MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Wim Schepel en John Hamminga winnen de prereleases Ixalan! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Pieter Bruins wint de donderconstructed van 29 september! **Gefeliciteerd**
Gijsbert wint de donderconstructed Modern van 5 oktober! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Revised sealed deck?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Rob
Brobbe

Aantal berichten : 3514
Leeftijd : 33
Registration date : 01-11-08

BerichtOnderwerp: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 13:12

Ik weet niet helemaal waar ik dit moet plaatsen, dus ik gooi het maar in onzin.

Ik zag op marktplaats 3 sealed boosterboxen revised staan, 400,- per stuk. Nu ben ik persoonlijk fan van oude sets, en revised is natuurlijk al helemaal gaaf.

Ik dacht, er zitten 36 boosters in 1 box, daar kan je dus best een sealed deck toernooitje voor 6 man mee houden. dan kost het opgeveer 70,- (incl verzenden, excl prizesupport) pp. Daar ben ik opzich wel voor te porren, en ik vroeg me af, wie is dat nog meer?

Probleem is alleen, ik ben arme student, en heb geen geld om een hele box te kopen.

http://hobby.marktplaats.nl/verzamelkaartspellen-magic-the-gathering/261233430-te-koop-aangeboden-magic-revised-booster-box-factory-sealed.html
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 13:23

Dar moet ik ff over nadenken.

Weet iemand hoeveel Duals er gemiddeld in een box zitten?
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 13:29

121 rares totaal, 10 duals, 36 boosters, dus in 1 op de 12 zit een dual, dus gemiddeld 3 per doos?

Maar vergeet niet wog, sol ring, wof, hyppie, fastbond, bop, noem maar op!
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 13:35

Waarom sealed deck eigenlijk?

Als je draft doet dan heb je 8 spelers:
Iederen €50,-
3 x 8 = 24 boosters

Houd je 12 over voor prijzenpot (4/2/1/1/1/1/1/1)

Zo heb je voor iedereen minimaal 1 boosters. En de winnaar 4 (+ de kaarten die je houd).

maar een ideetje Smile
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 13:39

ja daar had ik niet eens aan gedacht eigenlijk. Ben persoonlijk wel meer fan van sealed deck.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 13:42

Vallum schreef:
ja daar had ik niet eens aan gedacht eigenlijk. Ben persoonlijk wel meer fan van sealed deck.
Ik ook hoor, maar gaf het gewoon als voorbeeld aan, dat je alle opties open kunt houden Smile

Zijn de kosten PP namelijk lager
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 13:49

Met deze prijsverdeling (4-2-111111)heb ik iig geen interesse, tevens ben ik voor het verdelen van de "rares"
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 14:00

Maar dan doe ik weer niet mee. (als de rares verdeeld worden). Ik ga niet 50 euro uitgeven om dan een Jaemdae Tome te winnen.

Een top 3 prijsverdeling oid heb ik verder geen moeite mee.

Ik doe trouwens liever Sealed Deck

Laatst aangepast door Callahan op vr 26 jun - 14:05; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 14:02

Callahan schreef:
Maar dan doe ik weer niet mee.
Idem =]
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 14:13

Ik vind het jammer, jullie zeggen nu namelijk al dat je een dual gaat firstpicken als die dr in zit. Wel jammer, dat noem ik niet draften.

De winnaar hoort wel wat meer dan 4 boosters te krijgen
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 14:20

je kan ook 5/3/2/2 doen. Dan heeft de winnaar een degelijke prijs, en degene die alleen maar de dure kaarten (dual) pickt, en daardoor misschien verliest, alleen maar een dual voor 50 euro.

Dit probleem heb je bij sealed natuurlijk niet, al heb je dan een minder interessante prizesupport. Maar wel gewoon 6 boosters revised pp voor iets meer dan een 10tje per stuk. Wat natuurlijk ook aantrekkelijk is.

Maar goed dit topic was meer bedoeld om de interesse te peilen voor sealed (en evt draft natuurlijk).

EDIT: bedoel je met rares verdelen dat wat we in de walrus doen? dus alles op de tafel en winnaar kiest eerst etc. In dat geval kan je gewoon alle boosters gebruiken om te spelen, dus met 12 man. dan kost het "maar" 35,- pp.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 14:26

Vallum schreef:
je kan ook 5/3/2/2 doen. Dan heeft de winnaar een degelijke prijs, en degene die alleen maar de dure kaarten (dual) pickt, en daardoor misschien verliest, alleen maar een dual voor 50 euro.

Dit probleem heb je bij sealed natuurlijk niet, al heb je dan een minder interessante prizesupport. Maar wel gewoon 6 boosters revised pp voor iets meer dan een 10tje per stuk. Wat natuurlijk ook aantrekkelijk is.

Maar goed dit topic was meer bedoeld om de interesse te peilen voor sealed (en evt draft natuurlijk).

EDIT: bedoel je met rares verdelen dat wat we in de walrus doen? dus alles op de tafel en winnaar kiest eerst etc. In dat geval kan je gewoon alle boosters gebruiken om te spelen, dus met 12 man. dan kost het "maar" 35,- pp.

Nee, ik bedoel 8 mans draft, de rest vd boosters in de prijzenpot, dan de rares etc verdelen.

Zo hebben de nr 1,2,3 hun geld er uit, wat ook terecht is, zij hebben tenslotte het beste gedraft/gespeeld
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 14:30

Mr Pancake schreef:
Vallum schreef:

Nee, ik bedoel 8 mans draft, de rest vd boosters in de prijzenpot, dan de rares etc verdelen.

Zo hebben de nr 1,2,3 hun geld er uit, wat ook terecht is, zij hebben tenslotte het beste gedraft/gespeeld
Maar je maakt het niet aantrekkelijker voor de mindere goden. Ik kan me voorstellen dat je idd niet voor een Jayemdae Tome wilt draften als je 50 euro uitgeeft.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 14:38

Iedere PTQ die ik speel kost me ook zo 50euro (reis ed) en daar is de kans op winst ook niet groot.Daar klaag ik ook niet over.

Ik zal eea ophelderen:

Als het je gaat om kiet spelen/winst maken, ga dan iets anders doen, zo werkt het niet.

Ik wordt nooit echt vrolijk van mensen die 8 rares hebben , er trots op zijn en dan 0-3 gaan en dan gaan klagen.

Iemand die 2 duals draft en knoeterhard laatste wordt en degene die 1e wordt krijgt de tome is ook niet eerlijk lijkt me?

Zomaar een paar voorbeelden
Terug naar boven Go down
Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2034
Leeftijd : 32
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 15:11

Ik heb geen interesse om mee te doen, maar ik denk om genoemde redenen dat jullie beter kunnen gaan Sealed spelen dan draften. Als iedereen dan gewoon zijn eigen kaarten houdt en de topX boosters wint, heb je een mooie verdeling van kans op kietspelen + spelen voor de winst.
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5782
Leeftijd : 36
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 15:17

Mr Pancake schreef:
Iedere PTQ die ik speel kost me ook zo 50euro (reis ed) en daar is de kans op winst ook niet groot.Daar klaag ik ook niet over.

Ik zal eea ophelderen:

Als het je gaat om kiet spelen/winst maken, ga dan iets anders doen, zo werkt het niet.

Ik wordt nooit echt vrolijk van mensen die 8 rares hebben , er trots op zijn en dan 0-3 gaan en dan gaan klagen.

Iemand die 2 duals draft en knoeterhard laatste wordt en degene die 1e wordt krijgt de tome is ook niet eerlijk lijkt me?

Zomaar een paar voorbeelden
Allemaal relevante argumenten. Vanuit het oogpunt van een ervaren drafter.

Een onervaren drafter zal aanvoeren dat de winnaar de price support boosters krijgt en ook de dure kaarten had kunnen draften en... Nou ja, je begrijpt me wel.

Als je nieuwe spelers wilt betrekken bij een draft, ze er echt voor wilt interesseren, dan moeten ze er ook iets aan over houden. Aangezien het meer dan drie drafts kost om een beetje goed te worden zal de gemiddelde nieuwkomer het alweer gezien hebben als ze de eerste drie keer met een Jayemdae Tome naar huis zijn gegaan terwijl de mensen die het kunnen de goede rares en de prijsboosters opscoopen aan het eind. Dat werkt best demotiverend.

Uiteraard ben ik puur advocaat van de duivel aan het spelen. Er moet voor de ervaren spelers ook een reden zijn om te spelen.

Edit: Persoonlijk vind ik 50 euro teveel voor een potje magic. Ik doe dus niet mee.

Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 15:22

Je hebt helemaal gelijk Hennink (au), maar wanneer je gaat sealden met 8 man is er geen prijssupport qua boosters meer over.

Wat men nu doet is klagen dat men de (geraredrafte) kaarten niet mag houden.

Ik kan je zeggen dat met een coreset draften je niet zo heel goed hoeft te zijn, een serra angel is vaak al game Very Happy
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 15:30

Mr Pancake schreef:
Je hebt helemaal gelijk Hennink (au), maar wanneer je gaat sealden met 8 man is er geen prijssupport qua boosters meer over.

Wat men nu doet is klagen dat men de (geraredrafte) kaarten niet mag houden.

Ik kan je zeggen dat met een coreset draften je niet zo heel goed hoeft te zijn, een serra angel is vaak al game Very Happy
Oke, je hebt gelijk...

Als je gaat draften, dan moet je:
Rares houden
5-3-2-2 verdeling

Dan heb je ervaren en niet ervaren drafters allemaal (redelijk) blij...

Sealed deck.. tja,,, dan moet je iedereen 5 boosters geven denk ik?
Dan houd jet met 6 man 6 boosters over...

Dan kan je 3-2-1 verdeling doen?

Anders ik niet weet... Wink
Terug naar boven Go down
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   vr 26 jun - 15:55

denk dat je wel 6 boosters pp moet geven met sealed, bij revised zaten er soms 3 basic land in een booster (of was dat alleen fbb revised?).

en dat er geen revised boosters als prijs zijn dan, maakt me persoonlijk niet uit. Ik vind het al tof genoeg om uberhaupt met een rev. sealed deck te spelen, en er kunnen dan wat bij betreft best prijsboosters van een nieuwe set zijn. Maar goed dat ben ik daar zullen de meningen ook verdeeld over zijn.
Terug naar boven Go down
Martijn
Spammer

Aantal berichten : 1701
Leeftijd : 37

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   zo 28 jun - 16:08

Revised is absoluut niet draftbaar
- er kan land op meerdere slots zitten, Rare, unc en op meerdere common slots, het is uberhaupt maar de vraag of je voldoende kaarten hebt aan het einde van de draft om een deck mee te makne
- kwaliteit van kaarten is matig, er zit een groot verschil tussen een topper (serra angel, sengir vampire, Mahamoti Djinn) er zit erg weinig removal in

Probeer voor de grap eens een triple revised draft via http://draft.bestiaire.org/draft.php, geen land op de slots maar de kaarten die je overhoudt na 3 boosters draften zijn om te janken.

Rare draften houd je altijd. Het mooie van raredraften(duals) bij revised is het de draft niet verneukt. Je pakt iig kaarten weg die een ander graag in zijn deck zou stoppen.

Voor de mensen die mee willen doen vanwege de duals. Denk ff na voor 6 of 7 tientjes kun je beter duals op marktplaats of ebay kopen.

Als er besloten wordt om te gaan sealden, dan doe ik mee.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   zo 28 jun - 16:50

Ik doe mee met sealed.. Ik kan sowieso een aantal promo foils bij de support doen

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Rob
Brobbe

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   zo 28 jun - 19:41

Oke er is meer interesse voor sealed dus, laten we het daar maar op houden voorlopig.
Tot nu toe dus:

1. Rob
2. Martijn L.
3. Jasper
4. Niels
5. Michiel
6.

Als Niels mee doet zijn er nog 2 mensen nodig. Mocht je mee willen doen, dan graag hier melden, ik weet niet of die boxen populair zijn en hoe lang ze nog beschikbaar zijn. Voor kosten zie eerste post, al is dat zonder prizesupport. Ik wil van mezelf ook nog wel wat doneren voor de prijzen, al heb ik niet al te veel "over" (althans niet zoveel interessants).

Laatst aangepast door Vallum op ma 29 jun - 9:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   ma 29 jun - 7:51

Ik ben ook geïnteresseerd

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Revised sealed deck?   ma 29 jun - 8:44

Ik wil wel meedoen met sealed. Wellicht kan er wat af van die doos.
Terug naar boven Go down

Revised sealed deck?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 21 Mei: Gratis Sealed Deck X610Z Toernooi
» GPT Madrid Sealed Deck 22-1-2012
» * VOL, nu met reservelijst * PPTQ Dublin 2017 - Sealed Deck Eternal Masters
» [DECK:] Eldrazi Green
» [DECK:] Peasant Reanimator

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum