MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Jasper Boelens wint de donderdraft van 22 juni **Gefeliciteerd**
Christiaan van Harten wint de modern fnm van 16 juni **Gefeliciteerd**
Ferrick van Dongen wint de donderdraft van 8 juni **Gefeliciteerd**
Jeroen Hillemans wint de dondermodern van 1 juni **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn
Jelmer Koopmans wint de donderdraft van 25 mei **Gefeliciteerd!**

Deel | 

A new wording enters the battlefield...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3035
Leeftijd : 30
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: A new wording enters the battlefield...   zo mei 31 2009, 21:25

Wizards moet zonodig weer wat veranderen en ditmaal moet 'is put into play' en 'put into play' eraan geloven

Dit wordt veranderd met 'put into the battlefield' en 'enters the battlefield'

een voorbeeld:
Golden Lotus
Legendary Land
Shroud
Golden Lotus enters the battlefield tapped.
When Golden Lotus enters the battlefield, sacrifice it unless you sacrifice three untapped lands.
, Sacrifice Golden Lotus: Add nine mana in any combination of colors to your mana pool.

link naar salvation:
http://mtgsalvation.com/magic-2010-m10-core-set-spoiler.html#3341

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Leeftijd : 35
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   ma jun 01 2009, 09:12

We hebben nog geen officiŰle Engelse wording gezien, dit is een vertaling uit het Frans. Het zou best "put onto the battlefield" kunnen worden, wat net iets beter klinkt.

Ik vind het een logische verandering. Bijna alle zones hebben een eigen naam (graveyard, hand, library), maar de zone die het meest gebruikt wordt niet. Dat is raar. Wat betreft de keuze voor battlefield, ik denk dat het niet heel veel beter wordt, ik kan zo geen ander woord bedenken wat beter klinkt.

Besides, toen de cardface veranderde, mythics geprint werden, sixth edition rules ingevoerd werden... wacht eens, wanneer zat de magic community niet en masse te zeiken als wizards weer zo nodig "ons" spel moet aanpassen? Wink

Gast

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   ma jun 01 2009, 12:01

Had het niet verwacht, maar we zullen er maar mee moeten leven Smile
Lekker veel errata veranderingen dan ook weer.

Overigens... als dit waar is, dan zal RFG -> Exiled ook wel waarheid zijn. Dat vind ik persoonlijk niet eens erg.
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   ma jun 01 2009, 12:32

oh verandert RFG naar exiled? dat vind ik wel goed klinken... maar ik weet t niet... ik vind en vond 'play' eigenlijk net zo best klinken als battlefield...

Ik ben ook niet aan t zeiken, maar zie de toegevoegde waarde niet echt. Bij de cardface was t duidelijk dat men nieuwere spelers wilde trekken met een geliktere look en de sixth edition was speltechnisch zoooveel beter... wat verbetert dit aan het spel? Flavorwise misschien?

Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   ma jun 01 2009, 12:44

Battlefield = In Play vind ik wel een vreemde wijziging
Exiled = RFG is wel logisch. Iets dat Exiled is, is daadwerkelijk weg. Iets dat verwijderd is met een Heights niet ofzo... naja zal wel Smile
Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   ma jun 01 2009, 13:07

persoonlijk vind in battlefield echt heel erg lelijk!
Exiled kan ik me meer in vinden

Straks roepen we allemaal:
"Serra angel, ik kies jou!"

...shudder...
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   ma jun 01 2009, 13:33

@Shard schreef:

...shudder...

Nou precies... ik vind battlefield erg lelijk en moest direct denken aan yu-gi-oh... maar goed, als het flavorwise meer klopt...

Terug naar boven Go down
Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5754
Registration date : 24-08-06

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   ma jun 01 2009, 23:56

@Arne schreef:
@Shard schreef:

...shudder...

Nou precies... ik vind battlefield erg lelijk en moest direct denken aan yu-gi-oh... maar goed, als het flavorwise meer klopt...
Probeer eens een beter woord te verzinnen. Ik kan er geen bedenken No Play heeft nog meerdere andere betekenissen in magic, dus ik kan me voorstellen dat ze die ambigu´teit er uit willen halen.

PS. Dat zeiken sloeg ook niet op jou, ik bedoelde de massa op mtgsalvation. Als je sommigen van hen moet geloven vergaat de wereld!

Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   ma jun 01 2009, 23:59

@Hennink schreef:
@Arne schreef:
@Shard schreef:

...shudder...

Probeer eens een beter woord te verzinnen. Ik kan er geen bedenken No Play heeft nog meerdere andere betekenissen in magic, dus ik kan me voorstellen dat ze die ambigu´teit er uit willen halen.

PS. Dat zeiken sloeg ook niet op jou, ik bedoelde de massa op mtgsalvation. Als je sommigen van hen moet geloven vergaat de wereld!

oh maar de wereld zal heus wel eens een keertje vergaan... t zal alleen niet komen door een andere bewoording op een stukje karton... alhoewel, battlefield neemt meer inkt in beslag dan play... hmmm, ik voorzie een inktoorlog!

Terug naar boven Go down
Shard
Manascrewdriver

Aantal berichten : 1280
Registration date : 27-08-06

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   di jun 02 2009, 01:49

@Arne schreef:
@Hennink schreef:
@Arne schreef:
@Shard schreef:

...shudder...

oh maar de wereld zal heus wel eens een keertje vergaan... t zal alleen niet komen door een andere bewoording op een stukje karton... alhoewel, battlefield neemt meer inkt in beslag dan play... hmmm, ik voorzie een inktoorlog!

Pessimist!
Veel verder dan een inkschaarste, gevolgd door een inktcrisis zal het niet komen..... okee, hooguit een inkt-krach, maar dat is wel de limiet!
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: A new wording enters the battlefield...   di jun 02 2009, 09:56

ja, inkt-krach leidt naar een heftige jacht op inktvissen, en dat zijn nou net de beesten die de zeewereld in balans houdt! kun je nagaan wat er gebeurt wanneer die verdwijnen...

Terug naar boven Go down

A new wording enters the battlefield...
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: MAGIC ALGEMEEN :: Rumours, nieuws en overig Magic-
Ga naar: