MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Magic in groningen, waar?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 22:55

Andre Pannekoek schreef:
Ik zou iets meer research doen mbt dit soort zaken voor je er uitspraken over doet. Het lijkt me ook in jouw bedrijfsbelang dat je rekening houdt met wat er al is voor je ergens aan begint.
Laten we het even heel duidelijk maken. Als ik voor het geld (of wat jij zegt: mijn bedrijfsbelang) speelruimte ter beschikking stel, dan zien sommige mensen de zaken toch verkeerd. Ik geef aan dat ik bereid ben een vrije avond op te offeren omdat ik begrepen had dat er behoefte was aan een plek waar magic gespeeld kon worden. Ik doe jullie dat aanbod na overleg met Jasper en krijg te horen dat ik me beter in Magic zou moeten verdiepen. Hmmmm, wie verplicht mij magic-spelers in mijn winkel te laten spelen? Dat kunnen jullie toch al bij Zinnebeeld doen? Die heeft zich wl echt verdiept in wat de community wil!

Als jullie denken dat wij ruimte beschikbaar stellen zodat we over twee jaar kunnen rentenieren, think again. Maar alle reacties lezend, blijkt dat er niet veel animo is voor speelruimte en al helemaal niet aan Friday Night Magic. No hard feelings, ik ga jullie niet dwingen bij mij te spelen. Maar dat ik me niet verdiept zou hebben, is pure nonsens. Wat ik voorgesteld heb, is het resultaat van mijn gesprek met Jasper. Het enige dat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben is aannemen dat Jasper redelijk zou kunnen inschatten waar de community behoefte aan heeft. Ik denk dat Jasper en ik de behoefte van de spelers aan een plek om te spelen overschat hebben. Dat is niet anders.

Zoals eerder gezegd, ik heb niet de behoefte te concurreren met mensen die uit passie voor hun hobby tijd en geld investeren, zoals Jasper doet. Dat is mijn beslissing en daar sta ik voor. Als het gevolg is dat ik niets voor de magic-spelers in Groningen kan doen, so be it!

Wat mij betreft sluiten we dit boek voorlopig, als er toch behoefte is aan ruimte of iets anders, hoor ik dat graag, onze deur blijft open staan voor mensen die graag spellen spelen. Of dat nu magic, warhammer of kolonisten is!

Voor het geval het niet opgevallen is, ik vind de post van Andr uitermate onvriendelijk, om niet te zeggen ondankbaar. Wij hebben geen spellenwinkel voor de enorme winsten in die branche gemaakt worden, maar omdat wij zelf graag spelen. Daarom hebben we gekozen voor minder inkomsten, maar een bedrijf waar we zelf met hart en ziel voor willen gaan!
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Leeftijd : 35
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 01:44

Welkom op magicgroningen, waar elk argument/discussie/gesprek uitmond in een heuse docusoap...

Als je tussen de (vele) regels doorleest kun je zien dat men het in ieder geval eens is dat een speelruimte wel degelijk nuttig en wenselijk zou kunnen zijn, maar dan met name als plaats waar spelers "gewoon een potje magic kunnen spelen", vooral voor de zogenaamde casual speler dus.
Hier is weinig organisatie voor nodig. Simpelweg een speeltafel doet al heel veel. Je hoeft hier ook geen toernooitjes met toegang, en pricesupport voor te regelen, gewoon een plek om te spelen, te ruilen, en af en toe wat boosters te kopen kan al heel veel doen. In principe hoef je hier ook geen bijzondere openingstijden voor aan te houden.
Het feit dat er mensen aan het spelen zijn is een van de beste manieren om meer mensen geinteresseerd in het spelletje te krijgen, het hangt er even vanaf wat je doel is, maar nieuwe spelers zullen ook voor nieuwe omzet, en meer naamsbekendheid zorgen.

Over de toernooiscene wil ik niet zo veel uitspraken doen, maar het is inderdaad zo dat er een aantal zaken zijn die op dit moment redelijk lopen, zoals de FNMs. t'is geen topdrukte, maar het loopt wel redelijk, wat iedereen probeert aan te geven (op diverse niveau's van subtiliteit en tact) is dat het "gevaarlijk" kan zijn om ook op de vrijdag iets magic gerelateerds te gaan organiseren omdat de kans heel groot is dat men in elkaar's vaarwater beland. En er zijn domweg niet genoeg spelers voor twee evenementen op een dag, met het risico dat beiden niet door kunnen gaan.
Okay, ik waag me er toch aan, misschien is tournament organiser niet de juiste rol die je winkel zou kunnen vervullen op dit moment. Maar ik denk dat je dat gewoon nog eens met Jasper moet bespreken.

Laat me je een ding op het hart drukken: trek je niet teveel aan van sommige mensen op dit forum, er zijn er nogal een paar die iets te graag op een zeepkistje stappen. En vaak heeft dat juist tot gevolg dat het onderwerp volledig ontspoort, danwel doodgeanaliseerd wordt (de laatste paar posts gaan erover of een casual speler boosters of singles koopt, lekker relevant voor dit topic!).

Nogmaals, welkom.
(oh, en ik ben die gast die rond 5 uur in je winkel was; warhammer, elfenbeeldjes en sinterklaascadeaus, aangenaam Wink)

Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 09:02

Inderdaad spijtig dat dit draadje zo ontspoort is. Persoonlijk ben ik heel blij dat we een winkel bij hebben in Groningen waar de mogelijkheid tot spelen wordt aangeboden. Een dergelijke winkel hadden we nog niet in Groningen.
Ik zie mij wel eens naar de Purperen Draak gaan om een kaartje te leggen of wat spullen te halen.
Wat betreft ongenuanceerde opmerkingen van andere leden van dit forum, ik probeer zo min mogelijk censuur toe te passen en iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen uitspraken. Ik denk niet dat Andre de bedoeling had je te beledigen, maar de opmerking van zijn kant was niet echt doordacht.

Nogmaals, ik wens jullie heel veel succes met de nieuwe winkel en tot binnenkort!

Met vriendelijke groet

Jasper Boelens
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 11:43

Purperen Draak schreef:

Als jullie denken dat wij ruimte beschikbaar stellen zodat we over twee jaar kunnen rentenieren, think again. Maar alle reacties lezend, blijkt dat er niet veel animo is voor speelruimte en al helemaal niet aan Friday Night Magic. No hard feelings, ik ga jullie niet dwingen bij mij te spelen. Maar dat ik me niet verdiept zou hebben, is pure nonsens. Wat ik voorgesteld heb, is het resultaat van mijn gesprek met Jasper. Het enige dat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben is aannemen dat Jasper redelijk zou kunnen inschatten waar de community behoefte aan heeft. Ik denk dat Jasper en ik de behoefte van de spelers aan een plek om te spelen overschat hebben. Dat is niet anders.

Je hebt volgens mij alleen de 'negatieve' reacties gelezen want iedereen is het er over eens dat er wel behoefte is aan speelruimte. Blijkbaar zie je niet in dat we toch vooral geprobeerd hebben met je mee te denken.

Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 32
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 12:34

Voor veel is het allemaal nog nieuw, probeer dat ene schaap over de dam te halen..
Je kunt niet ineens speel ruimte hebben en denken ze komen wel, het heeft tijd nodig.
Toen er elke vrijdag in de bieb gespeeld werd was casual ook erg in.
Mss is het wat om mensen stimuleren om casual te spelen of zaterdag middag draft te doen.
En wat ook belangrijk is, mond tot mond reclame, bijv "ik was zaterdag in de purperen draak en we hebben daar leuk gezeten te magicen"
Ik bedoel het positief.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 15:59

Ik bedoelde het ook meer als goed bedoeld advies: niet in elkaars vaarwater zitten maar datgene oppakken waar wel markt voor is maar nog niks mee gedaan wordt, oftewel casual.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 16:20

Ik ga mijn best proberen om morgen mensen vanuit de openbare bibliotheek mee te slepen naar de Purperen Draak om effe lekker te kunnen magiccen.
Dus wie er zin heeft kome morgen maar naar de Purperen Draak.
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

Aantal berichten : 666
Registration date : 06-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 16:59

jammer, morgen kan ik niet, een volgende keer ben ik er vast wel bij..
Terug naar boven Go down
BaasJuul
Topper
Topper

Aantal berichten : 837
Leeftijd : 24
Registration date : 07-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 17:07

Purperen Draak schreef:
Andre Pannekoek schreef:
Ik zou iets meer research doen mbt dit soort zaken voor je er uitspraken over doet. Het lijkt me ook in jouw bedrijfsbelang dat je rekening houdt met wat er al is voor je ergens aan begint.
Laten we het even heel duidelijk maken. Als ik voor het geld (of wat jij zegt: mijn bedrijfsbelang) speelruimte ter beschikking stel, dan zien sommige mensen de zaken toch verkeerd. Ik geef aan dat ik bereid ben een vrije avond op te offeren omdat ik begrepen had dat er behoefte was aan een plek waar magic gespeeld kon worden. Ik doe jullie dat aanbod na overleg met Jasper en krijg te horen dat ik me beter in Magic zou moeten verdiepen. Hmmmm, wie verplicht mij magic-spelers in mijn winkel te laten spelen? Dat kunnen jullie toch al bij Zinnebeeld doen? Die heeft zich wl echt verdiept in wat de community wil!

Zoals eerder gezegd, ik heb niet de behoefte te concurreren met mensen die uit passie voor hun hobby tijd en geld investeren, zoals Jasper doet. Dat is mijn beslissing en daar sta ik voor. Als het gevolg is dat ik niets voor de magic-spelers in Groningen kan doen, so be it!

Wat mij betreft sluiten we dit boek voorlopig, als er toch behoefte is aan ruimte of iets anders, hoor ik dat graag, onze deur blijft open staan voor mensen die graag spellen spelen. Of dat nu magic, warhammer of kolonisten is!

Voor het geval het niet opgevallen is, ik vind de post van Andr uitermate onvriendelijk, om niet te zeggen ondankbaar. Wij hebben geen spellenwinkel voor de enorme winsten in die branche gemaakt worden, maar omdat wij zelf graag spelen. Daarom hebben we gekozen voor minder inkomsten, maar een bedrijf waar we zelf met hart en ziel voor willen gaan!

Best Julius, dit bericht voegt volgens mij niets toe. Als je iets te melden hebt, dan graag. Spam achterwege laten a.u.b.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 20:01

Hmmm, mijn (zojuist geschreven) eerste reactie is niet doorgekomen, vreemd. Ik zal proberen terug te halen wat ik geschreven heb.

Wat mij teleurstelde, was dat me verweten werd me niet ingelezen te hebben. Ik weet dat ik al een tijd niet meer speel, maar zelfs dan heb ik nog steeds een jaar of tien ervaring... begonnen tijdens Unlimited en gestopt ergens in 2004 of zo... niet omdat het spel me niet meer interesseerde, maar omdat het me te duur werd en omdat ik steeds minder mensen kende om mee te spelen. Sinds die tijd heb ik me veel meer gefocused op bordspellen, die een aanzienlijk minder dikke portemonnee nodig hebben.

Zoals ik zei, n van de redenen voor mij om te stoppen was het gebrek aan mensen om mee te spelen. In die tijd was de bibliotheek een plek waar eigenlijk alleen scholieren kwamen en in de Walrus was Magic ook niet echt populair. Juist die reden speelt mee met het aanbod. Een plek waar iedereen kan spelen, scholieren n studenten n mensen die de boeken al ontgroend zijn. Dat is ook de reden dat ik al zo snel contact heb gezocht met Jasper.

Wat ik jammer vind is dat de discussie leek te gaan over geld. Dat is voor mij geen hoofdzaak, als de omzet goed is, maar de sfeer slecht, is het snel afgelopen. Voor ons staat en valt het succes van magic (en andere spellen in de winkel) met de sfeer. Of dat door casual play of door draften of door toernooien komt, maakt mij verder niet uit. In dat opzicht mag ik heerlijk DJ spelen, jullie roepen, wij draaien. Dus als je zin hebt om 'gewoon' te spelen, je bent welkom. Als je zin hebt om te draften, overleg even met ons en we komen er vast uit. A

Ik zou het erg waarderen als de discussie het puntje 'omzet' verlaat en richting 'hoe maken we het gezellig' en 'wat willen we eigenlijk het liefst' gaat. Nogmaals, dat is onze insteek. En als de sfeer goed is, betekent dat vanzelf dat er meer spelers komen en komt het met mijn omzet ook wel goed Wink

Jasper en andere mods, zouden jullie posts die vanaf nu over geld gaan willen deleten... inclusief de mijne, ik ken mezelf, ik ga toch wel reageren Wink
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 20:39

Purperen Draak schreef:
Jasper en andere mods, zouden jullie posts die vanaf nu over geld gaan willen deleten... inclusief de mijne, ik ken mezelf, ik ga toch wel reageren Wink
Geen probleem, hoewel posts als "voor 18 euro zou ik wel sealed willen spelen" natuurlijk wel iets toevoegen aan de discussie, in die zin dat ze jou informatie geven over wat de speler wil. Ik zal jouw vraag interpreteren als "posts die over omzet gaan deleten" Wink

Dat gezegd hebbende, er zijn ook een aantal constructieve opmerkingen geplaatst in al die voorgaande posts. Wellicht dat je daar wat mee kunt Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 22:41

De dingen die ik heb opgeslagen in mijn hersenpan annex vergiet zijn de volgende:

* Gelegenheid bieden voor casual play (waarbij ik aanneem dat casual play het huiskamerspel is, geen type II of standaard, maar just for fun)
* Sealed deck zou een optie kunnen zijn, rekening houdend met de toernooikalender, liefst voor ongeveer 18 euro

Waarbij ik meteen van de gelegenheid gebruik maak jullie met mijn onwetendheid te irriteren...

Vroeger (zegt de oude man) hadden ze 'gewoon' boosters en starters. Met een starter kon je een sealed deck spelen, al dan niet na een periode ruilen. Eventueel kon je ook sealed deck spelen met eigen land en een aantal boosters. Maaaaaaaar... wat ik ook zie op mijn bestellijsten, geen starters. Dat bestaat niet meer? Een fatpack is weer compleet wat anders, een intropack komt voor mijn gevoel het dichtst bij, maar dat zijn weer fixed decks, waar alleen verschil mee gemaakt wordt door de bijgevoegde booster. Dus hoe ziet een sealed deck er anno 2010 uit?

(en, mocht ik dingen niet genoemd hebben die jullie wel als opbouwende kritiek danwel tips gepost hebben, het kan zijn dat ik ze zo logisch vond dat ik het niet nodig vond ze op te schrijven, maar het kan ook zijn dat ik er overheen gelezen heb... zaken die al genoemd zijn in voorgaande posts die niet samenhangen met mijn verhaaltje hierboven, graag via PM, zodat niet iedereen het drie keer hoeft te lezen Smile)

BTW, de speeltafels hebben een diepte van 80 cm en een breedte van 90. Is dat voldoende?
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 23:19

6 boosters waarbij je het beste maakt met wat je eruit haalt.
het liefst een deck van 40 kaarten of meer naar keuze.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr nov 12 2010, 23:37

Infertigo schreef:
da's dan toch een stuk duurder dan draften? Ik dacht dat op donderdagavond Zinnebeeld als actie 3 boosters voor 10 euro had. Of is dat weer compleet wat anders?
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   za nov 13 2010, 10:31

Purperen Draak schreef:
Infertigo schreef:
da's dan toch een stuk duurder dan draften? Ik dacht dat op donderdagavond Zinnebeeld als actie 3 boosters voor 10 euro had. Of is dat weer compleet wat anders?

U beschrijft draften en in de vorige reactie zei u sealed deck.

Draften is met 3 boosters waar er telkens 1booster per ronde wordt open gemaakt en 1 kaart uit de booster wordt gehaald en de rest rechtsom wordt gegeven. 2e booster is links om.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   za nov 13 2010, 10:59

Draften is met drie boosters
Sealed deck is met zes boosters

Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   za nov 13 2010, 11:09

Zinnebeeld heeft standaard 3 boosters voor een tientje, maar enkel van de laatste set. Dit wordt een draftset genoemd, omdat je draft met 3 boosters per persoon.
Zoals boven mij uitgelegd kies je dus steeds een kaart uit je booster en geef je de rest door, van de booster van je buurman kies je dan een kaart en geef de rest door, etc. etc. men ziet niet wat de ander kiest, en omdat je de best passende kaarten uit kunt kiezen kun je met 3 boosters p.p allemaal wel een deck maken.
Het verschil met sealed deck is dat je daar 6 boosters krijgt waar je een deck van moet maken, je mag enkel basic lands toevoegen, voor de rest moet alles uit je boosters komen. Er is qua deckbouwen dus geen uitwisseling met andere spelers.
Vroeger kreeg je inderdaad een starter en 2 of 3 boosters, maar Wizards geeft sinds timespiral geen starter decks meer uit, daar zijn extra boosters voor in de plaats gekomen.

Het zou heel tof zijn als een sealed deck voor 18,- p.p. te doen is, maar dat houd wel in dat er voor dat geld 6 boosters, en eventueel nog wat pricesupport geregeld moet worden, het is aan jullie om uit te dokteren of dat wel uit kan Wink.

[edit, doh jasper Wink ik was nog aan het typen Razz]

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   za nov 13 2010, 19:07

6 boosters en pricesupport voor 18 euro is prima te doen... maar dan moet WOTC wel iets aan de inkoopprijs van de boosters doen f ik moet de oudejaarsloterij winnen Smile

Tenzij de pricesupport mag bestaan uit een glas cola, maar ik vermoed dat dat niet helemaal de bedoeling is.

Aangezien WotC heeft besloten dat winkeliers pricesupport krijgen als zij een bepaald level hebben en ik voor het halen van dat level zou moeten concurreren met Jasper, heb ik besloten de pricesupport van WotC te laten voor wat het is. Jasper kan via Zinnebeeld wl pricesupport krijgen, dus ik denk dat jullie dit beter bij hem neer kunnen leggen. In mijn geval zou ik moeten kiezen tussen concurreren met Jasper of zelf opdraaien voor de kosten van de prijzen. Ik kies voor dat laatste, omdat ik denk dat dat op de lange termijn beter is. Niet voor mij, maar voor Magic in Groningen
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   za nov 13 2010, 19:22

Jongens, wel ff reeel blijven. 18 euro sealed deck tref je echt nergens aan.. 25 euro lijkt me een prima prijs voor en 6 boosters sealed + support

greetzz
Terug naar boven Go down

Magic in groningen, waar?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Magic in groningen, waar?
» De toekomst van Peasant Magic in Groningen
» Het grote "Ik vind dit over magic in Groningen' topic
» Toernooiagenda 2017
» Magic Groningen Website

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: