MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Allard wint het Vintagetoernooi van 2 december! **Gefeliciteerd**
André Pannekoek wint het Open Gronings Kampioenschap 2017 **Gefeliciteerd!**
Allard wint de FNM Modern van 10 november! **Gefeliciteerd!!!**
Allard wint het legacytoernooi van 4 november! **Gefeliciteerd**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 2 november! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Magic in groningen, waar?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Magic in groningen, waar?   ma okt 05 2009, 14:09

Aangezien ik een topic zag over de plekken waar meetings worden gehouden en ik 't beste doordeweeks kan.

Vraag ik me af, zijn er vrijdags in de bieb nog steeds lui die wat willen spelen/ruilen?
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   ma okt 05 2009, 14:27

Ik ben zelf al een tijdje niet meer in de bieb geweest.. ik vermoed dat je het beste naar De Oude Drogisterij kunt komen op vrijdagavond of in de Walrus op donderdagavond. Donderdagavond = casual (meestal draft) vrijdag is meestal in toernooivorm. Tussendoor kan/wordt er wel geruild natuurlijk

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   ma okt 05 2009, 15:14

Op zich wordt er door de week niet meer in de bieb gespeeld, wel weer op zaterdag.

Als je wilt kun je eens een keer door de week bij mij langskomen, heb je een man of 2 a 3 om mee te spelen en 1 a 2 man om mee te ruilen.
Op tijd een afspraak maken is wel handig, daar ik weleens andere mensen over de vloer heb en het dan het beste is om te komen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   di okt 06 2009, 11:15

Nou, dat lijkt me leuk, als het in de middag is komt dat me het beste uit.

Ik woon namelijk in delfzijl en door de weeks ben ik wel in groningen te vinden.

Waar wou je dan afspreken?
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   di okt 06 2009, 12:30

PM gestuurd.
Terug naar boven Go down
Jolmer
Cyclops

Aantal berichten : 1200
Leeftijd : 32
Registration date : 23-04-09

BerichtOnderwerp: Nieuwe winkel   do okt 28 2010, 16:15

De Purperen Draak
Nieuwe Ebbingestraat 83
Spellen en fantasy store

Het is een grotere winkel dan de wirwar met speelruimte veel verschillende spellen maar ook warhammer.
Ze gaan zaterdag officieel open maar t/m zaterdag is er kassa korting.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do okt 28 2010, 16:28

Infertigo schreef:
De Purperen Draak
Nieuwe Ebbingestraat 83
Spellen en fantasy store

Het is een grotere winkel dan de wirwar met speelruimte veel verschillende spellen maar ook warhammer.

Ik ben benieuwd, ik zag het al opgebouwd worden.
Wellicht hetgene wat de magic-scene hier een goeie impuls kan geven.
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2038
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do okt 28 2010, 23:40

Klinkt goed inderdaad. Wellicht wel een grote concurrent voor mijn geliefde WirWar Razz

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr okt 29 2010, 08:14

@Barachem schreef:
Infertigo schreef:
De Purperen Draak
Nieuwe Ebbingestraat 83
Spellen en fantasy store

Ik ben benieuwd, ik zag het al opgebouwd worden.
Wellicht hetgene wat de magic-scene hier een goeie impuls kan geven.

Op een aantal gebieden zou dat best kunnen. Ik ben gisteren bij ze geweest en ze hebben een plek om te spelen. Dat is natuurlijk fijn voor casual spelers. Een impuls voor toernooispelers hebben we niet echt nodig. Volgens mij timmeren we aardig aan de weg, toernooien (legacy daar gelaten) werden nog nooit zo goed bezocht.

greetzz
Terug naar boven Go down
Dogmeat
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 67
Leeftijd : 43
Registration date : 26-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr okt 29 2010, 09:00

Grappig. De zaak van een vriend van me die in Leeuwarden alweer 6 jaar geleden een spellenzaak had (die na een jaar ook weer opgedoekt werd) heette...

Jaja...

De Purperen Draak

Het is moeilijk origineel te blijven in spelletjesland. Wink
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

Aantal berichten : 666
Leeftijd : 35
Registration date : 06-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr okt 29 2010, 13:58

Ze hebben goede boosters daar...

Net eentje gekocht voor 3,15 euro en er zat een Venser, the sojourner in Very Happy
Terug naar boven Go down
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 24
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr okt 29 2010, 14:48

@JosV schreef:
Ze hebben goede boosters daar...

Net eentje gekocht voor 3,15 euro en er zat een Venser, the sojourner in Very Happy
3,15 is ook niet echt duur.

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr okt 29 2010, 15:02

Komt waarschijnlijk door de kassa-korting t/m zaterdag

Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   vr okt 29 2010, 15:34

inderdaad, normaal 3,50
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   di nov 09 2010, 21:26

Eerder vanavond met Jasper gesproken en in overleg met hem afgesproken op korte termijn geen toernooien te organiseren in de Purperen Draak.

Wij (de eigenaren van de Purperen Draak) hebben bij PS-Games aangegeven dat we niet willen concurreren met toernooiorganisatoren die uit liefde voor de hobby hun tijd investeren in het opzetten van een toernooi. Door te veel toernooien te plannen, bestaat het risico dat toernooien onderbezet raken en dat daardoor het plezier in het organiseren minder wordt. Gezien de manier waarop Jasper de zaken nu op de rails heeft, zien wij er helemaal niets in met hem een strijd om de magic-spelers aan te gaan.

Is dat jammer? Niet overdreven, want datgene wat volgens ons het meest interessant is, is een plek om te spelen. En die plek is er nog steeds. Wizards of the Coast heeft weliswaar bedacht dat je pas friday night magic mag heten als je een aantal andere zaken georganiseerd hebt, maar ach, zelfs als we het toepen bij Joep noemen, komt dat op hetzelfde neer... spelen met anderen op een geschikte tafel.

Daarom zullen we binnenkort beginnen met onze eigen versie van Fridaynight Magic. En dat willen we, in ieder geval in het begin, ook aantrekkelijk maken, dus houd dit forum in de gaten

(enne Jasper, bedankt voor je adviezen en feedback!)
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   di nov 09 2010, 21:28

@JosV schreef:
inderdaad, normaal 3,50
Is nog steeds niet echt duur, toch?
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   wo nov 10 2010, 10:48

ik ben benieuwd naar de eigen versie van FNM, ik hoop dat het limited wordt Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   wo nov 10 2010, 23:06

LOL... vandaag PS gebeld en verteld dat ik niet wilde concurreren met Jasper en verteld dat voor mijn gevoel er in Groningen meer behoefte was aan een vaste speelplek (zoals FNM) dan aan meer toernooien. En dat, als ik eerst (overbodige) toernooien moet organiseren voor ik FNM mag organiseren, dat niet overeenkomt met wat volgens Jasper en mij datgene is wat het meest gewenst is. Wel aangegeven dat de toernooikalender redelijk gevuld is, maar qua prerelease misschien nog wel ruimte heeft (meer is beter toch?)... dus volgens mij gaat PS nu contact opnemen met Jasper om te kijken hoe ze toch toernooien in de Purperen Draak kunnen krijgen. Blijkbaar vonden ze de ruimte die ze gezien hebben wel geschikt voor toernooien of zo Wink

Hoe dan ook, in voorbereiding op FNM of Toepen bij Joep vandaag een aantal tafels opgehaald waardoor iedereen straks voldoende speelruimte heeft (op swarmdecks na, maar goed, die hebben een hele huiskamer nodig)... dus binnenkort de eerste vrijdagavond. Nog suggesties voor een actie? Boosters met korting voor een draft-toernooi of liever iets anders?
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5789
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   wo nov 10 2010, 23:46

Ik zou altijd even in de agenda controleren of er al een toernooitje gepland is, je kunt allicht meer mensen verwachten als er niet twee toernooitjes tegelijk worden gehouden Wink Komende vrijdag staat er niets gepland, de drie vrijdagen daarop wel. Draften voor een zacht prijsje spreekt sowieso de meeste spelers denk ik wel aan! Donderdagavond wordt er vaak gedraft in de Walrus, het hangt natuurlijk van de spelers af die daar op af komen, maar misschien kun je daar ook wel wat mee? Het is dan ten slotte sowieso koopavond en jij kunt als winkel allicht een betere price support regelen dan een café. Bijkomend voordeel is dat je niet overlapt met de vrijdagavond.

Team Moosebite

Aantal berichten : 3083
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 10:39

initiatief is in ieder geval tech!

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 11:51

@Hennink schreef:
Bijkomend voordeel is dat je niet overlapt met de vrijdagavond.
Wat is het nadeel van overlappen op de vrijdagavond? Dat is de avond die door Magic is aangewezen als speelavond en volgens mij is dat nog niet echt goed mogelijk in Groningen. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb gespeeld van Unlimited tot (ongeveer) Nemesis, dus ik ben er een beetje uit! Voor mij is donderdag namelijk niet erg, maar het lijkt me voor de spelers wel relaxed als ze niet steeds rekening hoeven te houden met langsstormende rollators en kinderwagens Wink
Terug naar boven Go down
JosV
Topper
Topper

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 12:01

Het nadeel van de vrijdag is dat er op de meeste vrijdagen al magic georganiseerd is. Dat kan er dus voor zorgen dat de opkomst (erg) laag uit kan vallen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 12:18

Purperen Draak schreef:
@Hennink schreef:
Bijkomend voordeel is dat je niet overlapt met de vrijdagavond.
Wat is het nadeel van overlappen op de vrijdagavond? Dat is de avond die door Magic is aangewezen als speelavond en volgens mij is dat nog niet echt goed mogelijk in Groningen. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb gespeeld van Unlimited tot (ongeveer) Nemesis, dus ik ben er een beetje uit! Voor mij is donderdag namelijk niet erg, maar het lijkt me voor de spelers wel relaxed als ze niet steeds rekening hoeven te houden met langsstormende rollators en kinderwagens Wink

Omdat je dan geen spelers hebt op één van de toernooien of dat op beide toernooien te weinig mensen komen om ze sanctioned te maken. Daarnaast zie je op de agenda dat er best al wel veel vrijdagen zijn die bezet zijn.

De andere problemen heb jer al met Jasper besproken.

Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:03

Wat is met toernooien op zaterdagen?

Ik heb onder andere nog het idee om, als de gelegenheid, mogelijkheid en bereidwilligheid er is, EDH multiplayer of andere nonsanctioned toernooien te organiseren die een meer casual doelgroep dan de regionale toernooispelers voor oog heeft.
In ieder geval als de Purperen Draak het ermee eens is en de andere organisatoren van toernooien het goed vinden.
En met niet sanctioned meen ik ook echt niet officieel ondersteunde formaten, met een nadruk op multiplayer.
Maar eerst moet er gekeken worden of mulitplayer in nonsanctioned toernooiformaat wel doenbaar is en of er genoeg groen licht is.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:11

Mss dat de Purperen Draak de Legacy toernooien voor zijn rekening kan nemen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:25

Dwarlorf schreef:
Mss dat de Purperen Draak de Legacy toernooien voor zijn rekening kan nemen.

Misschien dat de Purperen Draak Jan en zn vriendjes voor zijn rekening kan nemen Razz (kom op Jan, lachen Razz)
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:25

Met welke spelersgroep dan Niels ??

Legacy is veel key-spelers kwijtgeraakt het afgelopen jaar. Wat er in Groningen echt mist is een ontmoetingsplek waar je lekker kunt spelen en ruilen. Wat vroeger de Openbare Bieb was..Volgens mij kan de Purperen Draak daar juist winst behalen..

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:27

[quote]Wat is het nadeel van overlappen op de vrijdagavond? Dat is de avond die door Magic is aangewezen als speelavond en volgens mij is dat nog niet echt goed mogelijk in Groningen. [quote]

Ik zou iets meer research doen mbt dit soort zaken voor je er uitspraken over doet. Het lijkt me ook in jouw bedrijfsbelang dat je rekening houdt met wat er al is voor je ergens aan begint.

Laatst aangepast door Andre Pannekoek op do nov 11 2010, 13:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:28

Jasper schreef:

Legacy is veel key-spelers kwijtgeraakt het afgelopen jaar. Wat er in Groningen echt mist is een ontmoetingsplek waar je lekker kunt spelen en ruilen. Wat vroeger de Openbare Bieb was..Volgens mij kan de Purperen Draak daar juist winst behalen..

greetzz

Check!!
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:32

Wat dat betreft is zaterdag's een prima dag voor die gelegenheid, afgezien van eventuele toernooien op zaterdag.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:35

@Barachem schreef:
Wat dat betreft is zaterdag's een prima dag voor die gelegenheid, afgezien van eventuele toernooien op zaterdag.

Zou idd een goede vervanging van de bieb zijn.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:40

Jasper schreef:

greetzz

Niet iedereen heeft het legacy opgegeven en zonder aanbod heeft het ook geen kans om weer te groeien.

Daar komt bij dat de Purperen Draak per definitie de ruimte heeft waar niet voor betaald hoeft te worden, er is dus meer geld over voor een grotere prijssupport (de entry fee kan zo ongeveer totaal worden omgezet in prijssupport) waarmee je weer meer mensen aantrekt. Daarnaast levert het zowieso meer omzet op want er zijn altijd wel mensen die (magic) producten zullen kopen.

En door zich op Legacy te richten loopt de Purperen Draak niet de huidige toernooiscene in de weg.

Met andere woorden, de omstandigheden en dus afwegingen om een toernooi te organiseren zijn voor de Purperen Draak totaal anders dan voor organisatie voor de Lage Der Aa.

Mocht het niet uitkunnen dan kan de Purperen Draak aktijd nog beslissen om niet verder te gaan met Legacy.

Een casual speelomgeving mist inderdaad. Daar is zowieso winst te behalen. Ik zou de Purperen Draak wel aanraden om vanaf dag 1 bovenop de mogelijke (geluids)uitwassen te zitten. Er is een reden dat WirWar (buiten dat er te weinig ruimte was in die store) in het verleden is gestopt met aanbieden van een casual speelomgeving. Ik denk dat dit voor de bieb ook geldt.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:45

Standard was toch ook geen aanbod? Maar is wel groeiende. Hoe komt dat? Omdat het formaat makkelijker is om in te stappen (Dankzij limited bijvoorbeeld). Legacy gaat sterft een langzame dood in het noorden en ik verwacht dat dit echt niet zo 1,2,3 te stoppen valt...

en...
Welke winst haalt de Purperen Draak met legacy? Wil de purperen draak iets doen waar ze zelf iets aan hebben dan moeten ze investeren in toernooien waarbij de nieuwe sets gebruikt worden. Standard en limited, omdat de kans dat veel groter is dat ze boosters verkopen.

Legacy spelers kopen (denk ik) minder boosters in de winkel en daar heeft een winkel dan toch niks aan?

Edit:
Casual ben ik het mee eens, daar is veel (heel veel) winst te behalen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 13:53

Magno schreef:
Standard was toch ook geen aanbod? Maar is wel groeiende. Hoe komt dat? Omdat het formaat makkelijker is om in te stappen (Dankzij limited bijvoorbeeld). Legacy gaat sterft een langzame dood in het noorden en ik verwacht dat dit echt niet zo 1,2,3 te stoppen valt...

Welke winst haalt de Purperen Draak met legacy? Wil de purperen draak iets doen waar ze zelf iets aan hebben dan moeten ze investeren in toernooien waarbij de nieuwe sets gebruikt worden. Standard en limited, omdat de kans dat veel groter is dat ze boosters verkopen.

En dan loop je dus daarmee de huidige organisatie van magictoernooien in de weg. Dat was nou juist niet de bedoeling.

Ik ben ook nog niet bij de Purperen Draak binnen geweest maar ik kan ze aanraden om ook snacks en fris aan te bieden als ze dat nog niet doen.

Ik vind het allemaal prima hoor maar met dat negatieve gelul (over Legacy) kom je ook nergens.

De Purperen Draak moet voor zichzelf de afweging maken of een opkomst van 6-8 personen voor Legacy genoeg is om voor te organiseren, zolang de kosten de opbrengsten niet overschrijden kan je ermee door gaan.

Welke winst in geld levert casual dan wel op? De enige winst die het oplevert is de sociale functie en dat is natuurlijk alleen maar aan te raden. Wat maakt legacy daarin anders?

Edit:

Ik vraag me af waarom casual spelers niet op toernooien komen. Ik denk dat een gebrek aan geld een belangrijke reden is. Waarom zullen ze dan wel geld gaan uitgeven bij de Purperen Draak?

Daarbij, de meeste Legacy spelers spelen ook gewoon andere formaten dus daar zou je nog eerder extra inkomsten van verwachten dan van casual spelers.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 14:12

@Andre Pannekoek schreef:
Citaat :
Wat is het nadeel van overlappen op de vrijdagavond? Dat is de avond die door Magic is aangewezen als speelavond en volgens mij is dat nog niet echt goed mogelijk in Groningen.

Ik zou iets meer research doen mbt dit soort zaken voor je er uitspraken over doet. Het lijkt me ook in jouw bedrijfsbelang dat je rekening houdt met wat er al is voor je ergens aan begint.
Op zich al een behoorlijke stap dat De Purperen Draak hier op het forum zit om dat uit te vinden. Wat betreft zijn vraag, op dit moment worden er op de meeste vrijdagavonden (gemiddeld 3 van de 4 in een maand) toernooitjes georganiseerd die plaatsvinden in de Oude Drogisterij. Voor 2011 is de agenda ook al vastgelegd wat betreft deze toernooitjes. Als jij als winkel zou besluiten om ook op vrijdagavond toernooien te organiseren zouden beide toernooien dus moeten concurreren met elkaar. Dit betekent in het ergste geval dat er op beide toernooien niet voldoende spelers afkomen. Dat bedoel ik met nadeel van overlappen op de vrijdagavond.

Vandaar ook mijn voorstel om het donderdagavond draften te gaan organiseren vanuit de winkel met een goede price support. Ik denk persoonlijk dat er genoeg draagvlak is om in ieder geval om de week een draft op donderdavond te organiseren, alleen zal dat moeten worden afgestemd met de spelers die standaard op donderdagavond spelen. Die wil je dan namelijk wel naar de winkel trekken ipv dat ze in de Walrus gaan zitten spelen. Daarnaast moet je als winkeleigenaar je realiseren dat toernooien tijd kosten. Standaard beginnen de toernooitjes in Groningen om 18:30, en een draft van drie ronden duurt ongeveer vier uur. Met wat uitloop kun je dan pas rond 23:00 uur de zaak afsluiten.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 14:20

Dwarlorf schreef:
Edit:

Ik vraag me af waarom casual spelers niet op toernooien komen. Ik denk dat een gebrek aan geld een belangrijke reden is. Waarom zullen ze dan wel geld gaan uitgeven bij de Purperen Draak?

Daarbij, de meeste Legacy spelers spelen ook gewoon andere formaten dus daar zou je nog eerder extra inkomsten van verwachten dan van casual spelers.
In niet iedereen schuilt een toernooispeler. Ik ken meer casual spelers dan dat er vaste toernooispelers in Groningen zijn (Mensen die altijd proberen mee te spelen zoals Jasper, André en jij bv.).

Casual spelers vinden het spelen van toernooien helemaal niet interessant, die halen hun plezier niet uit winnen maar eerder uit leuke combo's en plays wat je op toernooien minder zult zien dan aan de keukentafel.
Deze spelers investeren wel degelijk in magic. Alleen niet met het oog om toernooien te spelen, maar om leuke decks van te bouwen als ze thuis zijn.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 14:32

Dwarlorf schreef:
Edit:

Nou, ik kan alleen voor mezelf spreken, maar een van de redenen dat ik zelden op teornooien kom is omdat ik liever multiplayer dan 1 vs 1 speel.
Nu is het ook zo dat mijn financiele middelen tijdelijk erg krap zijn, maar ik zie er het nut niet van in om potje na potje 1 tegen 1 te spelen na weet ik hoeveel tijd en moeite in een deck gestoken te hebben om dan gefrustreerd weer huiswaarts te keren omdat mijn deck verre van optimaal was of ik een slechte metagame call deed of ik pech met het juiste deck had, etc.

Peasant sprak me kwa formaat erg aan, maar op de een of andere manier vind ik het na zoveel keer proberen geen klap meer aan en met de nieuwe toernooistructuur valt nog eens incentive weg om te komen voor een leuk potje Peasant.
Standard is op moment een beetje wat mij nu op toernooigebied interesseerd, maar ook daar is het kijken wat ik speel.
Daarnaast is het belonender om elke week zaterdag met vrienden in de bieb en in het vervolg in de Purpuren Draak lekker multiplayer potjes te spelen, soms iedereen lekker te etteren en soms voor de winst te gaan en soms gewoon te spelen voor het spelen en te genieten van het sociale aspekt.

Ik kan me daarom ook meer een multiplayer speler dan een 1 vs 1 speler noemen.
Dat is een van de grote redenen waarom ik liever gewoon zaterdag's multiplayer speel dan op een toernooi 1 vs 1.
Draften is af en toe ook nog eens awesomesauce, gewoon lekker etteren in limited.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 14:41

Magno schreef:
Dwarlorf schreef:
Edit:

In niet iedereen schuilt een toernooispeler. Ik ken meer casual spelers dan dat er vaste toernooispelers in Groningen zijn (Mensen die altijd proberen mee te spelen zoals Jasper, André en jij bv.).

Casual spelers vinden het spelen van toernooien helemaal niet interessant, die halen hun plezier niet uit winnen maar eerder uit leuke combo's en plays wat je op toernooien minder zult zien dan aan de keukentafel.
Deze spelers investeren wel degelijk in magic. Alleen niet met het oog om toernooien te spelen, maar om leuke decks van te bouwen als ze thuis zijn.

Ik vindt dat wel een hele enge definitie van toernooispeler. Ik zou het ruimer zien en er spelers bij rekenen die meerdere malen per maand aan toernooien (constructed, draft) mee doen. Ken jij echt meer casual spelers in Groningen dan de hoeveelheid mensen die bijv. onlangs aan de draft meededen?

En kopen casual spelers dan veel boosters of voornamelijk losse kaarten? Ik vraag me echt af of casual spelers meer uitgeven in een winkel dan non-casual spelers. Ik heb zelf het idee dat casual spelers meer op de secundaire markt bezig zijn. Tuurlijk zullen er casual spelers zijn die een boosterdoos kopen bij uitkomen van een nieuwe set maar volgens mijn doen 'toernooi' spelers dat evengoed.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 14:55

In mijn oude woonplaats ken ik 7 spelers die je nooit op een toernooi vind, maar die wel 2x in de maand met elkaar spelen. Die kopen alleen boosters en ruilen onderling (Toch minimaal een doos p.p. per set).

Hier in Groningen ken ik een groep van 5 spelers die puur casual spelen waar ik af en toe bij aanschuif. Die kopen een case (6 dozen) met zijn allen per nieuwe set. Van deze 12 (totaal) is er pas 1 op bv. een pre-release geweest en that's it...
Daarnaast heb je op de pre-release ook heel veel casual spelers, die willen graag de nieuwe set op de 1e dag spelen, maar daarnaast spelen ze puur en alleen maar casual thuis, met vrienden e.d.

Daarnaast moet je je afvragen hoeveel van de mensen die aan de draft mee deden daarnaast ook (veel) casual spelen. Die vinden een draft af en toe leuk, maar casual veel leuker. Daarom gaf ik aan dat er denk ik minder toernooispelers als casual spelers zijn. Ik vind zelf een toernooi spelen veel leuker, maar casual gaat er ook goed in bij mij. Alleen heb ik een slechte ervaring op een zaterdag in de bieb gehad (Beviel me niet) en daarom speel ik hier in Groningen bijna nooit meer casual. In het weekend (Oude woonplaats) nog wel meermalen per maand.

Over het uitgeven:
Mijn ervaring met casual spelers is dat ze bijna nooit losse kaarten online kopen. Ze kopen liever losse boosters, dozen, intro packs e.d. om op die manier een collectie te bouwen (En ruilen onderling natuurlijk). 'Unfocused' decks met veel kaarten maar 1x in het deck zie je op de keukentafel ook veel meer. Elk potje is zodoende anders en op zich ook wel leuker af en toe. Casual spelers boeit het daarom niet om een Baneslayer Angel 4x te hebben, 1x in je deck is leuk genoeg en die kan je best wel eens 'perongeluk' uit een booster of doos halen.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 15:01

Ik weet ook zeker dat er veel meer casual spelers zijn dan toernooi spelers. Zelf ken ik meerdere mensen die wel casual spelen maar hoogstens eens op een prerelease zijn langsgeweest. Dit zijn mensen die ook prima online singles bestellen om een leuk casual deck in elkaar te zetten. Er is een reden waarom WotC casual friendly rares maakt, niet om ze een "bone" toe te werpen, maar omdat ze voor een groot deel van de omzet zorgen.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 15:06

De vraag is dan nog steeds of casual spelers meer uitgeven dan toernooispelers. Mijn neef is ook een casual speler en die koopt gewoon een hele lading losse kaarten en slaat daarbij de dure kaarten juist over.

Maar om terug te komen op de situatie van de Purperen Draak, ik denk dat het voor hun het beste is om zich te richten op de gaten binnen magic in groningen die niet door de huidige organsiatie worden ingevuld.

Casual is daar een van maar ik zou zeker ook naar de andere mogelijkheden (Legacy) bekijken die niet hoog op de agenda van de huidige organisatie staan. Ik zou zowieso alle mogelijkheden op zn minst uitproberen, blijkt het niet aan te slaan dan kan er altijd mee gestopt worden. Niet geschoten is altijd mis.

@Hennink schreef:
Ik weet ook zeker dat er veel meer casual spelers zijn dan toernooi spelers. Zelf ken ik meerdere mensen die wel casual spelen maar hoogstens eens op een prerelease zijn langsgeweest. Dit zijn mensen die ook prima online singles bestellen om een leuk casual deck in elkaar te zetten. Er is een reden waarom WotC casual friendly rares maakt, niet om ze een "bone" toe te werpen, maar omdat ze voor een groot deel van de omzet zorgen.

Maar voor de Purperen Draak levert dit gegeven in omzet niet meer op tenzij ze ook singles gaan verkopen.

Ik blijf erbij dat voor de Purperen Draak het niet veel uitmaakt of er casual wordt gespeeld of non-casual voor wat betreft de inkomsten.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 15:14

Dwarlorf schreef:
De vraag is dan nog steeds of casual spelers meer uitgeven dan toernooispelers. Mijn neef is ook een casual speler en die koopt gewoon een hele lading losse kaarten en slaat daarbij de dure kaarten juist over.
Uitgaven van één toernooispeler > uitgaven van één casual speler.
Aantal casualspelers >> aantal toernooispelers.

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 15:15

Denk je echt Niels, dat wij een bloeiende legacy gemeenschap in de weg staan als organisers? Daar lijkt het namelijk wel op. Ik geef al tijden aan dat Legacy het leukste constructed formaat is om te spelen, maar als je de spelers bij elkaar moet schrapen om überhaupt maar een legal toernooi te mogen organiseren dan gaat er iets fout. Ik denk niet dat de 1,5 euro aan zaalkosten die geschrapt kunnen worden nu ineens 20 extra spelers gaan opleveren.

Wij hebben bewust de focus verschoven van legacy af. Ik zie niet in hoe de Purperen Draak dit specifieke formaat weer leven in kan blazen. De enige kans daarop is een aanwas van nieuwe spelers vanuit andere formaten.

greetzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 15:41

Jasper schreef:
Denk je echt Niels, dat wij een bloeiende legacy gemeenschap in de weg staan als organisers? Daar lijkt het namelijk wel op. Ik geef al tijden aan dat Legacy het leukste constructed formaat is om te spelen, maar als je de spelers bij elkaar moet schrapen om überhaupt maar een legal toernooi te mogen organiseren dan gaat er iets fout. Ik denk niet dat de 1,5 euro aan zaalkosten die geschrapt kunnen worden nu ineens 20 extra spelers gaan opleveren.

Wij hebben bewust de focus verschoven van legacy af. Ik zie niet in hoe de Purperen Draak dit specifieke formaat weer leven in kan blazen. De enige kans daarop is een aanwas van nieuwe spelers vanuit andere formaten.

greetzz

Nee, maar ik vindt wel dat het gepraat erover toen het deze zomer aan de orde was een aantal spelers definitief heeft weggejaagd. Al dan niet terecht, is dat voor mij de reden waarom Legacy er nu voor staat zoals dat het geval is. Dat neemt niet weg dat ik de argumenten en dus ook de beslissing tov van Legacy wel begrijp.

En daarnaast vraag ik me af of je mijn argumenten voor de situatie Purperen Draak wel hebt gelezen. Als het schrappen van kosten meer prijssupport biedt kan dat meer spelers aantrekken. Ik zeg niet DAT het gebeurt maar zoals gezegd als je er niets mee doet dan zal de Legacy scene nooit groeien.

Het heeft er gewoon alles mee te maken of het voor de Purperen Draak een mogelijkheid biedt om meer omzet te genereren zonder daardoor de huidige toernooi scene in de weg te zitten. (Casual is daar mogelijk 1 van Legacy zou een ander kunnen zijn) Of heb je liever dat de Purperen Draak ook standard toernooien gaat organiseren op momenten dat jij ze ook organiseert? (rethorische vraag). Ik probeer gewoon met alternatieven te komen voor de Purperen Draak. En ik zie in de Purperen Draak gewoon een kans om de Legacy scene weer op te bouwen.

Daarnaast weet jij dat ik de gehele magicscene in Groningen een warm hart toedraag dus ik vraag me echt af waarom je je steeds zo aangevallen voelt als ik iets over Legacy zeg. Volgens mij heb ik al meerdere keren aan je aangegeven dat ik de beslissingen die genomen zijn begrijp. Ik vind het gewoon jammer dat het zo is gegaan voor legacy maar dat heeft niets met jou of je inzet te maken.

Maar laat ik nogmaals benadrukken jouw inzet en die van de andere organisatoren heel erg waardeer. Ik zou zeker niet de organisatie ervan beschuldigen dat deze magic in Groningen, of dit nu Legacy is of een ander formaat, in de weg staat.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 15:51

Zijn er mensen die sealed deck leuk vinden? Dat organiseren we nooit, omdat draft populairder is onder de toernooi crackheads. Misschien dat een formaat dat meer op de prerelease lijkt ook wordt gewaardeerd door een breder publiek? Geen idee hoor, gewoon een balletje opgooien Smile

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 15:55

Ik denk dat de Purperen Draak gewoon wat experimenten moet uitvoeren om te kijken wat werkt en wat niet.

Ik dacht zelf altijd dat ik sealed leuker vond dan draft maar daar kom ik enigzins van terug. Ik moet wel zeggen dat de financiele situatie tegenwoordig meespeelt. Ik kan er niet meer van genieten dat €27,50 uitgeef aan een pool waar ik uiteindelijk geen potten mee kan breken. (ik kan me de laatste ker dat ik een goede pool opende niet meer herinneren. Met draft heb je je keuzes meer in de hand en is daarnaast gewoon goedkoper.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 16:01

Sealed kan goedkoper natuurlijk. Maar de prijs is vastgezet door PS games voor de pre-release zover ik weet.

Ik denk dat de purperen draak het voor 18 euro (inc. prijssupport) zou kunnen aanbieden. Is het dan interessanter?
Terug naar boven Go down
Onno
Topper
Topper

Aantal berichten : 663
Leeftijd : 24
Registration date : 23-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 16:04

Magno schreef:

Mee eens. Ik ben zowel een toernooispeler als casualspeler. Ik speel graag legacy en drafts, maar wel voor de lol en doorgaands niet om te winnen. Casual doe ik zeker voor de lol, vooral omdat je niet zo veel geld hoeft uit te geven, je allemaal leuke combo's en dingen kunt spelen die op toernooien te slecht/traag zijn of niet mogen.

Magno schreef:

Over het uitgeven:
Mijn ervaring met casual spelers is dat ze bijna nooit losse kaarten online kopen. Ze kopen liever losse boosters, dozen, intro packs e.d. om op die manier een collectie te bouwen (En ruilen onderling natuurlijk). 'Unfocused' decks met veel kaarten maar 1x in het deck zie je op de keukentafel ook veel meer. Elk potje is zodoende anders en op zich ook wel leuker af en toe. Casual spelers boeit het daarom niet om een Baneslayer Angel 4x te hebben, 1x in je deck is leuk genoeg en die kan je best wel eens 'perongeluk' uit een booster of doos halen.

Niet mee eens. Ik koop heel veel los online, of ik ruil het bij. Ik ben echt een casual speler die decks van te voren bedenkt en ze bijkoopt. Waar ik woon speelde ik eerst als enige magic, maar nu komt het een beetje op gang met wat mensen van hockey en wat vrienden die het gaan spelen. Die willen bepaalde goeie/handige kaarten ook wel graag 4x hebben voor hun deck. Iemand waarmee ik een paar keer ben gaan draften in Zwolle kocht daar ook gewone losse kaarten, om zn collectie compleet te maken. Veel casual spelers zijn ook wel een beetje verzamelaars. Casual spelers kopen over het algemeen minder vaak losse kaarten dan toernooispelers, maar niet nooit. Af en toe.

Dwarlorf schreef:

Maar om terug te komen op de situatie van de Purperen Draak, ik denk dat het voor hun het beste is om zich te richten op de gaten binnen magic in groningen die niet door de huidige organsiatie worden ingevuld.

Casual is daar een van maar ik zou zeker ook naar de andere mogelijkheden (Legacy) bekijken die niet hoog op de agenda van de huidige organisatie staan. Ik zou zowieso alle mogelijkheden op zn minst uitproberen, blijkt het niet aan te slaan dan kan er altijd mee gestopt worden. Niet geschoten is altijd mis.

Ik blijf erbij dat voor de Purperen Draak het niet veel uitmaakt of er casual wordt gespeeld of non-casual voor wat betreft de inkomsten.
Ben ik helemaal met je eens. Inderdaad, je kunt het altijd proberen. Casual spelers kopen over het algemeen wel meer boosters dan echte toernooispelers, die kopen naar mijn mening voor dure decks de kaarten los omdat de kans dat je ze uit een booster trekt heel klein is. Bovendien kunnen casual spelers (ik in ieder geval wel) heel veel met alle kaarten die er in een booster zitten. Heel veel commons en uncommons zijn onbruikbaar in constructed, maar je kunt ze altijd ergens voor gebruiken in casual. Ik merkte ook vaak bij eerdere legacy toernooien dat veel mensen die dan een booster winnen, waar qua rares niks boeiend in zit, deze booster laten liggen na afloop en gewoon naar huis gaan. Dat was dan weer mooi voor mij, want ik kan met bijna alle commons/uncommons wel wat Smile

@Hennink schreef:

Uitgaven van één toernooispeler > uitgaven van één casual speler.
Aantal casualspelers >> aantal toernooispelers.

Klopt. Maar zoals ik hierboven al zei denk ik dat casual spelers meer geld uitgeven aan boosters dan aan losse kaarten, terwijl het voor toernooispelers andersom is. Gunstig dus voor de Purperen Draak.

Dwarlorf schreef:

En daarnaast vraag ik me af of je mijn argumenten voor de situatie Purperen Draak wel hebt gelezen. Als het schrappen van kosten meer prijssupport biedt kan dat meer spelers aantrekken. Ik zeg niet DAT het gebeurt maar zoals gezegd als je er niets mee doet dan zal de Legacy scene nooit groeien.
Ook met je eens. Meer prijssupport kan er wel eens voor zorgen dat mensen denken: "He, ik doe gewoon een keertje mee". Je hebt vrijwel niks te verliezen, een hoop lol en als je het goed doet krijg je ook nog leuke prijzen.
Legacy mag dan moeilijk zijn om in te stappen, meer prijzen kunnen een motivatie voor mensen zijn om eens te testen of het leuk is.

@Hennink schreef:
Zijn er mensen die sealed deck leuk vinden? Dat organiseren we nooit, omdat draft populairder is onder de toernooi crackheads. Misschien dat een formaat dat meer op de prerelease lijkt ook wordt gewaardeerd door een breder publiek? Geen idee hoor, gewoon een balletje opgooien Smile

Lijkt mij wel leuk, ik speel graag drafts en sealed lijkt me ook leuk. Ook een welkome afwisseling.

My 2 cents Very Happy

"They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise."

—Samuel Taylor Coleridge,
"The Rime of the Ancient Mariner"
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 16:26

Magno schreef:
Sealed kan goedkoper natuurlijk. Maar de prijs is vastgezet door PS games voor de pre-release zover ik weet.

Ik denk dat de purperen draak het voor 18 euro (inc. prijssupport) zou kunnen aanbieden. Is het dan interessanter?

Mag dat dan ook sanctioned? Anyway, voor 18 euro wil ik er in ieder geval nog over nadenken maar mijn situatie laat het weer niet echt toe. Aan de andere kant, ik ben net de overheid, er is altijd wel ergens een potje met geld beschikbaar. Smile
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   do nov 11 2010, 16:52

Niels, we praten vanavond wel ff.. ik ben het met een groot aantal van je argumenten niet eens, maar dat wordt teveel proza voor het forum..

greetzz
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Magic in groningen, waar?   

Terug naar boven Go down

Magic in groningen, waar?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Magic in groningen, waar?
» De toekomst van Peasant Magic in Groningen
» Het grote "Ik vind dit over magic in Groningen' topic
» Toernooiagenda 2017
» Magic Groningen Website

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: