MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jeroen wint de donderdraft van 6 december! **Gefeliciteerd!!!**
Donald wint het moderntoernooi van 29 november! **Gefeliciteerd**
André wint het Open Gronings Kampioenschap 2018! **Gefeliciteerd**
Christiaan wint de donderdraft van 8 november! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de PPTQ van 28 oktober! **Gefeliciteerd!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 118
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 10:02

Dames en heren,

Dit prachtige forum bestaat alweer drie jaar! Met meer dan 200 leden (ongever 15% actief :-) en vele duizenden posts mag gerust gesproken worden van een succes.

Deze contest heeft een leuke prijs; namelijk gratis deelname aan de prerelease Zendikar te Groningen van 27 september a.s. Scheelt toch mooi € 27,50!! Iedereen kan meedoen aan deze contest.

Opdracht:
Verzin een spotremoval kaart. Wat is spotremoval? Terror, Fissure of Path to exile zijn goede voorbeelden van spotremoval. Moet het dan een instant of sorcery zijn? Nee, dat hoeft niet. Er zijn ook voorbeelden van creatures en artifacts te verzinnen die als spotremoval fungeren. (bijv. Nekrataal)

Artwork dien je zelf te zoeken.

Citeria
Power, wording, flavor, originaliteit, artwork.

Voor het maken van magickaarten kun je het makkelijkst gebruik maken van de seteditor http://magicseteditor.sourceforge.net/

Succes iedereen.

Laatst aangepast door Jasper op do aug 06 2009, 11:53; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://magicgroningen.editboard.com
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5883
Leeftijd : 37
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 10:19

Vet Jasper, gave contest!

Team Moosebite

Aantal berichten : 3094
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 10:21

NICE!!!

***Pauper to the People***
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3671
Leeftijd : 34
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 10:54

leuk! Wat is de deadline?
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 11:51

Ik zou niet iets na 27 september inleveren..

Deadline is 6 september..
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1274
Leeftijd : 41
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 12:26

Interessante en leuke contest.
Mijn entry:

Lijkt me duidelijk waarom ie datgene doet wat ie doet.
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 12:41

Zie hier... De wereldkampioen Paalzitten

Om de art in zijn totaliteit te pakken heb ik er een fullart van gemaakt. Er zit, net als bij STP en PtE een nadeel aan, en dat is het nonflying gedeelte. Aangezien je voor de rest wel een bult kun exilen heb ik de manakost ook met 1 opgeschroeft.

Hij is trouwens uncommon, de vorm van de kaart gaf me niet de mogelijkheid om een rarity toe te voegen.

Ik ben alleen nog niet te spreken over de naam... iemand ideeën?

Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2045
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 13:19

[EDIT] Removed [/EDIT]

Laatst aangepast door Bart op vr aug 07 2009, 17:45; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Kaart voldeed niet aan de opdracht.)
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 13:46

als het de skeleton prince is... is ie dan zelf geen skeleton? volgens mij is undead niet echt een creaturetype, goed het is aan je eigen fantasie, maar logischerwijs zou ik verwachten dat het minstens een skeleton zou zijn.

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 14:03

Ik zou je kaart aanpassen Bart. Hij voldoet niet echt aan de citeria van spotremoval. Het moet een eenmalig effect zijn dat een beestje sloopt. Kenmerk van spotremoval is, dat het een eenmalig effect is.

greetzz
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 14:23

Thanks for the tip. Ik was al een beetje bang voor zoiets. Ik zal de kaart wel even grondig wijzigen Smile

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 15:27

Citaat :
{-Insert name here-} witte mana
{-Insert picture here-}
Instant Uncommon

Exile target creature if that permanent shares a creature type with the most common creature types among all permanents or a creature type tied for most common.

Naam en plaatje komen later wel. Even het idee in ieder geval kapen Smile
Uncommon en 1 mana omdat Path to Exile bewijst dat dat ook kan tegenwoordig Smile
Pureekonijn
Beginner
Beginner

Aantal berichten : 93
Registration date : 03-12-06

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 21:05

Ik moet toch nog maar eens meedoen.
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 21:50

die laatste wording zou ik anders doen... ik zou het maken: 'for each land you sacrificed, destroy target creature etc...'

Of is er een betere, heb het idee dat de mijne ook niet geheel klopt

kroelai
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 27
Registration date : 06-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   do aug 06 2009, 22:47

Laatst aangepast door kroelai op zo aug 09 2009, 02:21; in totaal 1 keer bewerkt
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 00:08

volgens mij is een speler forceren tot het saccen van een creature naar zijn keuze geen spot removal.

Guus
Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten : 660
Leeftijd : 29
Registration date : 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 00:38

Ik vraag me alleen af of deze kaart niet 1 colourless meer moet kosten, in verband dat dit het hele shroud effect opheft. maar als je het 1 meer laat kosten is Vindicate zoveel beter zijn.

Ook kan ik niet vinden of er nog iets voor name a card moet (bijv. when you succesfully cast... of when ~ enters the battlefield)

Edit:
@Arne schreef:
volgens mij is een speler forceren tot het saccen van een creature naar zijn keuze geen spot removal.

Telt dit ook voor mij? Er is geen sprake van target, maar hij destroyed wel een target card.
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 08:46

Dit is wel spot removal, omdat jij zelf beslist wat je sloopt. Overigens wel smerig om om Shroud heen te spelen Razz

Die Mirror vind ik overigens wel erg bruut (hoewel idd geen spot removal).. Dwingt me nog even extra mijn best te gaan doen Smile

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 10:56

@Guus schreef:

Ik vraag me alleen af of deze kaart niet 1 colourless meer moet kosten, in verband dat dit het hele shroud effect opheft. maar als je het 1 meer laat kosten is Vindicate zoveel beter zijn.
Ugh... Twee mana om een willekeurig permanent te removen? Dit is zooooooooveel beter dan Vindicate, zelfs met 1 colorless meer zie ik niet waarom Vindicate dan ineens zoveel beter zou zijn. Dat geldt alleen als je tegenstander twee identieke permanents heeft liggen waarvan er één geenchant is of counters heeft.

Toevallig speelt hij ook nog om Indestructible heen... Succes met het Vindicaten van die Darksteel Colossus!

Kortom, gaaf idee. Alsjeblieft niet op 2 mana.

Brobbe

Aantal berichten : 3671
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 11:39

noujaa, hij sloopt geen landjes en enchantments, wat soms errug handig is bij vindicate.
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 11:59

Vallum schreef:
noujaa, hij sloopt geen landjes en enchantments, wat soms errug handig is bij vindicate.
Oeps, daar had ik even over heen gelezen. Alleen creatures en artifacts? Waarom is dat een zwart-witte kaart, en niet een zwart-rode of zwart-groene?

Ik had meer dan 1000 posts

Aantal berichten : 660
Leeftijd : 29
Registration date : 10-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 12:10

@Hennink schreef:
Vallum schreef:
Oeps, daar had ik even over heen gelezen. Alleen creatures en artifacts? Waarom is dat een zwart-witte kaart, en niet een zwart-rode of zwart-groene?

Over de colourpie vroeg ik me idd ook nog af wat het zou moeten zijn. als ik kijk naar putrefy, die kost ook 3, maar ziet niet echt spel.

Weet iemand nou wel of de wording klopt? Razz
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 36
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 12:39

Hierbij mijn inzending:

Update: Rarity veranderd van Uncommon naar Rare

Laatst aangepast door darafayen op zo aug 23 2009, 23:28; in totaal 3 keer bewerkt
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 12:41

@darafayen schreef:
Maar natuurlijk Michiel, goed opgemerkt!

De wording werkt volgens mij.

Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 12:45

michiel zegt niet veel, maar als ie wat zegt, dan slaat ie de spijker op zijn kop!

Wat een spreker!

darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 12:45

zeikerds, ik was aan het klooien met het uploaden van mijn inzending

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 07 2009, 13:18

@darafayen schreef:
zeikerds, ik was aan het klooien met het uploaden van mijn inzending
Lol Smile

Hmm... Ik moet nog even nadenken over een originele inzending...

Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   za aug 08 2009, 17:54

Bij deze mijn echte poging die wel degelijk spot removal is Smile

Laatst aangepast door Bart op za sep 05 2009, 17:17; in totaal 4 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Kaart veranderd)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   za aug 08 2009, 18:23

Die moet echt BU wil je er een kans mee maken
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   za aug 08 2009, 18:34

BU als in zwarte mana blauwe mana ?

Ik snap dat je naar blauwe mana neigt vanwege het opzoeken van copys, maar zwart is wel de kleur van opstaan uit het graf e.d. en dat is een beetje wat gebeurt. Het beest sterft en er staan (kopieen) van op uit het graf aan jouw zijde Smile

En (voor mij) belangrijker: blauw past niet bij de art Rolling Eyes

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   za aug 08 2009, 18:49

Niet mee eens. De 2e regel is een typisch blauwe ability. Als er letterlijk iets uit de grafbak komt is het een typisch zwarte ability.

Maar goed, als je niet wilt winnen.............. Razz
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   za aug 08 2009, 19:50

@Bart schreef:
BU als in zwarte mana blauwe mana ?

Ik snap dat je naar blauwe mana neigt vanwege het opzoeken van copys, maar zwart is wel de kleur van opstaan uit het graf e.d. en dat is een beetje wat gebeurt. Het beest sterft en er staan (kopieen) van op uit het graf aan jouw zijde Smile

En (voor mij) belangrijker: blauw past niet bij de art Rolling Eyes
Ben het eens met Niels, bovendien zou ik de naam aanpassen Wink

Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   za aug 08 2009, 20:08

Heb er nog even over nagedacht en Niels, je had gelijk jongen Razz Ik zal hem binnenkort aanpassen Smile

kroelai
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   zo aug 09 2009, 02:22

3 woorden toegevoegd 8)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   zo aug 09 2009, 12:07

@Bart schreef:
Heb er nog even over nagedacht en Niels, je had gelijk jongen Razz Ik zal hem binnenkort aanpassen Smile

Dat ziet er al een stuk beter uit. Volgens mij is ie trouwens wel veel te goed. Ik zou denk ik die 2 colorless ook een kleur geven
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   zo aug 09 2009, 12:12

Hij is inderdaad erg goed Twisted Evil

Ik mol jouw Tarmogoyf en krijg er zelf 3 in best case Smile

kroelai
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   zo aug 09 2009, 12:33

In draften kan je kaarten vaker dan 4 keer spelen, en dan speelt iemand deze
Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   zo aug 09 2009, 12:51

Ja, oke, en tegen een Relentless Rats.deck is hij natuurlijk nog beter..

Er zijn wel meer bombs van 5 mana en mocht hij (hypothetisch gesproken) veel constructed play vinden, dan zullen mensen hun deck evt hierop aanpassen Smile

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   zo aug 09 2009, 13:06

Dus elke speler met een deck dat geen control rol op zich kan nemen moet maar een Highlander versie in elkaar draaien?
Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   zo aug 09 2009, 20:18

Dit wordt mijn inzending (render komt later).

Ascendance 1W
Instant (R)

Target nonland permanent becomes legendary. (This effect doesn't end at end of turn.)
Draw a card.

Subtiele spot removal in mirror matches?

Dit werkt dus niet... Ik ga broeden op iets anders...

Laatst aangepast door Hennink op ma aug 10 2009, 09:04; in totaal 1 keer bewerkt
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   ma aug 10 2009, 01:27

ik weet t niet... hoe werkt dat dan?

ik bedoel; je hebt een goyf vs. goyf stalemate en je speelt deze op je tegenstander zijn goyf??? gaat jouw beest dan ook dood door de gelijke naam regel of niet omdat ie niet legendary is??? leg es uit,...

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   ma aug 10 2009, 09:04

@Arne schreef:
ik weet t niet... hoe werkt dat dan?

ik bedoel; je hebt een goyf vs. goyf stalemate en je speelt deze op je tegenstander zijn goyf??? gaat jouw beest dan ook dood door de gelijke naam regel of niet omdat ie niet legendary is??? leg es uit,...
Fuck, ik moet een nieuwe kaart gaan bedenken...

Citaat :
704.5k If two or more legendary permanents with the same name are on the battlefield, all are put into their owners' graveyards. This is called the "legend rule." If only one of those permanents is legendary, this rule doesn't apply.

Nou ja, in elk geval bedankt voor de vraag, daardoor ben ik de comprehensive rules even gaan doorspitten. Weet ik in elk geval ook hoe het werkt!

Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   ma aug 10 2009, 09:09

Ter opheldering de bijbehorende regel Smile

420.5e If two or more permanents with the same name have the supertype legendary, all are put into their owners' graveyards. This is called the "legend rule." If only one of those permanents is legendary, this rule doesn't apply.

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   ma aug 10 2009, 09:24

@Bart schreef:
Ter opheldering de bijbehorende regel Smile
scratch Heb jij een oude versie op je harde schijf staan, ik heb namelijk dezelfde regel gequote, maar op dit moment is dat 704.5k.

Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   ma aug 10 2009, 09:25

Was de eerste hit bij Google. Zal dus wel een oudere versie zijn. Regel is verder wel gelijk vermoed ik.

Hennink
Honey Bunny

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   ma aug 10 2009, 09:27

Lol Smile

Ik zou de kaart trouwens kunnen reworden zodat hij wel werkt. En dan zou ik deze "veelgespeelde" [/sarcastic] kaart hebben gemaakt. On the plus side, ik had de mana cost wel goed!

Grumbl... tot zover mijn gevoel van originaliteit.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   ma aug 10 2009, 10:08

Ik vond jouw benaming wel leuker Hennink Wink
darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 14 2009, 12:57

@Bart schreef:
Bij deze mijn echte poging die wel degelijk spot removal is Smile

Ik speel mijn Demigod of Revenge.
Tegenstander: Ik speel Mind Control op Demigod of Revenge
Ik speel deze kaart en zoek 3 andere plus die uit de grafbak en val aan Smile

Bart
Lelijk Konijn

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 14 2009, 13:38

Ik snap je punt geloof ik niet helemaal..

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   vr aug 14 2009, 13:41

Jij speel Mind Control op mijn Demigod of Revenge.

Och, dan speel ik jouw spot removal toch op nu jouw Demigod.
Dan zou ik gelijk mijn 3 kopien op uit mijn library en leg ze in het spel

=
overpowered
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september   

Contest 3 jarig bestaan Magic Groningen t/m 6 september
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Contests en creatief met Magic-
Ga naar: