phantom centaur te pakken (dat was de enige boeiende kaart en ik had er al 2 weggehaald met counters) of ik kon hem aan de beurt laten, de eventueel getopdeckte kaart counteren met counterspell, mijn beurt land leggen en dan edicten en gaan slaan.

Mijn redenatie was dat nu edicten mij 3 schade zou schelen (ik stond op 5 leven) en dat de kans dat hij een centaur zou pakken ongeveer 1 op 22 was. Die kans van 1 op 22 was ik wel bereid te nemen en ik besloot dus de edict te spelen, je mag raden wat hij de beurt daarna pakte en legde...

In game 2 sloop ik ieder beest van tafel, zoals het hoort.

In game 3 stall ik lichtelijk op land en hij timmert me de grond in met een wild mongrel.

1-2

2-1 toernooi.

Ik was na de ronde behoorlijk pissig over game 1, hij had echt nog minimaal 40 kaarten in zijn deck en er zaten echt nog maar 2 centaurs in, en iedere andere kaart had gemogen, als ik het eventuele beest maar kon blokken. Ik had een compulsion en kon nog 4 kaarten van mijn deck bekijken en trok nog steeds geen edict of blood heel erg jammer allemaal.

Ronde 4
Douwe van Noordenburg
Sligh

Douwe was voor het toernooi nog naar me toegekomen met de tekst dat hij blij zou zijn als ik weer UZI zou spelen, ik gokte daarop dat hij sligh speelde en zei dat sligh niet zo erg was als het leek voor mijn deck, voor SB was het vreselijk maar mijn SB geeft er genoeg mogelijkheden tegen.

Ik win 2-1, potjes met en tegen sligh zijn nooit zo heel erg interessant om iets over te vertellen. Toegegeven dat douwe in game 2 errug slecht trok, maar hij heeft ook nooit een psychatog gezien aan mijn kant van de tafel, en die dingen eten heel veel vuur.

2-1

3-1 toernooi

ronde 5
dirk de jong
G/R beats
Bestaat dat deck nog? Kennelijk wel, en het was nog best wel goed en snel ook In game 1 mulligan ik een geen land hand en hij speelt beurt 1 lavamancer en beurt 2 mongrel sla sla call of the herd sla harder sla harder.

Game 2 en 3 komen er psychatogs en smothers, en opeens is het allemaal een stuk minder eng. In game 3 was hij nog wel even lastig bezig met phantom centaurs en een barbarian ring na een upheaval, maar ook in nieuw type 2 kan een psychatog na een upheaval nog 17 damage doen.

2-1

4-1 toernooi

ronde 6
Alexander Kinket
Leeft die gozer nog? Nou, hij had een jaar niet meer gespeeld. The notorious B.U.G (sorry, dat is niet grappig)

In game 1 begin ik en duress een opposition bij hem weg, hij legt een city of brass en speelt een BoP (als je niet weet wat dat is mag je nu kappen met lezen) ik edict de BoP weg en hij stalt daardoor op mana voor een beurt en ik laat een call door en edict het token weg in mijn beurt 4 met mana over voor countermagic.

We komen in een draw-go fase, iets wat alleen maar goed is voor mijn deck omdat het het beste long game plan in het formaat heeft en ik speel aan het einde van zijn beurt 7 of 8 ofzo een scrying voor 5 kaarten.

Daarna gaat het snel bergafwaarts met hem, ik heb meer kaarten dan hij, speel nog eens een deep analysis die doorkomt en flashback hem ook direct. Het is gewoon een kwestie van tijd totdat ik genoeg mana heb om mijn upheaval truukje te beschermen, 1-0 voor mij.

Game 2 mulligant hij naar 5 en ik maak geintjes over mijn casey McCarrel summer camp. Hij heeft echter wel een goede 5 kaarten hand en legt een braids neer, 1 probleem voor hem, hij neemt erg veel pijn van land en ik heb een zombie infestation liggen, wat betekent dat ik al mijn normaal in het geval van braids dode kaarten kan inruilen voor 2/2 mannetjes die hem dood rossen, hij heeft een opposition en houdt ze tijdelijk op afstand maar uiteindelijk doet hij zichzelf meer pijn met de braids dan mij.

2-0

5-1 toernooi

ronde 7
wim de boer
G/U

Godverdomme dit is al de 6de keer dat ik vandaag smothers en Psychatogs inboard, dat geeft wel een beetje te denken, het enige goede is dat mensen de game 2 atog niet verwachten nadat ze infestation zien, waardoor G/U zijn wonders uitsideboard.

Game 1 wint hij
Game 2 win ik
Game 3 mulligan ik naar 5 en hij wint.

Zo, leuke ronde, of niet soms? Ok, we ouwehoerden erg veel tijdens de ronde en trashtalkten allemaal een eind heen, de judges moeten vast en zeker gek geworden zijn van ons, totdat ze met game losses gingen dreigen als we ze nog een keer zouden betrekken in een kwestie die niets met regels te maken had.

Voorbeeld:

Wim: Judge!!! Hij gaat deze game winnen!
Judge: nou en?
Wim: nou, dat mag toch niet!
(judge loopt weg)
ik: Judge!! Hij moet niet zo zeuren!
Judge: grmdjvkgjkdfgfhjvhjs

Ach, goed ik verloor zoals al gezegd met 2-1 en werd derde, iets waar ik enigszins van baalde omdat G/U normaal echt een goede match-up is na SB.

Nog en laatste opmerking voordat ik dit report weer ga afsluiten, het betreft een van jullie Groninger mede-spelers.

BART VAN ZUUK

Wat heeft die kleine monkey brains nou weer gedaan?

Dat zal ik jullie ff vertellen.

Ongeveer een jaar geleden was er een deck dat early domain heette en bart wou het spelen. Ik had het deck best wel compleet en leende hem uit:
3 early harvest
4 orim's chant
3 allied strategies
3 collective restraint

Deze kaarten waren in die tijd winkelprijs bij elkaar ongeveer 25 euro waard, en ik heb ze nooit teruggekregen en later van stefan kleywegt gehoord dat hij ze verkocht heeft!!!

LEEN GEEN KAARTEN UIT AAN DEZE ONTIEGLIJKE NAAIBAK, DE EERSTE KEER DAT IK HEM ZIE SCHROEF IK ZIJN BALLEN ERAF MET ZIJN EIGEN KAAK DIE IK ER VOOR DIE TIJD UITGEROST HEB!

Ok, dat is misschien wel een beetje overdreven, maar zoals je begrijpt ben ik hier behoorlijk kwaad over. Verder heb ik hem er nooit meer over gehoord, hij belt niet of wat dan ook maar, ik vind het echt geen stijl.

-Lennart Lindeman
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com

"Open Fries Kampioenschap 2002" door Lennart Linde
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» Open Gronings Kampioenschap Magic the Gathering IV editie 22/23 november
» Open Gronings Kampioenschap 2013, 23 en 24 november
» Side-events Open Gronings Kampioenschap
» Open Gronings Kampioenschap 2016: 10 en 11 december

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: