MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND

Magic: The Gathering voor Groningen, Friesland en alles daar buiten

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Andre wint de donderdraft van 25 augustus! **Gefeliciteerd**
Danny wint de donderconstructed Modern op 14 september! **Gefeliciteerd**
Jeroen wint de Donderdraft van 7 september! **Gefeliciteerd!**
Rick wint de donderconstructed van 31 augustus! **Gefeliciteerd**
Jelmer wint de FNM Modern van 8 september! **Gefeliciteerd!!!**
Volg ons, like ons op facebook https://www.facebook.com/magicgrunn

Deel | 

Legacy @ the prerelease 26-04

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 3:08 am

Je snapt niet wat ik met interactief bedoel.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Leeftijd : 36
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 3:14 am

Callahan schreef:
Combat is een vorm van interactie maar het is de meest basale vorm van interactie in magic. Er is met jouw deck verder totaal geen interactie tussen spells of wat dan ook tijdens combat die het een en ander interessant kan maken.

Het is (heel cru gezegd) of jij comboot uit en je wint of je comboot niet uit en ik win.
Hey Niels, volgens mij begrijp je het deck niet helemaal en ben je nogal kort door de bocht aan het redeneren. Het deck bevat idd een combo, maar is geen full blown combo deck zonder enige interactie. Je moet nog steeds beslissingen maken in hoe je het deck moet aanvallen. Het deck moet uiteindelijk winnen via de combat step en dat geeft juist veel mogelijkheden wat betreft interactie. Vragen zoals moet ik nu met mijn beest een ichorid chumpen zodat bruggen tenminste weg gaan of heb ik meer kans als ik het beest zelf gebruik? Het deck bezorgt de speler hoofdpijn in de hoeveelheid keuzes die het moet maken waarbij elke misplay grote consequenties heeft en dit geldt ook voor de tegenstander die gemiddeld genomen elke game 2 a 3 mogelijkheden krijgt om wat te doen en waarbij een kleine suboptimaliteit direct in een loss resulteerd (in de 5 min die ik zondag meekeek bij Jan tegen jou zag ik zo al minimaal 3 misplays die je had kunnen uitbuiten).
Daarnaast is het zeker geen kwestie van combo of fizzle aangezien het deck in de praktijk slechts in sommige situaties probeert te winnen via dread return op flame-kin zealot. Het deck probeert synergie uit te buiten om zo snel mogelijk een winnende bord situatie te creeren: een leger zombies of een grote grave-troll of ichorid beats of hand disruptie met een trage klok. Het is aan de speler om te besluiten wat de beste tactiek in een gegeven matchup is. Dit maakt het deck daarom ook zo compleet anders vergeleken met TES/TEPS/Belcher.

Callahan schreef:
Daarom dus saai en niet leuk om tegen te spelen.
Het is eng om tegen te spelen en helemaal als je niet 100% door hebt wat je aan het doen bent. `Focus on what matters' is de regel in deze matchup die al begint bij de mulligan. Volgens mij vind je het niet leuk om tegen te spelen omdat je niet weet hoe je effectief een sideboard ertegen moet bouwen en wat de beste scenario's tot winst zijn. Misschien zou je het eens moeten testen?

Persoonlijk denk ik dat het spelen van dredge nogal wat rekenkundigheid van de speler vereist; kosten-baten analyzes bij elke mogelijke play beginnende bij de mulligan (en zelfs eigenlijk al bij deck building -> met of zonder LEDs? zie de artikelen op SCG van Richard Feldman). Slechts wanneer de speler hier 100% accuraat in is kan het deck in mijn ogen slagen op een toernooi en dan hebben we het nog niet of de inherente incosistenties van het deck. Vooral game 2 en 3 zijn moelijk aangezien je moet inschatten welke hate gespeeld wordt en hoe je het beste hier omheen moet spelen.... In mijn ogen is daarom een van de hoofd redenen dat Douwe een aantal toernooien met het deck won te vinden in zijn technische spel; gecontroleerd en systematisch.
Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

Aantal berichten : 1250
Leeftijd : 40
Registration date : 18-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 3:18 am

Callahan schreef:
Je snapt niet wat ik met interactief bedoel.

Bedoel je ermee dat je spells/effects gebruikt om anderman's actie/board/hand/graveyard te manipuleren?
Of bedoel je iets anders?
Leg eens heel algemeen en simpel uit wat je bedoeld, een voorbeeld zou ook helpen.

@ tarzan: Hehe, iemand kan het goed in woorden uitleggen wat ik probeer te zeggen.
En het klopt, ik speel nog steeds suboptimaal en het werd er niet beter van toen ik me ook nog lichamelijk onwel voelde in ronde 2 en 3 .
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 3:42 am

Ik weet dat het deck iets meer is dan alleen uitcomboen en dat het meerdere opties heeft. Maar er is bar weinig wat je als tegenstander kan doen als je geen control deck speelt dan afwachten tot je je SB kaarten trekt of dat de tegenstander zo'n slechte piloot is dat ie het zichzelf moeilijk maakt.

Het merendeel van je argumenten heeft in mijn ogen vrij weinig te maken met de interactiviteit die ik bedoel, namelijk die tussen spelers. Dat de piloot van ichorid een keur aan keuzes heeft is voor mij als tegenspeler totaal niet interessant, vooral als ik geen wapens heb om het deck te bevechten.

Zoals jij het stelt heb je in de combat idd enige interactie, waar wat moeilijke keuzes gemaakt moeten worden van beide kanten. Ik was zeker niet bang, hoewel het voor mij idd soms lastig was om te weten wat ik moest doen.

Ik had van te voren mijn SB vrij goed uitgedacht en ook rekening gehouden met Ichorid. Als ik 1 van mijn sideboard kaarten (een beetje op tijd) had getrokken had Jan gewoon verloren. Alleen chain of vapors had dan een uitweg kunnen bieden.

Mss had ik moeten mulligannen tot mijn sb kaarten maar dat kan ook niet ten koste van alles.

Dat ik de matchup moet testen staat buiten kijf, dat ik mee deed was vooral om te kijken of mijn zelf bedachte deck het een beetje zou doen. Wat het geval was.
Terug naar boven Go down
tarzan
Geen Yahtzeemeister

Aantal berichten : 1524
Registration date : 16-07-07

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 4:24 am

Callahan schreef:

Het merendeel van je argumenten heeft in mijn ogen vrij weinig te maken met de interactiviteit die ik bedoel, namelijk die tussen spelers. Dat de piloot van ichorid een keur aan keuzes heeft is voor mij als tegenspeler totaal niet interessant, vooral als ik geen wapens heb om het deck te bevechten.
Okee, maar is dan niet het probleem dat JIJ een weinig interactief deck speelde? Ik bedoel je speelt een beatdown deck met een beetje disruptie in de vorm van creature removal e.d. Jou deck probeert met het spelen van (efficiente) beesten je tegenstander van 20 naar 0 te brengen, deze worden dan ondersteund door equipment wat dus idd geen zin heeft tegen Ichorid..... Kortom je de mogelijkheden tot interactie met Ichorid ligt in je sideboard en ja daar moet je dus aggressief naar mulliganen anders heb je sowieso geen schijn van kans. Het is dus ook voor 50% de inadequatie van jouw deck dat ervoor zorgde dat er geen interactie is/was.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 4:42 am

tarzan schreef:
Callahan schreef:

Okee, maar is dan niet het probleem dat JIJ een weinig interactief deck speelde? Ik bedoel je speelt een beatdown deck met een beetje disruptie in de vorm van creature removal e.d. Jou deck probeert met het spelen van (efficiente) beesten je tegenstander van 20 naar 0 te brengen, deze worden dan ondersteund door equipment wat dus idd geen zin heeft tegen Ichorid..... Kortom je de mogelijkheden tot interactie met Ichorid ligt in je sideboard en ja daar moet je dus aggressief naar mulliganen anders heb je sowieso geen schijn van kans. Het is dus ook voor 50% de inadequatie van jouw deck dat ervoor zorgde dat er geen interactie is/was.

Daar heb je wel een beetje gelijk, speelde ik merfolk dan had ik effecten kunnen stifelen en spells kunnen counteren en was er meer activiteit van mijn kant geweest maar nog steeds niet van zijn kant. Je moet het met me eens zijn dat je als tegenspeler vooral reactief bezig bent op acties van de ichoriod speler (je eigen combatfase niet meegenomen). Het feit dat het deck zo ongeveer geen instants speelt, geeft aan de mate van interactiviteit (weinig) die van de Ichoriod speler komt. Zelfs met een deck dat betere wapens heeft dan de mijne, hoeft bij een eigen actie in de eigen beurt geen reactie verwacht te worden van de ichorid speler. Van INTERactiviteit valt daarom in mijn ogen niet echt te spreken.

tarzan schreef:
die gemiddeld genomen elke game 2 a 3 mogelijkheden krijgt om wat te doen

Dit geeft toch de mate van interactiviteitsmogelijkheden aan waarmee je met dit deck te maken hebt, vrijwel nihil?

Het percentage is eerder 70/30%, als niet minder
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

Aantal berichten : 1387
Leeftijd : 33
Registration date : 11-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 5:05 am

Ik ben het wel met je eens hoor Niels. Ichorid is vreselijk om tegen te spelen, het is meestal erg eenzijdig. Met FEB en 5c Survival heb ik er een paar keer tegen gespeeld, en met FoW, stifle, faerie macabre etc heb je genoeg te doen, maar nog steeds is het erg straight forward en daarom saai.

Plus, het is echt geen moeilijk deck om te spelen. Op de oppervlakte lijkt het ingewikkeld, maar wat het deck moeilijk maakt is vrij triviaal (zoals eigenlijk bij alle combo decks, of je ichorid nu combo wilt noemen of niet). 5c Survival, Countertop en zelfs Threshhold zijn misschien makkelijker te spelen aan de oppervlakte, maar vele malen moeilijker om perfect te spelen.

de Bosman
Team Moosebite

Aantal berichten : 295
Leeftijd : 29
Registration date : 13-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 10:59 am

Het is waar dat je als tegenstander weinig te melden hebt ind e game tot je een SB kaart vind, maar desondanks heb ik voor het eerst plezier gehad met tegen ichorid spelen zondag, terwijl dat een erg slecht MU is voor UGR tresh.

Voor Anne

Including the majestic moose

A Moose once bit my sister ...

No really! She was Karving her initials on the moose
with the sharpened end of an interspace toothbrush given
her by Svenge - her brother-in-law - an Oslo dentist and
star of many Norwegian møvies: "The Hot Hands of an Oslo
Dentist", "Fillings of Passion", "The Huge Molars of Horst
Nordfink".

We apologise for the fault in the
subtitles. Those responsible have been
sacked.

Mynd you, moose bites Kan be pretty nasti...

We apologise again for the fault in the subtitles. Those
responsible for sacking the people who have just been sacked
have been sacked.

Moose trained by TUTTE HERMSGERVORDENBROTBORDA

Special Moose Effects OLAF PROT
Moose Costumes SIGGI CHURCHILL
Moose Choreographed by HORST PROT III
Miss Taylor's Møøses by HENGST DOUGLAS-HOME
Moose trained to mix
concrete and sign com-
plicated insurance
forms by JURGEN WIGG
Mooses' noses wiped by BJORN IRKESTOM-SLATER WALKER

Large moose on the left
half side of the screen
in the third scene from
the end, given a thorough
grounding in Latin,
French and "O" Level
Geography by BO BENN

Suggestive poses for the
Moose suggested by VIC ROTTER
Antler-care by LIV THATCHER

The directors of the firm hired to
continue the credits after the other
people had been sacked, wish it to
be known that they have just been
sacked.

The credits have been completed
in an entirely different style at
great expense and at the last
minute.

Team Moosebite did your sister in an extremely uncomfortable place.

In the back of a Volkswagen.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 6:39 pm

Ik ben het met Maarten eens, alleen is het wel zo dat ichorid niet leuk is om tegen te spelen, al helemaal niet wanneer de speler die dat deck speelt er lang over doet. Niels speelt zelf ook geen deck waarbij je als tegenstander veel interactie mee hebt dus waarom hij nu weer tegen Ichorid aantrapt..... ik denk dat als Niels had gewonnen hij er niet over was begonnen.

@Anne

Jij hebt ook gelijk, ik heb ook veel threshold gespeeld en er komt idd meer bij kijken dan alleen een tarmo neermikken en dan beschermen met counters.

Conclusie:

Iedereen aan de Pokemon
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 7:32 pm

Leve het poldermodel!

Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 8:21 pm

De algemene conclusie is nog steeds dat het niet leuk is om tegen Ichorid te spelen, ongeacht het deck dat je zelf speelt en hoeveel plezier de ichorid speler er zelf mee heeft.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 11180
Leeftijd : 117
Registration date : 23-08-06

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 8:56 pm

Ik ben het wel met Niels eens dat tegen dergelijke decks het niet leuk spelen is. Echter vind ik wel dat iedereen geheel vrij moet zijn in zijn/haar deck keuze en dat deze keuze ook niet beperkt moet worden door de algemene opinie. Als Jan de komende 10 jaar Ichorid wil spelen dan is dat zijn keuze en zullen wij een manier moeten vinden om het voor ons zelf leuk te maken en belangrijker nog het deck consistent te kunnen verslaan.

greetzz
Terug naar boven Go down
https://magicgroningen.editboard.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 8:58 pm

De volgende keer maak ik speciaal voor Jan een heel sideboard met haat, dan komt ie nooit meer langs dat saaie deck te spelen Twisted Evil
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 9:21 pm

Volgens mij hebben jullie weleens eerder een combo speler weg gepest Laughing Razz

Arne
Team Moosebite

Aantal berichten : 3076
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 9:26 pm

nee joh... niet weg gepest... die heeft heel zelfstandig besloten om de vintage scene in Groningen te betreden Very Happy

***Pauper to the People***
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 9:27 pm

En anders hadden jullie mij wel ingezet om hem weg te pesten Very Happy
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 9:32 pm

het oude lik-aan-een-kaart-en-plak-hem-op-voorhoofd had bij hem zeker een stuiptrekking of 2 opgeleverd Wink

Terug naar boven Go down
Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 9:37 pm

Callahan schreef:
De volgende keer maak ik speciaal voor Jan een heel sideboard met haat, dan komt ie nooit meer langs dat saaie deck te spelen Twisted Evil

Hoe zit het dan met je andere matchups?
Tja, ik heb helaas geen ander Legacydeck, het was het goedkoopste wat ik toen kon kopen.
Ik zou op zich andere decks willen spelen, maar de instapprijs daarvoor is mij te hoog i.v.m. duals, fetches voor alles, FoWs voor blauw gebaseerde decks en Tarmos voor groen gebaseerde decks.
Daarnaast speel ik nauwelijks Legacy, zo af en toe eens.
Ik snap dat het bagger en frustrerend is om tegen Ichorid te spelen, maar als alles goed loopt ben ik over ongeveer een half jaar ergens anders met het irritante deck i.v.m. werk.

En de Vintage speler is gewoon verhuisd met zijn moeder, anders zou hij nu nog Vintage spelen en Legacy met Solidarity teisteren.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 10:21 pm

Ik wil graag benadrukken dat het niet wenselijk is om mensen weg te pesten uit welke toernooiscene dan ook!. Didier is inderdaad een jongen met een handleiding, maar wie niet? Op het moment dat hij graag een legacy toernooi wil spelen in Groningen is hij meer dan welkom!

Volgens mij is Didier ook niet weggepest maar is hij idd zoals Jan zegt verhuisd. Mocht het zo zijn in de toekomst dat mensen zich onprettig voelen in de toernooiscene in Groningen doordat ze niet normaal behandeld worden dan hoor ik dat graag (Pannekoek uitgesloten)

greetzzz
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 10:27 pm

Jasper schreef:
Ik wil graag benadrukken dat het niet wenselijk is om mensen weg te pesten uit welke toernooiscene dan ook!. Didier is inderdaad een jongen met een handleiding, maar wie niet? Op het moment dat hij graag een legacy toernooi wil spelen in Groningen is hij meer dan welkom!

Volgens mij is Didier ook niet weggepest maar is hij idd zoals Jan zegt verhuisd. Mocht het zo zijn in de toekomst dat mensen zich onprettig voelen in de toernooiscene in Groningen doordat ze niet normaal behandeld worden dan hoor ik dat graag (Pannekoek uitgesloten)

greetzzz

Ik voel me nu al niet normaal (behandeld)
Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 10:42 pm

Jasper schreef:

greetzzz

Dat zeg ik ook niet... ik gaf gelijk aan dat hij niet weg gepest was maar op den duur niet meer kwam op legacy omdat hij liever vintage speelde Heb hem namelijk nog een paar keer gezien in de stad toen hij al niet meer kwam op legacy toernooien)... Hoor voor de rest niks meer van hem (zie hem ook niet meer op grotere legacy toernooien in Utreg e.d.) dus ik vraag me af of hij nog legacy speelt.

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 10:44 pm

Barachem schreef:
Callahan schreef:

En de Vintage speler is gewoon verhuisd met zijn moeder, anders zou hij nu nog Vintage spelen en Legacy met Solidarity teisteren.

En teisteren met solidarity is inderdaad de beste bewoording Very Happy Liever honderd keer tegen ichorid dan tegen solidarity Wink

Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

Aantal berichten : 1283
Leeftijd : 35
Registration date : 21-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 10:47 pm

Jasper schreef:

greetzzz

Ik voelde me best wel onprettig toen pannekoek op mijn rug sprong bij de pre-release (afgezien van mijn half gebroken rug) Twisted Evil

Terug naar boven Go down
Arne
Team Moosebite

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 10:55 pm

ja maar jongens, als we nu allemaal gaan posten over hoe we ons ongemakkelijk voelen bij pannekoek dan kunnen we net zo goed een nieuwe topic openen Wink

Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 10:56 pm

Ik ben het helemaal met Jasper eens hoor. Weg pesten kan echt niet (behalve Pannekoek). Ik wou ook niet suggeren, hoewel ik het letterlijk zei, dat er iemand was weg gepest. Ik speelde toen helemaal geen magic, en ken alleen het verhaal dat er een speler was met solidarity, en dat iedereen flauw werd van solidarity (niet de speler) en hij op een gegeven moment niet meer kwam.

Ik ben het trouwens ook met Jan eens. Als een ander Legacy deck te duur is moet je vooral met Ichorid blijven spelen, liever Jan met Ichorid dan helemaal geen Jan Surprised Je kunt natuurlijk ook altijd een deck lenen, aangezien ik toch geen legacy kan spelen.

En om helemaal compleet te zijn, ik vind elk Legacy deck saai, lame en stom behalve 5c Survival, 4c Survival, 3c Survival, 2c Survival en tot slot mono-groen-Survival. Ohw ja, en een all foil Battle of the Wits deck mag ook.

En vooral Arne moet zijn mond houden met MUC, das nog vreselijker dan Solidarity en Ichorid bij elkaar. 8)

Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 11:14 pm

Jasper schreef:

Bij mij helpt geen enkele handleiding. flower

Arne schreef:
Dat zeg ik ook niet... ik gaf gelijk aan dat hij niet weg gepest was maar op den duur niet meer kwam op legacy omdat hij liever vintage speelde Heb hem namelijk nog een paar keer gezien in de stad toen hij al niet meer kwam op legacy toernooien)... Hoor voor de rest niks meer van hem (zie hem ook niet meer op grotere legacy toernooien in Utreg e.d.) dus ik vraag me af of hij nog legacy speelt.

Hij had op een gegeven moment aangegeven geen Legacy meer te willen spelen, dat klopt.
Ik weet niet meer precies waarom, maar het was iets van at ie Legacy saai vond en Vintage interessanter.
Waarom weet ik niet, wel dat ie toen al flink aan het sparen was voor Power.

Trouwens, in mijn casual/multiplayer groepje wordt er weleens gegrapt dat ik straks net als Didier te competetief met allerlei combo-control decks aan de slag ga omdat ik vaak geneoeg combodecks bouw, onder andere shit met LED's, Brain Freeze, etc.
Maar ze beseffen niet dat ik als Johnny/Spike zijnde gewoon dat soort decks ook erg leuk vind.
Ik speel zelf graag dingen als casual Survival, casual LED abuse, casual Conflux+Dream Halls, etc.
Ben daarnaast niet zo'n counter slinger, alhoewel het soms leuk is om een goed deck met wat noodzakelijke counters erin te gooien.
Maar ik ben meer iemand die liever goeie disruptie en removal speelt dan counters, liever iets als Cranial Extraction, Lobotomy, Castigate, Swords, Path, Duplicant, Withered Wretch, Relic, etc.
Recursie stoppen en graveyards removen is voor mij meestal belangrijker dan een gevaarlijke spell stoppen. lol!

Neen, ik zal geen kopie van Didier worden, mij zul je ook geen Solidarity zien spelen, tenzij geleend voor een toernooi.
En Vintage: TE FREAKING DUUR EN TE WEINIG SUPPORT! Evil or Very Mad
Ik schaf me eerder alles aan voor Threshold dan voor hardcore Vintage te gaan.

Anne schreef:
Ik ben het trouwens ook met Jan eens. Als een ander Legacy deck te duur is moet je vooral met Ichorid blijven spelen, liever Jan met Ichorid dan helemaal geen Jan Surprised Je kunt natuurlijk ook altijd een deck lenen, aangezien ik toch geen legacy kan spelen.

LOL, als ik eens wat lenen wil, dan klop ik bij jou aan voor Survival, dat lijkt me een leuke keuze kwa deck, ik speel het zelf ook casual en het is gewoon flexibel, krachtig en vooral gaaf. cheers

Anne schreef:
En om helemaal compleet te zijn, ik vind elk Legacy deck saai, lame en stom behalve 5c Survival, 4c Survival, 3c Survival, 2c Survival en tot slot mono-groen-Survival. Ohw ja, en een all foil Battle of the Wits deck mag ook.

LOL, vind je het zo gaaf dan?

Anne schreef:
En vooral Arne moet zijn mond houden met MUC, das nog vreselijker dan Solidarity en Ichorid bij elkaar. 8)

Volgens mij gaat MUC wel dood aan Ichorid. Basketball
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 11:30 pm

Barachem schreef:
Anne schreef:

LOL, vind je het zo gaaf dan?

Survival of the Fittest is de allermooiste magic kaart ooit gedrukt. Ik word intens gelukkig van elk deck waar Hij in zit.

Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2032
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   di apr 28, 2009 11:52 pm

Speciaal even voor Anne:

In de woorden van wijlen Steve Irwin: What a beauty! cheers
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 12:12 am

Jasper schreef:

greetzzz

Ik vind ook dat ik niet normaal behandeld wordt, jullie mogen me wel wat vaker laten winnen. Dat is goed voor mijn zelfvertrouwen. afro

Trouwens de manier waarop we Pannekoek behandelen is heel normaal voor hem hoor.

Barachem schreef:
Callahan schreef:

Hoe zit het dan met je andere matchups?

Die zijn al goed. (zei hij zelfverzekerd) Merfolk is goed, Goblins denk ik ook maar moet ik nog goed testen. Andere lastige decks zijn net als jouw deck afhankelijk van de graveyard (loam voornamelijk en decks die relatief zwaar op Tarmo of die 5/5 delvedraak leunen)

Laatst aangepast door Callahan op wo apr 29, 2009 12:22 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 12:18 am

Bart schreef:
Speciaal even voor Anne:

In de woorden van wijlen Steve Irwin: What a beauty! cheers

I love you

Barachem
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 12:42 am

Anne schreef:
Survival of the Fittest is de allermooiste magic kaart ooit gedrukt. Ik word intens gelukkig van elk deck waar Hij in zit.

Hij werkt lekker samen met Tortured Existence en een infinite creature engine met Reveillark + Body Double + Phyrexian Ghoul en welk beest er ook nog bij past. farao
Ik heb de playset ook speciaal aangeschaft voor leuk speelplezier, omdat ik Douwe er vaak mee zag spelen en het me erg leuk leek.
Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 1:04 am

Er zijn ontiegelijk veel mooie combinaties. Reveillark met Karmic Guide, Goblin Welder en dikke artifact beesten, Volrath's Shapeshifter en Phage the Untouchable, the list goes on and on.

Je kunt een combo survival deck maken of aggro, control, aggrocontrol, aggrocombo, combocontrol. Ik denk niet dat er 1 andere kaart in magic is waar omheen zoveel leuke decks gemaakt zijn.

Bart
Lelijk Konijn

Aantal berichten : 2032
Leeftijd : 32

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 1:06 am

Daar ben ik het wel mee eens. Als ik zelf een tijd terug Survivals had gehad, had ik ze ook zeker gespeeld.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 1:15 am

Ik heb z elekker wel!
Terug naar boven Go down
Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 1:18 am

Callahan schreef:
Ik heb z elekker wel!

Ik heb ze foil
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 1:32 am

Jasper schreef:
Callahan schreef:
Ik heb z elekker wel!

Ik heb ze foil

Ja ja, nu weten we het wel dat jij veel foils hebt Razz

Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 1:39 am

Jasper schreef:
Callahan schreef:
Ik heb z elekker wel!

Ik heb ze foil

Ook echt niet!

Admin
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 1:47 am

Ik heb de mijne gekocht samen met mijn eerste foil Force of Will

Laatst aangepast door Jasper op wo apr 29, 2009 5:13 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
darafayen
Legend
Legend

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 1:55 am

Jasper schreef:
Ik heb de mijne gekocht samen met mijn eerste foil Force of Will

Wat ben je ook een grapjas jasper

Terug naar boven Go down
Anne
Pro Player

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 2:06 am

Maar foil Survivals bestaan echt. De eerste foils die gedrukt zijn waren uit Exodus, testexamplaren. Hier zaten Survivals tussen die zijn uitgelekt. Er zijn er een stuk of wat en ze kosten tegen de 1000e per stuk. Af en toe staat er eens eentje op eBay.

Had stiekum verwacht dat Jasper er echt eentje had.

Hennink
Honey Bunny

Aantal berichten : 5781

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 2:30 am

Jasper schreef:
Callahan schreef:
Ik heb z elekker wel!

Ik heb ze foil
Lelijk! Razz

Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Legacy @ the prerelease 26-04   wo apr 29, 2009 5:14 am

Anne schreef:
Maar foil Survivals bestaan echt. De eerste foils die gedrukt zijn waren uit Exodus, testexamplaren. Hier zaten Survivals tussen die zijn uitgelekt. Er zijn er een stuk of wat en ze kosten tegen de 1000e per stuk. Af en toe staat er eens eentje op eBay.

Had stiekum verwacht dat Jasper er echt eentje had.

Ja ze bestaan ook echt.. net zoals foil city of traitors. Ik weet dat Jaap Brouwer een setje van 5 heeft (verschillende city's)

greetzz
Terug naar boven Go down

Legacy @ the prerelease 26-04
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Legacy toernooi 3 september in groningen
» MWS Legacy toernooi! Ronde 5 tot woensdag 17-02-2010
» reanimate legacy
» Legacy 04-03-2012 De Oude Drogisterij
» Gp Lille 4 en 5 juli 2015 - Legacy

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
MAGIC GRONINGEN EN FRIESLAND :: TOERNOOIEN IN GRONINGEN :: Overige toernooien in Groningen-
Ga naar: