MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre Pannekoek wint beide prereleases!! **Gefeliciteerd!!!**
Niels wint de dondermodern van 21 juli **Gefeliciteerd!**
Jorian en Douwe winnen de 2HG prerelease van 9 juli! **Gefeliciteerd**
Jasper Boelens wint de donderdraft van 6 juli! **Gefeliciteerd**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Andre Pannekoek wint beide releasedrafts van 15 juli! **Gefeliciteerd**

Deel | 

"Extended Lager der A" door Lennart Lindeman

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: "Extended Lager der A" door Lennart Lindeman   wo aug 23 2006, 19:52

Extended in het lage der aa

Hmmm, PT houston achter de rug, erachter gekomen dat mijn rock variant in mijn voorgaande artikel best wel hard suckte en dat hermit druid heel goed is. Verder wel aardig ingeschat, het cognivore deck had ik al in gedachten maar mijn idee was dat turbo land consistenter zou zijn met battlefield scrounger

Goed, op naar het lage der Aa

Ik kom aan in een rustige oude drogisterij, en ga op zoek naar de shit die ik nog nodig heb, om een lang verhaal kort te maken heb ik douwe rijk gemaakt en geen force spikes kunnen vinden, ik speelde cogni oath met als idee dat ik in extended ALTIJD oath speel en het deck erg goed ken, dit was kennelijk de beste oath versie

Ik miste mana leaks en force spikes, mijn decklist is te vinden op de lagederaa site.

Ronde 1
Bram de Bruin
The Rock

Ok, op papier geen moeilijke match-up maar erg veraderlijk als hij beurt 1 elvish lyrist legt en vervolgens grote monsters spuwt die ik niet kan counteren omdat ik GEEN countermagic oppak.

Game 2 resolve ik oath of druids, maar moet te vaak oathen om weaver control te houden en draai door mijn deck heen omdat ik nooit living wish pak om kill methodes op te halen

0-1

Ronde 2
Job Huttinga
G/R slate

Ik weet dat zijn deck om beesten draait en dat mijn deck daar te allen tijde van wint, de match is dan ook vrij oninteressant, in game 1 is mijn cognivore iets van 25/25 en in game 2 moet ik hem hardcasten omdat hij beesten weigert te leggen, dikke pret, hij heeft er daadwerkelijk geen idee van dat hij zonder beesten geen win-conditie heeft.

Ronde 3
Douwe van Noordenburg
Angry ghoul

Mmmkay, dit wordt lastiger, douwe is met recht een van de beste constructed spelers van het noorden, zo niet de beste (ik denk dat de mensen die hem bijhouden qua niveau op 1 hand te tellen zijn)

maargoed, hij speelt het hype deck van de PT angry ghoul, een korte introductie van het deck: het legt beurt 1 hermit druid en dan beurt 2 een hele grote sutured ghoul die haste heeft en alles op zijn pad kapot trampled. Nou ja, als het deck loopt. Zo niet dan heeft het een backup plan dat beurt 1/2 verdant forces kan spuwen, ook niet verkeerd.

In game 1 dropt hij beurt 2 verdant force en slaat mij snel into none-existence.

Game 2 is leuker (die won ik namelijk) maar ook omdat het niet in 5 beurten over was, ik SB aether bursts in om vroege beesten af te stoppen en mijn main deck zit vol countermagic en krosan reclamation die laatste wint het spelletje voor me in response op zijn exhume (dat ding overleeft door zijn flashback zelfs een duress, da's best wel veel goeds voor 1G) Ik sla hem neer met treetop villages (dit leid ik af uit de levens-score op mijn blaadje, die gaat van 20 naar 19 naar 15 naar 12 naar 9 naar 5 naar 2.)

Game 3 heeft hij in principe wel een redelijke draw maar wint niet omdat ik na zijn assault van cabal therapy addle en duress nog een aether burst en een counterspell over heb om zijn truukje tegen te houden, en hij draait door zijn deck.

2-1

ronde 4
Allerd v/d Made
Oath mirror

1 verschil, hij speelt geen zwart, en heeft dus geen deeds. Maargoed waar ik deeds heb om zijn treetop af te stoppen heeft hij wastelands, en de oaths werken niet echt, het zal vooral om de card draw gaan en wie als eerste stopt met land leggen en dus accumulated knowledge moet gaan spelen om in het spel te blijven. Hij cycled al snel in het spel 2 knowledges weg voor 1 en daarna 2 kaarten, iets wat ik niet erg begrijp omdat zijn deck nou niet echt vast liep of mana screwde ofzo, hierdoor werden mijn knowledges veel beter dan die van hem, ik trek 3 en daarna 4 kaarten en laad mijn hand met counters. Het probleem is echter dat ik ondertussen wel inelkaar gerost wordt door zijn village, ik intuition voor 3 deeds, pak er 1 en schud er 2 terug met krosan reclamation, (da's een 5 mana tutor, best slecht!) en leg de deed om de treetop af te stoppen, ik sta inmiddels op 5. (mede door pijnland)

Hij activeert zijn treetop om mij mijn deed op te laten blazen en legt een nieuwe, ik living wish en mis nu de dust bowl die ik 's ochtends niet kon vinden. Ik wish voor een spike weaver en leg die, daarmee hem wat schade doen en ook met een eigen treetop en hij staat al aardig laag als ik mijn cognivore hardcast, die wordt gecountert, en ik leg er de beurt daarna nog 1, de counterwar verliest hij omdat hij minder kaarten heeft gepakt tijdens het spel en dat apparaat is iets van 34/34 ofzo, hij legt die van hem maar staat zelf ook nog maar op 5, ik heb inmiddels mijn weaver ook alweer opnieuw teruggeschud en gelegd en kan hem hoe hij ook blokt dood maken, we zitten inmiddels ook in de extra beurten

3-1

Ronde 5
Jarno Dongstra
Aggro enchantress

Heb je enig idee hoe goed deeds zijn tegen zijn deck??? Zonder deeds is dit echt niet te winnen, met deeds win je heel makkelijk van het deck. Hij trekt game 1 niet geweldig (niet geweldig? Ronduit slecht!) en voor game 2 heb ik ook nog spike weavers en aether bursts, gewonnen

4-1

ronde 6
Klaas-Jan sikkema
Oath mirror

ID, we hadden beide geen zin meer in een ellenlange match op het einde van de dag en we eindigen 2de en 3de, ik 2de (mise)

4-1-1 eindscore, niet slecht, als ik nou ronde 1 eens gewonnen had dan..

ach ja, als bush nou geen baviaan was dan.... sommige dingen zijn gewoon niet anders.

YAYS
Douwe van Noordenburg: hoe kun je altijd zo vrolijk zijn???

Vladimir van Hanswijck: zie douwe

Malcolm Atsar en Jeroen Meijering, voor het organiseren van het toernooi.

David Hof: omdat hij 10+ fouten maakte in een potje tegen mij in het draften na de tijd (en nog 2-1 van me winnen ook!)

BOO'S
Stefan Kleywegt: om half elf je nest uit komen en niet de spirit hebben om nog op tijd op locatie te zijn..

Mensen die tijdens potjes met je gaan praten als toeschouwer (ik noem geen namen..)

Bart van zuuk: omdat het gewoon een gore naaibak is.

Ik: omdat ik groen wit draftte en geen zwarte removal pakte tijdens de draft

En mensen denk erom:

''Gothic is just a way for ugly people to look interesting''

-Lennart Lindeman
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com

"Extended Lager der A" door Lennart Lindeman
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Artikel] "Mindtricks" door Lennart Lindeman
» "Piccadilly" door Rene Wiersma
» "PTQ Zwolle" door Jasper Boelens
» [Artikel] Story : "Search for Thelion"
» Het grote "Ik vind dit over magic in Groningen' topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Algemene toernooi informatie-
Ga naar: